| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem har sådan en og hvad synes i .
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg, meget glad for den. Nøytral og behagelig i klangen, nok krefter til at drive et par Evidence 470 så at det ikke er behov for sub når jeg lytter til musik.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også super glad for min.
Super i surround ! Her er der ikke meget der kan gøre det bedre, kanon processor !
I stereo er jeg også meget glad for den. Spiller kun det der kommer ind og gør det med stor overbevisning !
Jeg Synes ikke at den mangler krafter, men har man ekstream krævene højtaler kan det være en fordel med en xtra effekt blok.
Auto setup virker kanon, og er nem at bruge. Jeg har haft min med rundt hos venner og efter man har sat højtalerne til og brugt ~min på at køre auto setup er man klar til at se film... Ikke andet der skal gøres. Er man dog utilfreds er den nem at rette i.
Alt i alt best buy ! __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Jeg, meget glad for den. Nøytral og behagelig i klangen, nok krefter til at drive et par Evidence 470 så at det ikke er behov for sub når jeg lytter til musik. |
|
|
Gode subs hjælper også i s setup .
Men ja den er god sidder og leger med en nu  .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er kun for brukervennlighetens skyld at jeg ikke bruker sub i stereo. Til film står alle høytalere til small, og sub tar seg av all bunn. Til musikk så trykker jeg bare inn Pure Direct knappen.
Til musikk synes jeg subben spiller best med høytalerene satt til large, sub til both og delefrekvens 60hz. Det blir bare for mange trykk på fjernbetjeningen å komme seg frem dit til at jeg gidder
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også super glad for min. Jeg kan dog ikke sige meget omkring effektdelen, da jeg bruger effektforstærkere til den. Både i surround og stereo gør det et meget godt job. kan kun anbefale den  __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes bare det auto stinker vildt .
min center skal sgu ikke stå på small
Og jeg kunne aldrig finde på at bruge den sub out , jeg smider mine på amp .
Sub No front L
og indstiller selv mine subs med EQ , så har jeg et progarm til musik og et til SS i bubben .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg hadde Evidence C70 ville den alltid sette den til small, når jeg så siden byttet den ut med SA AV520 setter den center til large hvis jeg lar den få sin vilje.
Når jeg hadde C70 forsøkte jeg et par ganger å sette center til large, og skippe speaker size i autoopsett. Resultatet ble ikke særlig godt, og jeg lot derfor autoopsettet bestemme.
Den delen av autoopsettet som fungerer dårlig for mitt vedkommende er nivået for subwooferen. Men det justerer jeg siden vha True RTA
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 26 April 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Autosetup kører fint ... som regel. Min måler ikke altid det samme. Den kan godt finde på pludselig den ene gang at sige min center er small, også selv om det er to gulvhøjttalere.
Jeg er især glad for den automatiske niveauregulering. Så skal man ikke selv tænke over om eks. baghøjttalerne er for høje eller lave.
Men sub'en skal have +4 til +6 dB mere end den anbefaler for at jeg bliver glad.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P: Jeg har samme erfaring som deg angående subwooferinnstillingen. Den justerer for lavt. Jeg har hatt 3 forskjellige subwoofere tilkoblet, alle med samme resultat.
Men bortsett fra det synes jeg YPAO fungerer godt, og at eq'en gjør en merkbar forskjell for sammenhengen i lydbildet.
Hvis man er hell bent på at ens høytalere skal være large er det best at sette de til large og skippe "speaker size" når man kjører autoopsett.
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Svend P: Jeg har samme erfaring som deg angående subwooferinnstillingen. Den justerer for lavt. Jeg har hatt 3 forskjellige subwoofere tilkoblet, alle med samme resultat.
Men bortsett fra det synes jeg YPAO fungerer godt, og at eq'en gjør en merkbar forskjell for sammenhengen i lydbildet.
Hvis man er hell bent på at ens høytalere skal være large er det best at sette de til large og skippe "speaker size" når man kjører autoopsett.
|
|
|
Har du prøvet at måle efter med en måle microfon ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
Hvis man er hell bent på at ens høytalere skal være large er det best at sette de til large og skippe "speaker size" når man kjører autoopsett. |
|
|
Jeg slukker mine subs når jeg måler , og indstiller dem selv med ders EQ , lige nu er der 6 stk på :o)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
ManicMiner skrev:
|
|
|
|
Har du prøvet at måle efter med en måle microfon ?
|
|
|
Ja, True RTA er en Real Time Audio Analyzer for PC som jeg bruker til å sette opp subwoofer.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 27 April 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men preamp delen er ret god i den .
ikke engang når jeg når til +12 så spiller den rent med RW i 5,1
og hvis man lige droppe den sub udgang og køre dem sammen med ampen så køre det .
|
| Til top |
|
| |
birdman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt rygter om at Yamaha RX-V1500 (og måske også RX-V2500)
snarligt bliver erstattet af en ny model (vist nok i efteråret 2005).
Det er måske også årsagen til at der for tiden er store besparelser at hente på RX-V1500.
Er det nogen der kan bekræfte disse rygter, og i givet fald komme med
flere oplysninger om hvilke ændringer der foretages i den nye model,
herunder specifikationer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 April 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt noe om når 1500 og 2500 blir erstattet, men det jeg tror vil bli den nye featuren når det skjer er enten HDMI switching, eller Firewire. Det vil neppe bli begge deler, for da ville hele meningen med den vesentlig dyrere 4600 falle bort.
|
| Til top |
|
| |