Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Skal min surround-reciever hedde NAD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sn@ve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Jeg søger en surround reciever/forstærker der passer til B&W's mellemstore højttalere. Har kigget på NAD reciever T753v2 og NAD for-forstærker T163v2 (jeg har en NAD 216THX effekt og kan købe flere..).

Hvilken løsning virker bedst? Skal jeg hellere kigge på Marantz, Denon, Harman-Kardon eller Yamaha? Mit ønske er REN lyd frem for finesser!

Sætter stor pris på en kommentar..!

Til top Vis Sn@ve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sn@ve

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 April 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Sn@ve skrev:

Jeg søger en surround reciever/forstærker der passer til B&W's mellemstore højttalere. Har kigget på NAD reciever T753v2 og NAD for-forstærker T163v2 (jeg har en NAD 216THX effekt og kan købe flere..).

Hvilken løsning virker bedst? Skal jeg hellere kigge på Marantz, Denon, Harman-Kardon eller Yamaha? Mit ønske er REN lyd frem for finesser!

Det er et spørgsmål, hvor antallet af svar er proportionelt med antallet af folk du spørger.

Alle de nævnte mærker spiller rent og godt.

Personligt kan jeg ikke døje designet på NAD og Yamaha tiltaler mig bare ikke. De laver meget gode motorcykler

Mit valg ville uden tvivl falde på Denon. Men da mit tidligere brugernavn var Denonfanatiker, er jeg nok ikke så objektiv så det gør noget.

Men brug dine ører i stedet for at lytte til os andre. Det er trods alt dig der skal leve med grejet i hverdagen.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 April 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen her på hifi4all.

Du har jo nogen NAD effekt, og hvis du kan lide klangen fra NAD, ja så må du bare udvide med samme mærke.

Jeg foretrækker Marantz, Arcam, Roksan og Accuphase produkter, først og fremmest på grund af klangen og til sidst og ikke mindst designet.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Sn@ve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Tak for hurtige svar!

Når jeg finder en løsning, vil jeg skrive min mening om sammensætningen så andre forhåbentlig bliver inspireret...

Mvh Sn@ve

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 13 April 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Jeg personligt ville vælge en yamaha rx-v1500.

Så kan du bruge den som forforstærker til dine nad effekt blokke.
yamaha er fantastisk til surround ! og nu har de fået dem til at spille i stereo (som de gør overalt forventning)

Makkie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har lige købt mig en Marantz 7500, og må sige at jeg er meget begejstret for den. Lyden er fantastisk, rent og direkt og med afspilning af musik kan jeg heller ikke klage. Jeg har selv også B&W højtaler stående.
Til top Vis Makkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Makkie

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 April 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

denon og b&w skulle heller ikke være den bedste coktail(begge lyse i lyden).Som regel er forforsærker/processor bedre end en surroundforstærker.Flere steder sammenligner  man NAD 163 med rotel 1068(12500,-)Men nogle har også kladdet over susen i ht.
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Sendt: 14 April 2005 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Sn@ve skrev:

Hvad vil du bruge T163v2 til???

T753v2 har da pre-out på alle kanalerne, så den kan du da bare bruge som forforstærker?

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

Sn@ve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Grunden til at jeg kigger på en for-forstærker som NAD T163v2, er:

• Det skulle være bedre at for-forstærker og effekt har hver sin strømforsyning
  • T163v2 kan opdateres via internet (det mener jeg ikke T753v2 kan)
  • Jeg er imponeret over min 216'er og de er trods alt mere kraftfulde end recieverens..

Hvis der er nogen af en anden opfattelse, er jeg lutter ører!

Btw er der andre der mener, at NAD er årsag til brum og støj i højttalerne? Har selv (næsten) ikke hørbar støj.

Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 April 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Læs for eksempel testen i high fidelity, forrige nummer.

Som jeg læser den, og kombineret med min erfaring med NAD, er det mit bud at du vil være meget tilfreds med at købe en ren forforstærkerløsning. Og så kan du som du selv påpeger købe flere NADeffekter, eller noget helt andet.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

Sn@ve
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:

yamaha er fantastisk til surround ! og nu har de fået dem til at spille i stereo (som de gør overalt forventning)

Tak for tippet torkild. Jeg har kigget på denne Yamaha og den opfylder alle krav samtidig med at den er rimelig billig (5500 hos Tape Connection). Jeg fandt en test af produktet her på HIFI4ALL, hvor eneste kritik er, at recieveren ikke er særligt velegnet til effekt-krævende højttalere:  http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 933&zoneid=3

Vil det være at skyde gråspurve med kanoner kun at bruge den som for-forstærker? Mine HT er B&W DM602 S3 og jeg vil købe nogle mindre til bagHT. Skulle den ikke kunne trække dem?

Nu skal det komme an på en lytter. Vender tilbage med mine erfaringer..

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 April 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Sn@ve skrev:
torkild skrev:

Tak for tippet torkild. Jeg har kigget på denne Yamaha og den opfylder alle krav samtidig med at den er rimelig billig (5500 hos Tape Connection). Jeg fandt en test af produktet her på HIFI4ALL, hvor eneste kritik er, at recieveren ikke er særligt velegnet til effekt-krævende højttalere:  http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid= 933&zoneid=3

Vil det være at skyde gråspurve med kanoner kun at bruge den som for-forstærker? Mine HT er B&W DM602 S3 og jeg vil købe nogle mindre til bagHT. Skulle den ikke kunne trække dem?

Nu skal det komme an på en lytter. Vender tilbage med mine erfaringer..

Den kan nemt trække de fleste "normale" højtaler (har den selv) Men har man nogen rimlig krævene højtaler er effekt blok at fortrække. Jeg regner selv med a bruge en effekt forstærker til front. Så kan man få den lyd man ønsker + større overskud til de andre kanaler.

Men ellers til højtaler i dali blue serien synes jeg bestemt ikke den mangler krafter uden ekstra forstærker.

Jo den kan helt sikkert trække dine bag ht

matz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2004
Sendt: 14 April 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en NAD T163v2 på prøve i et stykke tid… som effekt brugte jeg tre stk NAD 216THX højttaler dali concept 8 Det er et setup der lyder rigtigt godt i mine øre….

Jeg har valgt at levere NAD T163v2 forstærkeren tilbage fordi den i mine øjne ikke er specielt brugervenlig vedrørende setup, daglig brug, en rodet og ulogisk fjernbetjening, ingen on screen display ved brug af projektor

Håber at det kan hjælper dig lidt

Til top Vis matz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af matz

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 April 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

...væk...

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Sn@ve skrev:

• Det skulle være bedre at for-forstærker og effekt har hver sin strømforsyning Det har de da også hvis du bruger T753 som forforstærker!!
  • T163v2 kan opdateres via internet (det mener jeg ikke T753v2 kan) Nej den kan vist ikke opdateres via internettet.. ved heller ikke helt hvad det skulle bruges til
  • Jeg er imponeret over min 216'er og de er trods alt mere kraftfulde end recieverens..Ja men det vil de jo være lige meget om du bruger T753 som forforstæker eller T163.

Jeg vil i hver fald mene at det er spild af penge at købe en T163, når du har alle de samme, pluds flere funktioner i T753.

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 14 April 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg personligt ville vælge en DENON AVR-2805 eller 3805, og så sætte din NAD 216 i røven af den til at trække fronthøjttalerne, så har Denon'en rigeligt effekt til at trække center og baghøjttalere. Jeg har selv en Denon AVR-3803 med et effekttrin til fronterne, og der er rigeligt med effekt til alle højttalere..

mvh Jan

Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 April 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

CRiM skrev:
Sn@ve skrev:

• Det skulle være bedre at for-forstærker og effekt har hver sin strømforsyning Det har de da også hvis du bruger T753 som forforstærker!!
  • T163v2 kan opdateres via internet (det mener jeg ikke T753v2 kan) Nej den kan vist ikke opdateres via internettet.. ved heller ikke helt hvad det skulle bruges til
  • Jeg er imponeret over min 216'er og de er trods alt mere kraftfulde end recieverens..Ja men det vil de jo være lige meget om du bruger T753 som forforstæker eller T163.

Jeg vil i hver fald mene at det er spild af penge at købe en T163, når du har alle de samme, pluds flere funktioner i T753.

Nu skal man ikke måle en (for)forstærkers kvalitet i antallet af funktioner, man kan nok også finde en 1000,- bilka receiver med de samme funktioner, men det siger jo INTET om kvaliteten.

Jeg er helt overbevist om at man undgår en masse konstruktionsmæssige kompromier, når man laver en 'ren' forforstærker. Jeg er i hver fald ikke i tvivl om at det er den vej jeg vil gå.

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2005 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

hifijan skrev:

Hej...

Jeg personligt ville vælge en DENON AVR-2805 eller 3805, og så sætte din NAD 216 i røven af den til at trække fronthøjttalerne, så har Denon'en rigeligt effekt til at trække center og baghøjttalere. Jeg har selv en Denon AVR-3803 med et effekttrin til fronterne, og der er rigeligt med effekt til alle højttalere..

mvh Jan

Hvorfor Denon? når han nu selv forslår NAD T753, den er da mindst lige så god som de Denon du nævner der.. og så passer designet jo også sammen..

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2005 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Nu skal man ikke måle en (for)forstærkers kvalitet i antallet af funktioner, man kan nok også finde en 1000,- bilka receiver med de samme funktioner, men det siger jo INTET om kvaliteten.

Jeg er helt overbevist om at man undgår en masse konstruktionsmæssige kompromier, når man laver en 'ren' forforstærker. Jeg er i hver fald ikke i tvivl om at det er den vej jeg vil gå.

Nej, man skal selvfølgelig ikke måle det i funktioner, men jeg vil helt klart mene at T753 kan gøre jobbet som forforstærker mindst lige så godt som T163.

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 April 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige haft NAD T773v2 men solgte den til fordel for NAD T163v2 samt T973 og der er egentlig overraskende stor forske lydmæssigt. Til det bedre altså

Jeg ville helt klart købe T163v2 og så lidt flere 216ére

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum