Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad skal jeg vælge??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Futtegud
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg har læst en masse indlæg her i forummet, men er stadig meget i tvilvl om, hvad jeg skal købe. Har været nede i hifi-klubben og kigge lidt rundt og fandt da også noget meget spændende. En Denon avr-2105, dali 2002 front ht, dali c1000 center ht, dali concept 1 bag ht og b&w asw 300 sub. Det hele til den nette sum af 12.700 kr. men er det det bedste man kan få til prisen. Har jo læst i forummet, at denon ikke er særligt populær.

Hvor skal man så gå hen og købe hifi?? Har overvejet at gå i fona eller sådan noget, men er det ikke bare lidt for "cheap"? Ville jo også gerne have noget man bliver glad for, men vil helst heller ikke over de 12.000 for reciever + højtalere og sub.

Eller for at gøre spørgsmålet lidt kortere, jeg har 12 - 13.000 til et nyt surround sæt. Hvad skal jeg vælge?? (bruges både til film og musik)

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

køb brugt

Alt mit står mig i 11K (reciever + dvd er nyt, resten er købt brugt)

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Denon er da ret populært, men bare ret dyrt i forhold til hvad man får. Denon er en rimelig kvalitet, hvis man køber de store modeller - men de små modeller går hurtigt hen og virker plastik-agtige.

Hvis jeg var dig, ville jeg helt klart overveje at prøvelytte til noget Yamaha (RX-V1500 eller 2500), Harman Kardon (AVR430 eller 630), Marantz (SR7500) og noget Onkyo (TX-SR702E), som jeg klart foretrækker pga. Onkyo's alsidige og varme lyd (og fordi jeg selv har den ;o).

Der er flere gode måder at få god lyd på - en kunne være at købe det hele brugt. Personligt er jeg ikke tilhænger af at købe brugte receivere og dvd-afspillere, da man ikke er sikret mod skjulte fejl. Desuden er brugte receivere jo "gammel" teknologi.

Men overvej at købe en ny receiver til omkring 7-9000,- kroner. Til den pris, kan du virkeligt få noget fornuftigt grej. Denne gode receiver kan du så parre med en billig-dvd, og et sæt brugte højtalere. Når du så får flere penge, kan du udskifte dvd og evt. højtalere, så du får noget bedre i den ende også.

Held og lykke - og vend tilbage, når du har handlet!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes