Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 23:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilken HT. til Yamaha RXV 1500??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bogart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 12 April 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu valgt i den nære fremtid at investere i en Yamaha RXV 1500...

5.500,- dansk pris

4.500,- tysk pris...ved ikke hvor jeg køber den endnu...

Jeg har et budget på 10-11.000,- inkl. receiveren og 2 højtalere...resten sparer jeg op til senere så jeg får superkvalitets højtalere ...

Sættet skal bruges til Surround/Film!!!

Nogen gode råd??

Til top Vis Bogart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bogart

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

hmmm hvad har dette emne gjort dig

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22868&P N=1

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Bogart
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

hmmm hvad har dette emne gjort dig

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22868&P N=1

Hehe...læs denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22900&P N=1

Ellers mange tak for dine råd.....man ved jo aldrig...måske ombestemmer jeg mig igen... haha...håber det egentlig ikke...det er jo ikke fair over for jer og mig...ellers blir i jo bare forvirret og JEG får aldrig købt noget.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 April 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

jaja men alligevel, det er jo det samme emne, men som nævnt i den anden tråd, lyt lidt til Dali 5005/6006

hvis det må være brugt, så se på Evidence 470 og suite 2.8, eller B&W DM603/604, eller SA 1280 mkII.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Bogart
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

jaja men alligevel, det er jo det samme emne, men som nævnt i den anden tråd, lyt lidt til Dali 5005/6006

hvis det må være brugt, så se på Evidence 470 og suite 2.8, eller B&W DM603/604, eller SA 1280 mkII.

Ja det er da rigtigt, men gik ud fra Dali netop passer rigtigt godt til Denon...da jeg så skiftede mening, gik jeg ud fra at andre HT passer bedst til yammien...derfor ny tråd...lige nu er alle HT i søgelyset inkl. Dalien.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Når anlegget kun skal brukes til film er det ingen grunn til at investere i de aller dyreste høytalerene. Jeg ville satset på feks Dali Concept, 5600kr så har du både bag, center og front. Så kan du heller spare opp til en subwoofer som er mye viktigere enn et par dyre høytalere. Faktisk så viktig at jeg ville bruke like mye på sub som resten av høytalerene samlet.

Hvis noen kan forklare meg hvorfor det er klokt å investere i dyre høytalere for surroundbruk lytter jeg med interesse.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Bogart
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Når anlegget kun skal brukes til film er det ingen grunn til at investere i de aller dyreste høytalerene. Jeg ville satset på feks Dali Concept, 5600kr så har du både bag, center og front. Så kan du heller spare opp til en subwoofer som er mye viktigere enn et par dyre høytalere. Faktisk så viktig at jeg ville bruke like mye på sub som resten av høytalerene samlet.

Hvis noen kan forklare meg hvorfor det er klokt å investere i dyre høytalere for surroundbruk lytter jeg med interesse.

OK!?...en interessant vinkel!  Det var faktisk netop disse HT jeg havde kigget på førhen...og så spare en til en sub senere...hvad siger i andre...er der noget om snakken?

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 12 April 2005 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Altså jeg bruger min Yamaha 1500 med B&W 603s3 og det lyder umiddelbart (1500'eren er helt ny) dejligt. Jeg tror nu ikke jeg vil bruge lige så meget på sub'en alene som på alle de andre højttalere. Jo bedre højttalerne er (eller i hvert fald jo dybere de kan gå) des mindre "vigtig" bliver sub'en vel også...
Sub'en er bestemt en vigtig del men den er ikke 50% af højttaler budget værd efter min mening. 

LaMancha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 April 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:
Altså jeg bruger min Yamaha 1500 med B&W 603s3 og det lyder umiddelbart (1500'eren er helt ny) dejligt. Jeg tror nu ikke jeg vil bruge lige så meget på sub'en alene som på alle de andre højttalere. Jo bedre højttalerne er (eller i hvert fald jo dybere de kan gå) des mindre "vigtig" bliver sub'en vel også...
Sub'en er bestemt en vigtig del men den er ikke 50% af højttaler budget værd efter min mening. 

Lyder det setup godt eller hvad?
Til top Vis LaMancha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaMancha

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

jeg har også en center i 600s3 serien så ja, fronten lyder godt. Mine barhøjttalere er to gamle sattelitter, så de lyder ikke så godt. Sub'en er fra samme gamle system så den er heller ikke i top.
MEN, havde jeg 6.000 kroner til højttalere ville jeg helt sikkert ikke bruge 3K på en sub. Nok nermere 0 kroner og så bruge pengene på nogle bedre højttalere. Så må sub'en kommer når der er råd til den.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 April 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

La oss bare ha en ting på plass først; vi snakker filmlyd, ikke musikk.

Ingen høytaler&receiver kombinasjon i denne prisklassen vil kunne gi deg like mye trykk og dybde i lydeffeffektene som en subwoofer kan.

Jeg eier selv en SVS PB10 som kan anskaffes for ca 5000kr, og den spiller linært ned til 20hz. Ved et 20hz testsignal ryster den glassene i kjøkkenskapet, jeg tør ikke spille et 20hz testsignal på mine høytalere da jeg ikke er sikker på at de vil kunne holde til det. Og jeg vet med sikkerhet at de ikke vil kunne gjengi det. Høytalerene er Evidence 470 til 9000kr parret.

jeg har i løpet av de siste 2-3 årene vært igjenom 6 par høytalere som jeg har forsøkt å bruke som front. 2 av disse var med innebygget sub, og jeg har i tillegg hatt 4 andre subwoofere.  Ingen av disse høytalerene har gjort noen avgjørende forskjell hva filmlyd angikk, men subwooferene i mellom har forskjellen bokstavelig talt vært til å føle.

Hvis dette anlegget skulle brukes til musikk ville jeg prioritert annerledes.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 April 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

GuldLos skrev:
jeg har også en center i 600s3 serien så ja, fronten lyder godt. Mine barhøjttalere er to gamle sattelitter, så de lyder ikke så godt. Sub'en er fra samme gamle system så den er heller ikke i top.
MEN, havde jeg 6.000 kroner til højttalere ville jeg helt sikkert ikke bruge 3K på en sub. Nok nermere 0 kroner og så bruge pengene på nogle bedre højttalere. Så må sub'en kommer når der er råd til den.

jeg sier da også at mannen skal spare til sub, ikke kjøpe den nå.

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

GuldLos skrev:

jeg sier da også at mannen skal spare til sub, ikke kjøpe den nå.

Godt så, så er vi enige...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes