Emne: Anlæg gennem tiderne. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 08 April 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg tænkte det kunne være sjovt, at huske på de anlæg som man hat haft gennem tiderne.
Da jeg var fem eller seks år, fik jeg af mine forældre en lille båndoptager. Det var en i mono og selve højttaleren var indbygget i båndoptageren. Den havde jeg frem til 1985, hvor den gik til.
I julen 1985 fik jeg af mine forældre en ghettoblaster. Det var en Hitachi med dobbelkasette, hvor den ene kan optage samt tuner.
I april 1988 købte jeg en sammenbygget steroanlæg af mærket Philips med et par små højttalere, til 2000 kr. Den bestod af dobbelkasette, tuner og pladespiller. "Set i bakspejlet" var lydkvaliteten ikke noget, at råbe hurra for.
I 1989 købte jeg min første video, det var en NEC eller var den en NAC. Jeg kan ikke lige huske det .
I sep. 1991 gik jeg over til JVC minianlæg til 4000 kr. Den bestod af dobbelkasette, tuner og CD-afspiller. Det var første gang havde CD-afspiller og den første CD jeg købte, var med Metallica "The Black Album" Siden af købte jeg et par reolhøjttaler af mærket Interaudio 2000 XL by Bose til 2 x 800 kr.
I 1994 fik jeg min første sterovideo det var en Finlux.
I maj 1996 var der igen tid til udskiftning. Denne gang gik jeg over til FineArts by Grundig. Det bestod af en pro logic surroundforstærker, kasettebåndoptager ( Har den, den dag idag ) tuner og CD-afspiller. For første gang købte jeg gulvhøjttalere, det var Bose 501, centeren var en Bose V-100 og som baghøjttaler bibeholdte jeg reolhøjttalerne.
I 1997 blev Finlux'en skiftet ud med en Panasonic super-VHS video.
I 1998 købte jeg en pladespiller til FineArts-serien. Det viste sig senere, at det var en fejlkøb.
I nov. 1999 hoppede jeg på "DVD-vognen". Hvor jeg købte en Pioneer DV-626, som jeg har den dag, idag.
I sommeren 2000 købte jeg en Jamo subwoofer til anlæget.
2003 blev det store udskiftnings år. I aug. blev forstærkeren skiftet ud med en harman/kardon AVR 4500 og i sep. blev subben skiftet ud med Dali Suite S 1,2. Løbet af okt. blev gulvhøjtalerne og centerhøjttaleren, skiftet ud med Dali Suite 2,8 og C 0,8. 501'erne blev brugt som baghøjttalere. Løbet af nov. købte jeg en effektforstærker NAD C-270, til at drive fronten med. Derefter blev CD-afspilleren skiftet ud med NAD C-542 og siden blev 501'erne skiftet ud med Dali Suite Rear 0,8.
Siden har jeg fået solgt det gamle anlæg undtagen kasettebåndoptageren, Bose-højttalerne, Jamo-subvooferen samt pladespilleren
I sommeren 2004 købte jeg en NAD 906 brugt. Til at drive centeren og baghøjttalerne med og okt. blev h/k-4500'eren skiftet ud med NAD T-163 v.2
Det var så min historie .
Mit nuværende anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18143&P N=5
Mvh. Thomas
__________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Det er jo lidt af en prøve at huske alt det man har haft i tiderne.
Jeg har lige fundet denne her BEOCENTER 1400, jeg er næsten sikker på at det var det jeg havde i starten af 70érne, kan tydeligt huske den båndoptager ude i højre side.
BEOCENTER 1400.
I starten af halvfjerserne tænkte jeg ikke på hvad der spillede, kunne det bare larme så var det jo ok, i 1977 købte jeg en Beomaster 2000 på 2*40w, det var en super forstærker for mig og med en Beogram(kan ikke huske hvilken).
Beomaster 2000.
I 1981 fik jeg et Beosystem 1700, det var jeg meget stolt over da det jo var smart design, sådan her.
I 1982 faldt jeg så over dette dengang super anlæg fra B&O, jeg gav dengang 15.000,- for det og ny pris var ca. 30.000,- det var Beomaster 8000, Beocord 8000, Beogram 8000, + Stereo Rack og et Sæt Beovox MS.150.2, for mig var det absolut det bedste jeg kunne få mente jeg, der var masser af power i 2*100w 8-ohm/150w 4 ohm og det var flot design, se her.
Beosystem 8000.
Hov, Glemte lige mit BEOSYSTEM 10.
Det fik jeg også i 1983 mener jeg.
Beosystem 8000 havde jeg i ca. 9 år, så i 1992 fik jeg mig så et Beocenter 9500 med spejl på og det var super elegant men jeg blev hurtigt træt af de 2*35watt der var i effektdelen, og så den en 4-ohm´s højtaler så skruede den selv ned til ca. 15-20w, det var også design mæssigt et flot anlægBeocenter 9500.
Så i 1992 købte jeg et Sæt BEOLAB 200 effektforstærkere, det var noget af det bedste jeg havde købt da der var masser af power, 2*150w i 8ohm og hele 2*240w i 4ohm så nu kunne jeg spille igen uden det irriterende skruende ned automatisk.
Beolab 200 blev testet i 1990 i hifi & Elektronik og en af udtalelserne var dengang :: hidtil bedste forstærkere fra Struer :: de var meget nemme at arbejde med da de kunne tilsluttes på alle mulige måder, både med B&O´s powerlink + spekers(højtaler kabler) og alm phono stik, de så lidt specielle ud.
BEOLAB 200 150w 8-ohm, 6kg stk., jeg har stadig BEOLAB 200 blokken.

I 1993 begyndte jeg så at kigge på NAD og købte mig en NAD 302 og efter denne tid er det blevet til mange NADér og PROTONER som jeg skulle bruge dagevis for at fortælle om her, jeg har stadig en Beomaster 6000 lillebror til Beomaster 8000, den yder 2*75w 8ohm og 2*100w 4ohm så der er masser af driv i den i forhold til hvad de tilbød i deres Beocenter og jeg har også en Båndoptager BEOCORD 8004.
Beomaster 6000.
Beocord 8004.
Idag er mit anlæg i stuen ikke noget specielt, jeg bruger en Proton D1200 på 2*100w og et sæt Cerwin-Vega AL-1000, en NAD 515 5-stk CD-afspiller + en gammel NAD 4150 tuner, og min BEOCORD 8004.
PROTON D1200 2*100w 16kg. Dual mono.
En af de højst spillende forstærkere Hifi & Elektronik nogen sinde havde prøvet da de testede den i 1987, der fandtes nogle højtalere fra appoge med en drifteffekt på 100w, mener at have læst en følsomhed på 76db, dem havde de aldrig hørt spille så højt før selvom D1200 kun lige yder 100w, men det er de effekter den kan afgive i meget kort tid der gør at den er så højtspillende, feks. lyder 2*100w ikke af meget på et sæt AL-1000 men de tåler ikke ret meget mere end de 100 seje watt fra protonen, den ligger inde med 7-8db effektreserver så det ligner noget med 500w 8ohm, 900w 4ohm og 1300w 2ohm.
Jeg er forresten lidt spændt på hvordan en eAR 202 på 2*290w i 4-ohm klarer sig ydelsesmæssigt i forhold til en D1200, da jeg overvejer at prøve at købe sådan en eAR, PROTON D1200 måler 2*159w 4-ohm.
PROTON D1200.

Poul-erik.
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov tråd!
Jeg startede med en hitachi ghettoblaster (med megabass-system :-)
Opgraderede så til et rigtigt anlæg: pioneer "et eller andet" , typisk ´80 anlæg
med dobbelt kasettebåndoptager, og pladespiller på toppen. Blev senere
udbygget med en pioneer twin-cdafspiller. højttalerene var Mordaunt Short ms10,
købt i Bilka! Kan huske at HTérene havde en sikring der slog fra, når forstærkeren
ikke kunne følge med. Skete faktisk temmelig ofte... -Men gode HTére!
Så flyttede jeg hjemmefra, og begyndte at interesere mig lidt for lyd, og købte
efter meget research (hifi & elektronik) Rotel forstærkersæt rc/rb 850, og en Teac
cdp 3000 cdafspiller - og efter meget lidt research, nogen rigtig spille højt HTére:
Jamo et eller andet, med 15 tommer basser. HTérene holdt dog ikke
længe, og jeg udskiftede dem med nogle Mission 751 - Det spillede
rigtig godt sammen. Skiftede faktisk først ud sidste år, da jeg fik
mere plads, og de små Mission ikke rigtig kunne spille stuen op mere
Nu har jeg Jolida 1501 forstærker, Nad C521 BEE cdafspiller, og
nogle Trapez XI HTére købt brugt - men kæmper stadig noget med at få
det til at lyde rigtigt godt...
mhh S.R
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
PROTON D1200
har den den endnu ?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
startede med en Philips ghettobåndblaster da jeg var 5 (1986) har den faktisk den dag i dag, dengang byggede man sgu ting der holdt (brugte den på byggepladserne under min lærlinge tid også). Fik et microanlæg i konfirmation i 95 m/cd (min første CD-afspiller) damn det var skidt, men der kom larm ud. I 10. købte jeg så mit første anlæg.
Nad 310 (blev byttet til 312 dagen efter pga manglende phono til hørebøffer, de gamle betalte diff ) + en NAD 510 CD og et sæt B&W DM601. Spillede rigtigt fedt.
købte senere en tuner, mener den hed 412.
senere en Paradigm PS1200 sub, manglede lidt bas og fik MEGET.
Solgte sub + B&W pga nabo klager og købte istedet Dali606 dette var i slutningen af 99.
i 2000 fik jeg fat i en NAD 214, damn de 606ere kunne rykke noget luft nu.
i 2001 købte jeg en Samsung DVD 611 (har den stadig og bruger den faktisk i dag pga min Marantz er til rep.)
holdt en pause på hjemmefronten pga bilkøb og stigende interesse for ICE i bilen 
da jeg påbegyndte mit studie efter lærlinge uddannelsen i 2003 fik jeg igen interessen for hjemmehifi, og købte en NAD T742 + et sæt Dali 202 og SC-7 centeren (Dalierne brugt) og solgte min 510+412+312. og fandt senere på året en 916 (6x30/3x90) + en dvd T531 + en CV sub
i 2004 skulle der ske noget nyt, så solgte mine 606 og købte Dali 450 istedet. Opdagede at 214eren var for lille og købte en H/K sig. 2.1 kraftkarl, og senere også en 2.0er og solgte ALT NADet undtaget dvden.
var slemt skuffet over 2.0eren og solgte den i dec. og købte istedet en Marantz SR4200. og samtidig en Marantz DVD og solgte NAD dvden. Opdagede så at marantzen ikke kunne æde kopispærret CDer så der blev købt en Sony Cd-afspiller
her i 2005 skulle der selvfølgelig lige byttes ud igen så Marantzen røg sammen med H/K effekten og en H/K AVR330 blev købt i stedet, både for at det kunne fylde mindre, men også pga jeg nok snart får lejlighed, så det ville være rart med multiroom .
det er min historie __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var vel 6-7år da jeg fik en lille ghettoblaster af min morfar.. der var 2 båndafspillere og det var jo klasse for lille mig. da jeg var 11-12 år fik jeg, i julegave, et schneider minianlæg, med cd, bånd og pladespiller. Det eksisterer faktisk stadig, og står i mine forældres sommerhus. cdafspilleren kan lidt endnu, men det tager op til 5min at loade en cd, men ploven virker stadig, den er dog heller ikke brugt så forfærdelig meget..
omkring 1993 købte jeg par noname gulvhøjttalere (der sad peerless enheder i) af min søster for hele 500kr. og de blev 2 år senere suppleret med et par Jamo D165. omkring 1998 købte jeg så en sony etellerandet prologic receiver. og højttalerne blev bygget om til et 5.1 system. enhederne blev delt op og smidt i nogle meget små kabinetter, der blev ikke ændret på delefilteret .. og subben bestod af de 2 8" basser fra jamo'erne.. ca et års tid senere, blev subben gjort aktiv, da jeg købte en ny receiver (sony STRDE 635) og den gamle receiver, blev koblet på subben. drevet var iøvrigt en Kennex DVDafspiller..
Det system beholdte jeg til 2002 hvor jeg flyttede til odense, her blev fronthøjttalerne udskiftet med et par Infinity Delta 40, subben blev solgt til min storebror. baghøjttalerne har jeg stadig. front højttalerne og center forsvandt under mystiske omstændigheder ved en oprydning i mine forældres hus
mine gamle og eneste baghøjttalere:
 Læg også mærke til den noget alternative måde diskanten er sat fast. Det virker fint nok
forstærkeren blev for 2år siden udskiftet med en Harman/kardon AVR7000. dvdafspilleren blev til en H/K DVD30, den gamle dvd står hos de gamle.. Så blev højttalerne udskiftet med et par SA 3070, der kom en System audio SE200 sub til. Den blev solgt efter bare 7 måneder.. Så blev forstærkeren udskiftet med en Cayin DP12EX, dvdafspilleren blev til en Pioneer DV668, der kom en Denon S10 MKI til. og hvad der skal ske næste gang.. hmm.. tror at forstærkeren skal udskiftes. Der skal en stereoting ind i stedet.. men hvad og hvornår det bliver aner jeg ikke. jeg skal lige spare lidt sammen først.
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
startede i 1989 med en denon pma 920,denon dcd820 og et sæt JBL 4408, det var jeg super glad for senere kom der en rega planer 3 til, ak ja det var tider, senere kom der acurus,NAD harman kardon og sågar technichs i mine lowfi år er det blevet til.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som så mange andre af jer lagde jeg ud men en båndoptager med højttaler i. Og man skulle være helt stille når der skulle optages noget der kom ud fra forældrenes højttalere ellers kunne man høre sig selv på optagelsen bagefter. 
Derefter kom turen til ghettoblasteren og alt-i-et anlægget...
I 18 års alderen begyndte jeg at interessere mig for hifi. Den var B&W DM640 højttalere og et Harman Kardon anlæg. Har iøvrigt stadig tuneren idag. Lød ganske godt.
Men så kom det der surround og først blev der købt 3 små B&W solid højttalere og en Onkyo surroundprocessor. Pro600 tror jeg den hed.
Så røg jeg på reciever-bølgen med Onkyo 616, Onkyo 919+ED901, Denon AVC-A1, AVR3801. Højttalerne var B&W 803 front og B&W 805 bag. En dag jeg skulle flytte fik jeg lyttet til 805'erne i stereo og jeg syntes de var langt bedre end 803'erne, så 805'erne har fulgt mig lige siden.
I dag har jeg Harman Kardon Signature serie 1.0 & 2.1 og B&W 805 højttalere (5 stk). Jeg har stadig surround, men er begyndt igen at interessere mig mere og mere for hifi/musik.
Det har været en sjov rejse, som aldrig ender...
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
PROTON D1200
har den den endnu ?
|
|
|
Hej Jensen,
Hvis du mener om jeg har den endnu, det har jeg, jeg har 2-stk D1200, D1200 har alså imponeret mig med den effekt den kan aflevere den er meget kraftig og undre mig lidt over der er så få der har/skriver om dem, men man må videre så derfor vil jeg prøve en eAR 202 eller andet mærke af de nye forstærkere, jeg vil bare ikke ofre 10.000,- før jeg har prøvet de små for at se hvordan de opføre sig på et sæt AL-1000.
Der må være kommet lidt forskellige versioner af Proton D1200, den ene af dem jeg har kan brokobles.
Poul-erik
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Som så mange andre af jer lagde jeg ud men en båndoptager med højttaler i. Og man skulle være helt stille når der skulle optages noget der kom ud fra forældrenes højttalere ellers kunne man høre sig selv på optagelsen bagefter. 
|
|
|
Yes! Den var jeg også med på ... en transportabel optager med mini-spolebånd. mikrofonen støttet af dynen, transistoren ovenpå og så ud af værelset mens Top 20 med Mylle blev optaget. Det var i midt-tresserne som teenager.
1. opgradering var til en Grundig spoleoptager, som kun holdt indtil kassetteoptageren kom på banen, den har jeg glemt mærket på, men båndet skulle lægges i på toppen. Suppleret med en Arena plov, der kunne tage 6 lp´er ad gangen og tilsluttet en B&O radio/forstærker, hvor modelnavnet også har fortabet sig, men den havde 2 indbyggede ht med front af træ. Jeg byttede mig til en hjemmebygget kæmpe-ht og satte den til B&O i venstre side (ja, den holdt, selv med denne ene som ekstra ht).
Alt undtagen ht bliver efterladt i Sønderjylland, da jeg flyttede til København som 22-årig. Her får jeg købt mig et lille Philips kombi stereoanlæg, som jeg skaffer mig af med efter 1 år. Så får jeg noget, som de gamle havde haft stående i ca. 5 år: Ferguson reciever (meget flad model i hvidlakeret træchassis) med 2 faktisk gode ht. Og jeg købte en relativ god kassetteoptager i blank stål fra ITT i ministørrelse. Det var i begyndelsen af 70´erne
Først i 1977 tager jeg kvantespringet til hi-fi med Denon forstærker og matchende fm-tuner i rustfrit stål, Dual direkte drevet plov, TEAC kassetteoptager (knaldgod, kan faktisk køre endnu!), KEF Carlton II ht, Supra kabler.
Ca. 1990 køber jeg min første cd-afspiller fra Sony og begynder at satse på cd´er, realiserer næsten hele samlingen efterhånden, som jeg får genkøbt dem (ja, ja mange herinde vil græde ...).
Og det beholdt jeg indtil 1999, hvor først forstærker og cd-afspiller fra Sony ryger ind - resten af historien findes i tråden herunder. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Underholdende tråd - skriver dog ingen historie da der har været så meget at det ikke er til at holde styr på længere
Kan dog fortælle at jeg startede ud med en Samsung ghettoblaster da jeg var 11 år.... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender i det der med en bestemt HiFi-ting, man har fortrudt, at man har solgt?
Sådan har jeg haft det, lige siden jeg solgte min Sansui BA5000 effektforstærker for 20 år siden. Så er det jo godt, at der eksisterer bagagerumsmarkeder. Jeg købte "dyret" så billigt, så det ville være "blasfemisk" at nævne det her.
OG, den lyder ligeså godt som jeg husker det! Jeg tror Sansui har kigget en del på McIntosh, da de designede den. Udgangstrafoer og 2x300w. Men det er transistorer der sidder i udgangen! IKKE rør.

|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billedet fungerer ikke.....
BA5000 er faktisk et sjovt bekendtskab, og den har vist mere med McIntosh at gøre end bare tilfældigheder. Jensen har haft en, og han ved vist en del om den! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|

Håber det her virker bedre.
SANSUI BA 5000
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg begyndte med en B&O Beocord 2000 de luxe, som var med 2 spor, en stereo båndoptager med indbygget forstærker på 2x6 watt DIN. Af højttaler havde jeg nogle små B&O, som overholdt DIN normen. Fra deres katalog var der kun to sæt det år, der kunne opfylde de krav.
Snart fuldte en Beogram 1000. Så er blev båndet en masse musik.
Senere Sansui 555 A forstærker og Marantz B110 tuner.
ITT højttaler 6090 S 20 - 20 kHz.
Beogram 4000, Beogram 8000, Beogram 8002 med MMC 1 pick up.
Revox båndoptager B 77.
AR 3 A improved højttaler.
Accuphase C 200 P 300
Denon cd DCD 1800
Kenwood L-08 sættet.
KEF 105,4 højttaler.
Dali Grand Diva
Marants CD 17 K.I:SIgn.
Marantz PM 17 K.I.Sign.
Marantz PM 14 K.I.SIgn.
Taralabs MAster Prime 1000
Senere Tara Labs Master
Audioquiat Argent højttalerkabler.
Idag:
Marantz ST 17
Pioner dvd 656A modificeret stærkt.
KEF 105,4 modificeret af Duelund.
Duelund kabler over alt.
NLE 1000 modificeret.
Hjemmebygget forforstærker med LInqwitz Greiner. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
1989: NAD 3020PE, Denon DCD 800 og AudioScan Højttalere - ved ikke hvilken model, men det var en 3-vejs stander med 10" bas og en underlig skumgummiagtig pude som front"stof".
1993: Croft Super Micro, Bryston 3B, Denon 1400, Systemdek XII+Vinyltallerken+Rega RB300+Teknifi K1 og Royd Abbot (Royd Sintra efter 2 ugers skuffelse over Abbot).
1997: Bryston 3B stod af (gad ikke erstatte den i 3 år)
2001: NAD 2400, Croft Super Micro, Denon 1400, Systemdek XII+Vinyltallerken+Rega RB300+Teknifi K1, TDL Monitor
2005:
Holfi Integra 8
Cambridge 300SE (mit dårligste "hifi"-køb til dato: Den spiller ikke imponerende og desuden er det lykkes Cambridge at gøre displayet umuligt af aflæse i dagslys eller fra en afstand på mere end 50 cm).
Systemdek XII+Vinyltallerken+Rega RB300+Teknifi K3 - dejlig plov, men jeg har ikke mange plader, så den ryger nok på et tidspunkt - lol det har jeg tænkt de sidste 10 år ;-)
Dali 400: Godt køb til 1000 kr.
2005-2006?:
Jeg pønser på en eAR 202 og en Denon 3560. Kan jeg klare mig uden forforstærker?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes allerede sådan en tråd, men kan ikke lige huske hvor den er. Nogen der har et link, så jeg ikke skal skrive to gange?
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Værdsegod Kjeldsen.
Kjeldsens anlæg:
Jeg har desværre ingen billeder af mit nuværende setup, men for selvbyggerne har jeg et billede af mine første hjemmelavede højttalere.
Den er her:
Selve kabinettet består af 2x3mm aluminium der er bukket i 5 kant set fra toppen, Fronten består af to lag (12 mm krydsfiner, og 25 mm spånplade). Top og bund er 45 mm teaktræ. Frontbeklædning er noget lyddæmpende materiale jeg krejlede mig til fra IC3 togene, det samme materiale anvendes indvendigt.
Mellem de to alu-plader er der afstivning og tørret sand (benyttes normalt til sandblæsning på IC3 tog). Farven er (gæt en gang) den samme som et IC3 tog. For at skjule overgang mellem front og sider, er benyttet skuret lister af rustfri stål.
Enheder er 2x seas 4,5 tommer (i separat trekantet kabinet), en Peerless diskant samt en 12 tommer Peerless bas (sidder også i The Abyss). Delefilteret er designet af DAT, og jeg mener det er 12 dB, med intertechnik i ml. tone og diskant og WIMA i bas.
Den var engentligt tænkt som basrefleks, men lød klart bedst uden topplade, derfor blev der udsavet et V.formet hul i toppladen.
Samlet højde 168 cm, vægt 65 kg.
Mit nuværende anlæg er desværre opmagasineret til jeg får mere permanent bolig, men består af:
Pioneer PD77 (defekt, skal lige finde reservedel)
LC Audio The End Millenium 2x160 watt-udgave (defekt i en kanal)
Hjemmebyggede højttalere, lukkede med Monacor basser (2xTC170), og monacor diskant (1xDT250) . Delefilter AR-XO seriefilter med Polink spoler. Den ene diskant brændt af.
Rega Planar 2 med Elys pick-up.
Forforstærker lavet af elektroniktekniker. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 April 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:

Håber det her virker bedre.
SANSUI BA 5000 |
|
|
Den er bygget som en MAC .
Har selv haft den , synes ikke godt om den .
ders 2302 var bedre .
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 11 April 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ikke så morsom Sven. Jeg referer nu til en tråd, som jeg ikke selv
har startet, og som er identisk med denn. Med de søgemuligheder der
findes, er det nok umuligt at finde den igen.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|