Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon receiver & B&W DM604 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 02 April 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hej!

Er i gang med at vælge nyt hifi, har kigget på rigtig mange løsninger efterhånden, og er kommet frem til at jeg er helt tosset med B&W lyd

Til disse B&W'er skal jeg bruge en receiver der kan trække det, har luret meget på DM604 så jeg vil bare høre hvilken receiver i kan anbefale. Det skal siges at det skal køre stereo til at starte med, da finanserne ikke er ubegrænsede.

Har kigget på Denon's billige modeller, men kan de trække disse store højttalere?

Pft!
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 02 April 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

denons billige modeller som i 1705 og 1905 ?? eller hvad ??
kom med de modeller som du har kigget på...

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Ja noget i den stil...er ikke helt da det virker som om der lidt for fesne, men hvis der er nogen der kan sige det? 

Har også luret på stereo setup, dvs ikke surround, men det er en lidt anden tanke

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

hvis du vil ha' denon suround skal du ikke gå efter noget mindre end en denon 2105 (som jeg ikke en gang vil sige er stor nok) sammen med de højttalere, men nok nærmere en 2805 ...

og ellers er et godt stereo alternativ også en løsning hvis du afligvel vil vende noget med suround... men så vil mit råd være at købe noget brugt for ikke at miste for mange penge på noget du afligevel ikke rigtig vil ha', også købe en suround reciver senere når pengene er til det...

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Du har ret, de er måske også lidt overkill til min lille crib hehe...har lige været nede og høre 603'eren i stedet og de tiltaler mig virkelig.

Er efterhånden ved at være henne omkring dette, så vil bare høre om det mon kan lyde godt i stereo også?

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/BW_DM603_S3_hoejttaler.htm?id=1743&rv=3194 #

Sammen med:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/DENON_AVR2105_surround_receiver.htm?id=5587&r v=5582#

Og den her til slut:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/dvdaf spiller/detail/DENON_DVD1400_DVDafspiller.htm?id=1776&rv =3234

Er det mon et fedt setup tror i?

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

det lyder som et rigtig fornuftigt set up .. personligt mener jeg nu der er meget stor forskel mellem 603 og 604 men ikke at det er meget dumt at spare de penge...
den combi ser okay ud i mine øjne.. måske dog stadig lidt lille reciver men okay det går vel ....

ville måske vælge en 1910 dvd afspiller i stædet pga dvi udgangen .. men kommer så også an på hvad du ellers har af udstyr...

jeg har btw selv en 2105 og 602'erne som fronter, ret fin combi efter min mening... har desvære ikke plads til nogen der er større...  men måske når man flytter i hus en gang det bliver en god ide :-)

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Fedt nok, spiller det godt med 602 ellers? Har kun hørt 603 med en Nad 743 men jeg er bare ikke til NAD..

Grunden til jeg tænker i DVD 1400 er at 1910 siges at DVI'en ikke er for heldig, og desuden har jeg heller ikke fladskærm og får det heller ikke med alle de penge jeg skal bruge på anlæg nu her

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

de spiller fint sammen i mine øre og det er jo det der tæller :-) ...  jeg er heller ikke så meget til nad, men må i bagklogs skabens ulidligt klare lys sige jeg ikke ville købe en 2105 hvis jeg skulle tag valget igen men der imod en pioneer 1014 eller 2014, men ikek at jeg ikke er glad for min denon føler bare jeg kunne få mere for pengene ved de andre...

men denons er rigtig lækker og deres mic setup sjov er bare en dejlig lille detalje som jeg efter at ha' fået det slet ikke kan se hvordan man har kunne leve uden :-) ..

kan godt være deres dvi ikke er så heldig har ikke rigtig kigget da jeg vil ha' hdmi :-) ...

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 April 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har været ejer af et sæt B&W 604 s2 som front, et sæt B&W 602 s2 som bag og en B&W LCR6 s2 som center. Dette skulle trækkes af en Denon AVR 3802, som på papiret yder 5x105 watt i 8 ohm.

Den 3802 kunne på ingen måde få noget ordentligt ud af de 604'ere, og det var næsten mere behageligt at høre på 602'eren. Med min kombination var der absolut og udtalt mangel på bund, og det blev først bedre, da jeg smed en Harman / Kardon signature 1.3 effekt på.

I mine øjne er 604 og Denon's AVR serie _IKKE_ et godt match, hvis man er kritisk med lyden, og skal bruge det i stereo også. Men altså du kan jo sagtens købe en brugt Denon Receiver og så skifte den senere til noget bedre, hvis du er så vild med de B&W'ere.

Hvad angår B&W 603 så tror jeg stadig du får problemer med at få fuldt udbytte af dit højttalerkøb med sådan en Denon receiver, og da især hvis du køber en 2105. Den er simpelthen ikke strømstærk nok, og B&W kan godt lide strøm - og masser af det. Ellers bliver bunden vattet og kedelig, og jeg fik i mine 604 ikke glæde af den så meget roste mellemtone der sidder i de speakers. Det var som om der lå et filter over hele højttaleren, indtil jeg fik mere effekt på.

Om det bare er 604'eren der er yderst problematisk på de AVR receivere, og 603 spiller godt, skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil sætte mine penge på, at 2105 er for strømsvag. Men gå efter at købe en brugt 3802 / 3803 istedet for en ny 2105, vil være mit råd, hvis du er vild med denon :).

Undskyld det rodede indlæg, det er sent...

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 April 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

powda skrev:

Jeg har været ejer af et sæt B&W 604 s2 som front, et sæt B&W 602 s2 som bag og en B&W LCR6 s2 som center. Dette skulle trækkes af en Denon AVR 3802, som på papiret yder 5x105 watt i 8 ohm.

Den 3802 kunne på ingen måde få noget ordentligt ud af de 604'ere, og det var næsten mere behageligt at høre på 602'eren. Med min kombination var der absolut og udtalt mangel på bund, og det blev først bedre, da jeg smed en Harman / Kardon signature 1.3 effekt på.

I mine øjne er 604 og Denon's AVR serie _IKKE_ et godt match, hvis man er kritisk med lyden, og skal bruge det i stereo også. Men altså du kan jo sagtens købe en brugt Denon Receiver og så skifte den senere til noget bedre, hvis du er så vild med de B&W'ere.

Hvad angår B&W 603 så tror jeg stadig du får problemer med at få fuldt udbytte af dit højttalerkøb med sådan en Denon receiver, og da især hvis du køber en 2105. Den er simpelthen ikke strømstærk nok, og B&W kan godt lide strøm - og masser af det. Ellers bliver bunden vattet og kedelig, og jeg fik i mine 604 ikke glæde af den så meget roste mellemtone der sidder i de speakers. Det var som om der lå et filter over hele højttaleren, indtil jeg fik mere effekt på.

Om det bare er 604'eren der er yderst problematisk på de AVR receivere, og 603 spiller godt, skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil sætte mine penge på, at 2105 er for strømsvag. Men gå efter at købe en brugt 3802 / 3803 istedet for en ny 2105, vil være mit råd, hvis du er vild med denon :).

Undskyld det rodede indlæg, det er sent...

Er ejer af Powdas gamle B&W ere, og også en Denon 3802, og jeg giver ham ret...jeg synes det lød godt da jeg fik 604erne, men jeg har købt en Rotel RB 1080 (200W effekt) og nu er der virkelig kommet spark i lyden, de er ret strømsultne.....tænk over det inden du køber (en H/K eller NAD effekt købt brugt ville være en god "overbygning")

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 April 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har B&W DM603 s3 på en Denon AVR1803, og jeg må sige at der er -for det meste- strøm nok (opgivet til 6 x 85 w / 8 ohm).

Da jeg hørte højttaleren hos HFK var det på en Nad T743 og det lød helt forkert, meget uinspirerende og dødt. På Denon PMA1500R og AVR2803 lød det uendelig meget bedre..

Men da det jo er bas enheder der har størst behov for strøm, kan det da godt være at 604'erne kræver noget mere power.

Jeg bruger en del af stuen på 12-14 m^2, og jeg synes jeg har rigeligt bas, og jeg har prøvet at indrage hele stuen, så jeg kommer op på ca 35 m^2, og der er stadik nok bas, uden brug af loudness og adre crap-DSP funktioner.

Det betyder da en del for valg af anlæg hvilket rum det skal bruges i eller hur?

Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Tak for alle jeres gode indlæg, bliver sq nødt til at høre det setup så...

Der er ikke andet at gøre jo, det er øret der tæller ;-)

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 April 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

LaMancha skrev:
Tak for alle jeres gode indlæg, bliver sq nødt til at høre det setup så...

Der er ikke andet at gøre jo, det er øret der tæller ;-)

Der hsr du helt ret -  de er tit svært at beslutte sig ud fra papir,  en lytte test det er det der skal til,  men pas på   for de dyre ting lyder rigtig godt

Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Ja det er helt rigtigt, men også fedt!

kim07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv 604s3 har hørt dem med Denon 3805 det lød godt men så hørte jeg dem med Nad 163v2/t973 der var en verden til forskel efter min smag jeg mangler ikke bas men det kræver en del at håndtere et sæt 604s3 så jeg ville prøve at høre dem sammen med noget Nad.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes