Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 15:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Fjern farverne! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hej

I flere tråde ser man folk der ændrer skriftfarven på det de skriver til eks. blå eller rød skrift for at adskille sig fra et andet indlæg, istedet for at citere rigtigt og så skrive svaret nedenunder.

Når der så bliver svaret igen med en ny farve, bliver det ret kompliceret at følge med i.

Grundliggende mener jeg ikke at farverne tjener til at øge overskueligheden i forumet, og denne funktion burde efter min mening helt fjernes.

Hvad siger redaktionen?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hej Svend!

Vi har faktisk snakket om at fjerne farver OG muligheden for at lave andre skrifttyper - det er muligt, at det bliver aktuelt i den nye version.

Har andre noget imod dette?
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Nix, er helt enig med Svend, det er hamrende forvirrende, og jeg opgiver tit at læse trådene når det ender med en farvelade.

Kleinsmeden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Næh, det kan da næsten kun gå for langsomt med at få fjernet de ting. De er som der blir' sagt mere til forvirring end de er til gavn.

Min "Bio"
Til top Vis Kleinsmeden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kleinsmeden

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

...også enig. Måske skulle man lave "citér" funktionen nemmere, da det jo er derfor folk bruger farver. Hvordan aner jeg ikke
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
...også enig. Måske skulle man lave "citér" funktionen nemmere, da det jo er derfor folk bruger farver. Hvordan aner jeg ikke

Synes nu det er RET nemt at citere, men derfor er det jo ikke nemmere for andre - men det er et klik! Ganske som hvis man klikker besvar! :O)
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Enig! Det bliver lidt for farvelade-agtigt nogen gange

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
L.B. skrev:

Synes nu det er RET nemt at citere, men derfor er det jo ikke nemmere for andre - men det er et klik! Ganske som hvis man klikker besvar! :O)

Der hvor det går galt er når folk vil kommentere flere steder i et citat. Det er gerne her der bruges farver.

Eksempel:

L.B. skrev:
Måske skulle man lave "citér" funktionen nemmere, da det jo er derfor folk bruger farver.

Nå, er det nu også det karl smart.  

L.B skrev:
Hvordan aner jeg ikke

Nej, men det er nemt at kritisere ikke karl smart.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Administrator skrev:
L.B. skrev:

Der hvor det går galt er når folk vil kommentere flere steder i et citat. Det er gerne her der bruges farver.

Eksempel:

L.B. skrev:
Måske skulle man lave "citér" funktionen nemmere, da det jo er derfor folk bruger farver.

L.B skrev:
Hvordan aner jeg ikke

Den måde er jo det helt rigtig, men det kræver at folk bruger citatfunktionen, og er villige til selv bruge forumkoderne (Forum-koder)

Brug af forumkoden giver:

Citér:
noget tekst her

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
L.B. skrev:

Administrator skrev:
L.B. skrev:

Eksempel:

L.B. skrev:

L.B skrev:
Hvordan aner jeg ikke

Den måde er jo det helt rigtig, men det kræver at folk bruger citatfunktionen, og er villige til selv bruge forumkoderne (Forum-koder)

Brug af forumkoden giver:

Citér:
noget tekst her

Det er nemli' det jeg mener. Jeg er ikke sikker på, at alle har fatten den - der er jo nogle der ikke har fundet ud af den normale citat-funktion så...

musica
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Det ville være rigtig rart, hvis farverne blev fjernet, da det ofte bliver nærmest umuligt at følge med i, hvem der siger hvad.

I lidt en anden boldgade, men stadigvæk et forslag til forbedring af forummet, hvis det alligevel skal opdateres: Ville det ikke være muligt at automatisk indsætte dato og klokkeslet, hvis der ændres i et indlæg?

Nogle gange er der blevet rettet i tidligere indlæg, men man opdager det egentlig kun fordi dette indlæg er citeret længere nede tråden, og der derved opstår "uoverensstemmelse" mellem indlægget og citatet. Håber det giver mening?

Til top Vis musica's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musica

grohnheit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Fjern farverne, de er mega provokerende.

Jeg synes heller ikke det er nødvendig med forskellige skrifttyper, det ender jo med at vi alle skriver med skriftstørelse 7, bare for at blive set og hørt....

Til top Vis grohnheit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grohnheit

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

rød og blå er ok, men div udgaver af grøn, lilla og gul er fuldstændigt umuligt at læse medmindre man har 1000% perfekt syn, hvilket jeg tvivler på særligt mange har.

desuden noget auto citer, for mange kommer til at pille ved selve koden, med det resultat at citatet bliver helt åndsvagt at se på

[QUOTE]   noget halvt    /QUOTE] 

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Farverne og de forskellige skriftyper kunne for min skyld godt fjernes helt. Det forvirrer bare IMO.

Jeg tror man skal gøre mere opmærksom på citatfunktionen til nye brugere og hvordan den bør bruges. F.eks. at man ikke selv skriver inde i kassen og at der er ingen grund til at citere et langt indlæg som brugeren lige har læst. Klip det overflødige væk og citer kun spørgsmål eller det som man egentlig svarer på. Præcis som man gør det i nyhedsgrupper.

Jeg tror en udførlig guide til hvordan man formaterer indlæg ville være en god ide. F.eks. at man [åbner] og [/lukker] de forskellige formateringer. Når man skriver sådan kommer det til at se sådan og sådan ud osv. Der er ikke meget hjælp at hente i forumkoderne, de står der bare og man går ud fra at brugeren ved hvordan tags virker.

Det er måske barnelærdom for mange, men hvorfor kager mange rundt i det så?

og Admin BTW, den første linie er da forkert i forumkoderne... der står (b)fed(/b) vises som fed, altså ikke fed

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Kenneth K. skrev:

og Admin BTW, den første linie er da forkert i forumkoderne... der står (b)fed(/b) vises som fed, altså ikke fed

vh,
Kenneth

got it - kigger på det :)

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Endnu en stemme på at fjerne farverne.
Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Kleinsmeden skrev:
Næh, det kan da næsten kun gå for langsomt med at få fjernet de ting. De er som der blir' sagt mere til forvirring end de er til gavn.

Hørt! Væk med dem!

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Men hvis man skal svare på flere indlæg og bruger citat funktionen, så kan man ikke se dem, måske at den bare lagde hele teksten ned i boksen " Indryk Indlæg " så man bare kunne citere på livet løs

Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 04:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu meget glad for farverne. Specielt synes jeg det er et nyttigt værktøj, hvis du til ex. vil lave en update/indholdfortegnelse, under det første indlæg, ved ens tråd i "Mit surround udstyr" og "Mit HiFi / Stereo udstyr".

Jeg kan dog kun bakke op om dem der finder det irriterende, at visse brugere ikke har lært sig at bruge citat-funktionen korrekt. Det bliver simpelthen uoverskueligt i de tråde hvor folk i stedet skriver i forskellige farver Min personlige løsning herpå er bare, at undlade at læse disse.

Admin: Behold venligst farverne. En god funktion bliver jo ikke dårligere af, at nogle misbruger den. Disse mennesker bør jo blot korrigeres i deres måde at lave indlæg på herinde

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Ville det måske være teknisk muligt at lave et par knapper der hedder "start citat" og "slut citat", så man ikke skal klippe-klistre, eller selv skrive quote-klammen?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes