| Forfatter |
|
meyer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 31 Marts 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i må lige bære over med stave og gramatik fejl skrivning er ikke lige min stærke side
For godt to uger siden kørte jeg over til Nicolas for at se og købe en Marquee 8500 Ultra. En lang ture når man kommer fra Esbjerg. det første jeg så var The Fifth Element i HDTV som så rigtig godt ud i betraktning af at jeg stod ca. 2 meter fra lærret som var 2 meter bredt. bagefter så jeg DVD film på den Marquee han havde sat op inde i hans hjemmebio og jeg må sige at man sagtens kan se forskel på contrasten. Det kan godt være man selv tror at ens DLP på 3000/1 kan lave sort Men det kan den ikke man skal se en CRT projector for at man kan forstå hvor store forskel der er på contrasten i forhold til en DLP eller LCD. hvis man har muglighed for det skal man prøve at se U571 på en CRT der er ordenlig stillet op. En anden ting jeg lage mærke til er hvor meget mere biograf agtig billet er speciel på Lord of the Rings. Farverne er også en hel del bedre en på en DLP eller alt andet for den sagskyld. speciel på Star Wars II. lyssværene står pefekt i sære kampen mellem Yoda og Count Duco seer rigtig godt ud . Men jeg vil så også sige at Dlp også har nogen gode sider den står noget mere skarp i billet og noget er mere lysstærk.
Alt i alt
Gode sider ved CRT 
Contrasten langt beder, farver noget beder, rigigt bio billet, ingen pixel overhovde, man skal ikke ud og købe en projector hvært år for at være med inden for det bedste.
Dårlige sider ved CRT 
Størelse fylder meget, ikke helt så lys stærk og skarp som en DLP, LCD, larmer lidt mere end de helt nye DLP og LCD maskiner isære hvis de står på ecco mode.
Nu har jeg fået den stillet op der hjemme og må sige at billet står ikke lige så godt som hos Niclas men det forventer jeg at det bliver en del bedre når jeg for den stillet ordenlig op og for købt en Momitsu V880N og engang lidt sener en DVI indput kort. da jeg pt køre med et grafik kort til 400,- nok ikke lige det bedste.
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 31 Marts 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den. Dejligt med nyt legetøj .
Har selv en LCD idag, og overvejer kraftigt, om ikke den næste proj skal være en CRT. Hvad måtte du give for den? Hvor mange timer havde den kørt?
Orv...og en ting mere. Hvordan er støjen fra den?
Hvad føder du den med idag?
/Bellini __________________ Work in progress...
|
| Til top |
|
| |
SNEDKEREN Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 31 Marts 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Dejligt med en historie om skiftet fra DLP til CRT. Og tillykke med den.
Det er et lidt sjovt med skarphed på en crt. Mange der ser en CRT for første gang, har samme oplevelse som dig. Personligt mener jeg det forholder sig som du selv skriver, billedet er mere ligesom i biografen.
Billedet virker skarpere på en LCD/DLP når focus er korrekt justeret, Men jeg tror det er "snyd" Billedet består af en masse små firkantet punkter, og hvordan skulle det næsten blive uskarpt? Det vil nærmere altid være kunstigt kantet(skarpt)
Hvis man går tæt på et lærrede til en CRT, kan man se at billedet "flyder" sammen til et stort billede, ingen kanter eller gitter(eller linier(CRT) hvis ens kilde er god nok).
Jeg køre selv 1820X1024p på et 100" 16/9 lærrede og der er bestemt ingen problem med skarphed eller detaljer.
Skal du igang med at bygge en HTPC eller er det et DVI kort til 8500'eren du vil have?
Er der intern scaler i Den?
Hilsen Snedkeren
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2005 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige pt fodre jeg den med et geforc 4 grafikkort genem et billig kabel men køber snart Momitsu V880N den skulle kunne hamle op med de bedste HTPC. plus lyden skulle være bedere.
Den kostede 27.000,- og den har køret 2000 timer og rørene er i ok stand efter hvad jeg kan se og fik afvide. Det eneste er at den ikke står helt så godt i venstre side. men det er nok bare mig der ikke har fået den korakt indstildt endnu da jeg ikke lige er den der har mest forstand på CRT projector.
Støjen er meget ensartet og lamer nok ca. omkring det samme som de nye DLP projector når de står i normal mode.
Til snedkeren ja det er et DVI indput kort til 8500 Ultra ved ikke om der er en intern scaler i den Nicolas kunne varmt andbefalde den sammen med Momitsu'en der kan Scale.
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Meyer!
Det er lang tid siden man har hørt fra dig??? Hvis du har problemer, så skal du jo ringe/skrive osv, uden tøven.
Jo, der er scaler på DVI input kortet.
"Det eneste er at den ikke står helt så godt i venstre side" - Ja, det er helt sikkert et indstillings problem. Ring endelig.
Nu skriver du at DLP er skarpere, det er det der hedder OPFATTET skarphed ....hønsenet er jo også med til at gøre billedet 'skarpere' fordi hvert punkt står lidt alene. For det 'utrænede' øje vil normal DVD på en DLP 800x600, virke skarpere end HDTV på en CRT i 1280x720...lidt som sharpness på TV'er.
Jeg håber snart du får din Momitsu, og får alt op at køre smukt. Så er vi faktisk også en hel del mennesker der kører PRÆCIS samme set-up..Marquee8500 + Momitsu + DVI input kort.
Hvilket minder mig om jeg lige skal vide hvilken størrelse du bruger i T-shirt.
Nicholas
__________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
|
Støjen er meget ensartet og lamer nok ca. omkring det samme som de nye DLP projector når de står i normal mode.
|
|
|
Hej og tillykke med dit køb.. det er en SUPER projektor du har fået dig der.
Støjen kan sænkes markant ved at udskifte blæserne i PSU'en med støjsvage blæsere. Jeg synes dog ikke støjen er irriterende og indtrængende som på små DLP'er.
Enjoy the beast! 
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, Meyer, hvis du er i området igen, så kom forbi og se mit 3D set-up!!!
Moviedude, nejnej....det er 1292'eren der er The Beast
Nicholas __________________ Læst i forummet:
"Metallerne i kablerne er simpelt hen tappet for elektroner - der er kun atomkernerne tilbage når man køber et kabel"
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har haft problemer med billed udfald hvor billet forsvinder og så kommer tilbage med det samme. Isære når jeg tænder og slukker for forstærkeren og lyset. kan det være fordi at jeg køre med et dårligt kabel eller et grafik kort til 400,-
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
T-shirt der bruger jeg small eller medium hvorfor.
hvor stor forskel er der på det almenelige og 3D. hvad bruger du til dit 3D setup.
|
| Til top |
|
| |
moviedude Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 19 April 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
|
Er der nogen der har haft problemer med billed udfald hvor billet forsvinder og så kommer tilbage med det samme. Isære når jeg tænder og slukker for forstærkeren og lyset. kan det være fordi at jeg køre med et dårligt kabel eller et grafik kort til 400,-
|
|
|
Det lyder meget som et størmproblem. Måske en overgang i forstærkeren eller noget i den stil, hvad ved jeg. Jeg havde lidt samme problem med en Barco Data 600 en gang. Det løste sig ved at have alle komponenter på fælles jord.
Hvis jeg var dig ville jeg afbryde forbindelsen helt til din 27k Marquee indtil du får lokaliseret dit strømproblem. Det ville være så surt hvis der skulle ske den noget.
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hvad mener du med at have alle komponenterne på fælles jord. når jeg har også lidt det samme problem med lyden hvor lyden falder ud og kommer igen men det er kun over Digital spor den gør det ikke når jeg køre analog.
Kan man eventuel købe en adaptor eller noget i den stil.
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen der kan forklare mig hvorfor bildet nogen gange går ud og kommer igen. Special nå jeg tænder og slukker for noget men den gøre det kun når jeg har sæt computeren til. og ikke når det er marquee'ens test bilde. Kan det stadig være et strøm problem. har prøvet at sætte den til alle mine stikkontakter
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
|
er der nogen der kan forklare mig hvorfor bildet nogen gange går ud og kommer igen. Special nå jeg tænder og slukker for noget men den gøre det kun når jeg har sæt computeren til. og ikke når det er marquee'ens test bilde. Kan det stadig være et strøm problem. har prøvet at sætte den til alle mine stikkontakter
|
|
|
Hvis din elinstallation har en fejl der gør at spændingen kortvarigt falder faretruende, når f.eks. et køleskab trækker startstrøm, så skal du have løst dette problem.
Du kan låne en spændingsmåler hos dit elselskab, og se hvor langt ned spændingen kommer ved spidsbelastning.
Måske skal du have en elektriker til at måle din installation igennem, og evt. efterstamme skruer hist og her. Der kan være meget sjusk i elinstallationer, selvom de er lavet af autoriserede folk.
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det være elforsyningen i PC'eren det er jo kun når der kommer signal fra computeren at der kommer billede udfald.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
meyer skrev:
Kan det være elforsyningen i PC'eren det er jo kun når der kommer signal fra computeren at der kommer billede udfald.
|
|
|
sagtens... hvad PSU har du i din PC?
Der kan altid betale sig, at købe en høj kvalitets fra f.eks. Enermax, Antec eller Fortron..
Jeg havde engang en "gratis" PSU (dem der typisk følger med et kabinet) - den var så slem, at når maskinen var tændt, var det ikke til at høre radio i hele husstanden(!). __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også en PSU der følger kabinetet til ca. 400,- Ved ikke lige helt hvad den heder.
Men har bestilt en Momitsu V880N hjem håber det bliver bedere så.
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 22 Maj 2005 kl. 04:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt noget ang. støv fra en Momitsu.
Men de gamle har fået en Platinum bambus DVD afspiler fra Aldi. Når den er tændt, er der masser af hvide støjstriber på DR i hele hustanden..... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Meyer, fik du den Momitsu hjem?? Og har du fået alt op at køre?
|
| Til top |
|
| |
outofsync Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Jeg har ikke hørt noget ang. støv fra en Momitsu.
Men de gamle har fået en Platinum bambus DVD afspiler fra Aldi. Når den er tændt, er der masser af hvide støjstriber på DR i hele hustanden.....  |
|
|
LOL!!! ja, dét fortjener en hånd!!
|
| Til top |
|
| |
meyer Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har lige fået min mumitsu hjem efter en del vende tid da det har taget over en mdr. at få hjem da de havde kludret i det. Mumitsu'en virker fint men jeg har stadigvæk det samme problem med at bildet falder ud en gang imellem. Har lagt mærke til at det bliver være jo længer tid den har stået tændt.
|
| Til top |
|
| |