Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Råd til nyt anlæg søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tagbrand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens.

Jeg er blevet lidt træt af mit anlæg som mest består af dele jeg har fået forskellige steder fra gratis eller for en pakke smøger. Det drejer sig om en Sony STR-DE225 forstærker, et par Jamo compact 90 højttalere (som jeg virkelig er træt af) og en eller anden jvc cd-afspiller. Jeg går og overvejer om det skal være nu jeg skal opgradere lidt på det og bliver glad for alle former for kommentarer og meninger.

Situationen er den at jeg har haft en gammel NAD 3240PE forstærker liggende et stykke tid men den har været i stykker. Nu kan jeg måske få den repareret billigt (skal betale for komponenterne) men jeg aner ikke hvor meget den er værd og har ikke hørt den på ordentlige højttalere. Så hvis den var værd at "bygge" et bedre system op omkring ville jeg blive glad. Men jeg ved ikke hvor meget det kan betale sig at koste på den...? eller hvordan den lyder i fht min sony så kommentarer i den retning er velkomne

Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig nogle nye højttalere men har som fattig studerende ikke det store budget eller plads til nogle kæmpe gulvhøjttalere. Jeg har kigget lidt efter nogle brugte Dali 102'ere men det flyder vist ikke med dem. Jeg ville blive glad for forslag til de bedste små højttalere man kan købe brugt til 1000-2000 kr.

Endelig skal jeg have købt en ordentlig cd-afspiller. Jeg kunne godt tænke mig en der havde en god hovedtelefonudgang til mine HD-25'ere men stadig i den billige ende - gerne noget der er til at finde brugt. Alle forslag er velkomne!

Håber jeg blir lidt klogere Tak for alle kommentarer!

Mvh, Martin Poulsen
Til top Vis tagbrand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tagbrand

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan måske hjælpe dig med højttalere. Der er f.eks. Dali 104 brugt. Dem skal man max give 800 for. Men hvis du vil give lidt mere, og samtidig få en bedre højttaler, kan du kigge efter Dali 450. Har aldrig hørt den, men har kun hørt positive ting om den. Den kan erhverves for 1000-2000 kroner brugt, som dit budget jo er på.
Jeg kender ikke selv til din NAD 3240PE. Ved du hvor gammel den er? Du kan jo spørge ham/hende der kan reparere den, om hvor meget det vil koste i alt, og så gøre op med dig selv om det er det værd. Hvis du kan finde en anden brugt god forstærker på nettet, til de penge reparationen skulle koste, så ville jeg nok købe den brugte. Men som sagt, jeg kender ikke til NAD 3240PE.

Forresten. Hvad er dit budget til cd-afspiller og evt. ny/brugt forstærker (hvis det ikke kan betale sig at reparere NAD 3240PE)?
Og hvad skal du bruge dit system til? Musik? Hvilke genre? Film?

MVH Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

tagbrand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hej Christian.

Jeg har faktisk kigget lidt på Dali 104 men jeg er bange for at jeg ikke har plads til dem, de må gerne kunne være i en reol. Jeg er også bange for at Dali 450 bliver lidt for voldsomt. Nu tænker jeg lidt på enten Dali Blue 2002 eller Dali Concept 2. Men flere forslag er meget velkomne!

Jeg skal først og fremmest bruge systemet til at høre musik. Jeg hører meget akkustisk musik men også alt muligt andet, og jeg vil gerne have et alsidig system...

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil spendere på en cd-afspiller men det er nok også i størrelsen 1000-1500 kr. Og gerne brugt hvis jeg vidste hvad jeg skulle lede efter. Og den må gerne have en god hovedtelefonudgang.

Mvh, Maritn

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Okay. JEg ser lige lidt på det, desværre har jeg næsten ingen erfaring med små højttalere, da jeg elsker de store :D
Forresten er Dali 104 86cm høj.

Mvh Christian

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

har selv Dali 202 som rear og de er ganske glimrende, prøv evt også at gi B&W DM601 et lyt.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

grohnheit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg vil foreslå dali 2002, jeg har en ven, som lige har købt sådan et par, og han er meget glad for dem. De er meget alsidige, og spiller rigtig godt efter min mening.

Og angående din cd afspiller, prøv at kigge efter Nad, det er god kvalitet til billige penge. 

Til top Vis grohnheit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grohnheit

tagbrand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Tak for alle jeres kommentarer!

Jeg har lige købt et sæt højttalere i går, det blev til et sæt Dynaudio - en ældre model som er næsten magen til Audience 52 og med de samme enheder. Jeg fandt dem brugt til 1800 og er rigtig glad for dem.

De lød meget bedre på den Densen forstærker jeg hørte dem på før jeg købte dem end min gamle Sony, så nu venter jeg spændt på hvad det vil koste mig at få repareret den gamle NAD. Hvis det blir dyrt skal jeg ud og lede efter noget andet... Gode råd er stadig meget velkomne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes