| Sendt: 02 Maj 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været ude i det svære valg, at skulle beslutte mig for hvilket surround-udstyr i 7-10000 kroners klassen jeg ville have.
I den forbindelse bemærkede jeg desværre at stort set alle de apparater jeg testede (marantz, yamaha, denon og sony) havde ret meget af det såkaldte "white noise" eller en konstant "susen" i HT'erne (specielt fra diskanten). Det har i alle tilfælde været så slemt, at det var tydeligt at høre i hele rummet, selvom apparaterne ikke havde noget input-signal.
Jeg besluttede mig tilsidst for en onkyo receiver, fordi den passede bedst til resten af mit udstyr, og den havde den fedeste lyd i mine ører. Men der er stadig denne "susen" i rummet - også selvom der er skruet næsten helt ned. Hvis jeg skifter min receiver over i "pure direct" modus, så forsvinder denne susen næsten totalt, og kan kun høres meget svagt, hvis jeg stikker en lyt-lap helt op til HT'ens diskant.
I den forbindelse ville jeg bare høre om andres erfaringer med white noise i receivere/digitalt udstyr, og om det er noget man må finde sig i? Er der måske noget man kan gøre, for at begrænse denne "støj"? __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|