Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: DVD på samme tid, som den er i bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Der er jo mange her som har vildt seje hjemmebioer, men I skal vel alligevel altid i bio, da  film somregel kommer der et ½ år før de kommer på dvd, eller kan I på en eller anden måde få filmen før os andre? Det skulle man jo næsten tro, når i smider ca. 100k i en hjemmebio. Synes I man burde kunne købe film på dvd så snart de kom i bioen? 
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Jeg går faktisk sjældent i biffen Det passer mig fint at vente til filmene udkommer på DVD så jeg kan købe dem. Dog skal jeg ind og se den sidste Star Wars i biffen

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo sådan at vi danskere i forvejen må vente så længe på at se film i biffen, at man ofte allerede før premieren kan importere skidtet på DVD.
Eksempelvis kunne Million Dollar Baby købes på CD-WOW lidt tid før den danske premiere, og hvis man kaster et blik på deres hjemmeside, så ser man mange biografaktuelle film til salg.
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

the-box skrev:
Der er jo mange her som har vildt seje hjemmebioer, men I skal vel alligevel altid i bio, da  film somregel kommer der et ½ år før de kommer på dvd, eller kan I på en eller anden måde få filmen før os andre? Det skulle man jo næsten tro, når i smider ca. 100k i en hjemmebio. Synes I man burde kunne købe film på dvd så snart de kom i bioen? 

Der er to argumenter for at bruge pengene på en fed hjemmebif i stedet for at gå i biografen: For det første, ja, hvis du køber reg. 1 film, så kan du ofte få dem nogenlunde samtidigt som de er i biografen i Danmark (der er dog stigende tendens til at de helt store film, SW f.eks., får verdenspremiere samtidigt). For det andet, så findes der et kæmpestort bagkatalog af rigtigt fede film, som man kan fordybe sig i, og de fleste entusiaster ser mange film mere end én gang. Det er altså lidt vanskeligt at få Biocity til lige at smide Pulp Fiction i fremviseren...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Mumrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Plus alle de film der aldrig kommer i danske biografer. Mange af de gode asiatiske etc.
Til top Vis Mumrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mumrik

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

og det er nævnt før og giver nok sig selv, men man slipper for knitrende slikpapir, folk der taler i mobil, prutter, lugter el. lign.

og så synes jeg at billedet ser mere og mere slidt ud for hver gang jeg er i biografen, jeg kan altså for de ca 70000,- jeg har brugt få _bedre_ billede end den lokale biograf!

så synes jeg det er fair nok at en premierefilm koster lidt mere end de 75,- en biografbillet normalt koster. 

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Desværre kan min hjemmebiograf ikke helt matche Imperial.  Og stemningen i Grand er også lidt svær at genskabe .
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Mikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Mumrik skrev:
Nu er det jo sådan at vi danskere i forvejen må vente så længe på at se film i biffen, at man ofte allerede før premieren kan importere skidtet på DVD.
Eksempelvis kunne Million Dollar Baby købes på CD-WOW lidt tid før den danske premiere, og hvis man kaster et blik på deres hjemmeside, så ser man mange biografaktuelle film til salg.

Helt enig!

Men hvis man(læs: kæresten) ikke gider se film uden dk undertekster, så kan man desværre ikke købe så mange af de nye film derinde på cdwow!

Til top Vis Mikkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har intet problem med at vente ½ år, desuden er den største fordel IKKE at kunne se de nyeste film, men at se de GAMLE film.

Desuden skal man ikke arrengere børnepasning, og man skal ikke bekymre sig om hvad der 'går' for tiden...

MAn skal heller ikke glemme den den ubeskrivelige glæde ved at bygge sin egen hjemmebio op fra ingenting. Og det er spild af tid og penge, hvis man kun gør det for at se film (eller et mystisk forsøg på at spare penge ).

En hjemmebio er en hobby og handler om meget mere end blot at se film!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes