Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 18:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ny lejlighed = Nyt anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hej.

Er lige kommet hjem fra Topsound, med hænderne fulde, af højttalere  Weeee..

Tænkte at jeg lige ville vise jeg mit forholdsvis nye anlæg anlæg frem i en ny tråd, da jeg er både er flyttet i lejlighed og har fået udskiftet stort set alt mit udstyr siden jeg oprettede mit første indlæg i dette forum: (Det gamle anlæg) ( http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2970&KW =%2Dchiller%2D)

Mit anlæg består af følgende:

Forforstærker:

Nad t163 v2 (Alle kendte formater, lækkert!) Den eneste surround forforstærker i en fornuftig prisklasse. Så havde den jo ovenikøbet fået et par gode anmeldelser. Den er jeg yderst tilfreds med, så det bliver ikke den der bliver udskiftet næste gang.

Effektforstærker:

Harman Kardon Signature 2.1 (5x100 solide watt) Tjaa, den gør sit job. Overvejer lidt at skifte den ud, synes der mangler et eller andet. Noget styr på sagerne. Kan ikke sige hvad det er.

DVD afspiller:

Nad T562. Tjaa, den fungerer udemærket, omend lidt langsom til at skifte numre. Den har en fin analog del. Og den lyder godt i stereo. Det er fint for mig. Har dog hørt en fugl synge om at der snart kommer nye DVD afspillere fra NAD, så de skal da lige kigges an.

Fronthøjtalere :

Jamo D-430. Sprit nye. Lige købt i dag, så de står og spiller lystigt inde i stuen. Har været ude og lytte til en fandens masse før jeg besluttede mig. Var ellers faldet for både B&W cm2, og Dali Royal Scepter. Men Jamo'erne er bare et perfekt mix af de 2 højtalere. De har lidt B&W'ernes detajler og spilleglæde og lidt af Dali'ernes glød og dynamik. Jeg var imponeret over disse højtalere da jeg hørte dem. Jeg troede ikke Jamo kunne levere sådan en lyd i den prisklasse. Og nu er de købt.

Baghøjtalere:

Jamo D-430. Det er jo altid rart mens ens højtalere hele vejen rundt

Center højtaler:

Jamo D-4cen. Den matcher jo de andre højtalere perfekt

Subwoofer:

BK XLS200, i eg. Rigtig god lille subwoofer til prisen. En Peerless XLS 10" i et lille lukket kabinet. Med en kraftig forstærker og lidt EQ...

Fjernsyn:

Thomsom 28", 4:3. Snøft, vil så gerne have noget STORT

Højtalerkabler:

Front: LC-audio, black Shadow

Center: Noget Rega.

Baghøjtalere: Harald nyborg (Tjaa, det funger)

Alle højtalerne er i lyst æblefinér.

Er endnu ikke kommet helt på plads i den nye lejlighed, jeg mangler at få sat kabelbakker op, og få lidt mere styr på ledningerne. Men det burde snart være færdigt.

Min stue er ca. 20kvm stor, så den er en fin størrelse til mit anlæg, synes jeg selv.

Det næste jeg har tænkt mig er at købe en subwoofer. Har kigget lidt på Audio Pro's ace-bass 2, men også på subben der hører til jamo højtalerne, denne har jeg dog ikke lyttet til. Weee...har fået købt mig en ny SUB. En BK XLS200. Den er en godt køb til prisen!!

Jeg kunne også godt tænke mig en projektor, men denne må vente til jeg har udbygget lyden helt.  

Jeg har ikke fået ordnet kabelbakker osv endnu, men kunne ikke vente med at smide et par billeder op! 

Mit gamle setup: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2970&KW =%2Dchiller%2D

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

hastrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Sendt: 13 April 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

hej

Det ser godt ud,jeg glæder mig til og se, når du har fået det hele pakket

ud af kasserne,jeg er selv til jamo,og jeg ved , at de højtaler er kanon.

held og lykke med det.

mvh hastrup

Til top Vis hastrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hastrup

Cliff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Lækkert at se noget Jamo i dette forum... -og så spiller de der jo rigtig rigtig fedt (jeg har dog ikke hørt centeren i brug). D430 går både rigtig dybt, af en reolhøjtaler samtidig med at diskanten er super præcis. Blæret at bruge den samme højtaler hele vejen rundt, FEDT det er det eneste jeg har at sige... Det er et lyd system jeg rigtig godt gad sidde og se nogle fede action film på/ved... TILLYKKE

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 April 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Det lyder fedt glæder mig til at se hele dit anlæg. hvad synes du om NAD t163'eren.....

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

Cliff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2005 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hey vi er flere Jamo-folk når først der rykkes ud... Jeg er selv rigtig varm på E700 hele vejen rundt, med E7-cen i midten... Det giver et dejligt ensartet lydbilled når man sidder og ser film og så er centeren bygget op med samme enheder dog en ekstra mellemtone/"bas".

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 April 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Ser lovende ud! Ser frem til billeder af de färdige resultat, også helheds billeder....

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juni 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Så er der lige lidt flere billeder... Har ikke fået styr på kablerne endnu, og baghøjtalerne får I først et billede af, en dag der er ryddet op

Har lige købt ny (brugt) subwoofer...Dejligt med lidt bund til en god film.. En BK XLS200..

Mvh Christian

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Juni 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud

Men du må hellere få gjort noget ved billederne, e vist en anelse for brede

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Så er billederne ordnet

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Hej Chiller

Jeg havde ikke set dette indlæg før, men bemærkede din avatar i en anden tråd. Så jeg måtte da lige kigge, da jeg så at en anden også havde fået øje på og øre for denne højttalerserie.

Jeg har jo selv 5 stk. D400 med D4 sub som passer mig rigtigt fint i hjemmebioen, og jeg synes naturligvis dit setup er rigtig fedt.

Du overgår mig med flere klasser på forstærkersiden, men jeg har gang i nogle eksperimenter hvad lyd angår (digitalt delefilter og forstærkere), så der er ikke fokus på udskiftning lige nu.

Tør man spørge, hvorfor du ikke har købt de originale standere til D430'erne. Prisen, måske?

I øvrigt kan jeg godt forstå, du har handlet hos TopSound. Der har jeg altid oplevet den bedste og venligste betjening.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Ikk for at brokke mig eller andet - mere for at det måske kunne ha en betydning - men har du ikk sat højre ht i venstre side og omvendt ? Det kunne godt se sådan ud på billederne ?!

Iøvrigt RET pænt - en temmelig pæn opsætning og DEJLIG enhed i den sub

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Boye: D430 gør det virkeligt kanont. Jo bedre forstærker der ryger på, des bedre lyd.. en god egenskab  Prisen var lige pebret nok for de originale standere.. Så dem gad jeg ikke...

Skruerselv: Billedet af Ht'eren uden frontstof på tog jeg lige da jeg havde pakket dem ud, så det var kun lige for at prøve at stille dem på standeren. De står rigtigt nu. Dem med det skarpe blik vil også bemærke at standerne vender hver sin vej. Det er der der også blevet rette op på.

Desuden har jeg udskiftet min dvd med en billigere NAD (T513) og købt og samlet en HTPC . Så der må snart komme lidt nye billeder..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes