| Forfatter |
|
ferdinand.k Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa - dette er mit første indlæg her på siden, så tag pænt imod mig... Jeg har lavet et indlæg før, men da jeg fandt ud af at der var noget i vejen i tegnsættet, kommer her en "re-run"...
Jeg er ved at ombygge min nye lejlighed og har i den forbindelse brug for et nyt højttalersystem. I den forbindelse kunne jeg godt bruge jeres kloge hoveder til at øse lidt af jeres erfaring.
Jeg har en plan om at skulle placere højttalere i hele lejligheden fordelt på følgende vis:
Badeværelse - 1 sæt (vådrum?) Her er det klart at det er designet der er væsentligt og ikke kvaliteten, da man sjældent går på lokum for at høre god musik... Hvad angår pris burde et par tusinde række, men hvad skal man vælge og hvorfor!? Kan Bose 151 evt bruges?
Kontor (skal evt kunne tilsluttes computeren) - 1 sæt Jeg har min computer stående her som gerne skal kunne linkes til anlægget i stuen og kunne afspilles over de højttalere der er stående her på kontoret. Ligeledes lægges der heller ikke her såmeget vægt på kvalitet, men også mere design. Pris/model?!
Stuen - Har et ældre eksisterende Sony Sorround forstærker med JVC center/sat højttalere som gerne snart skal skiftes ud. Baghøjttalerne må gerne være diskrete, men stadig være af ok kvalitet. Dog er det væsentligt at forhøjttalerne giver en god lyd (efter min standart ), men at de ikke er højere end 70 cm...! Når vi skal til at snakke pris her er jeg åbnet for lidt af hvert, men jeg skal helst ikke over 12000 for komplet højttalersystem i hele lejligheden, meget gerne under!
Er der nogle der har mulighed for at komme med nogle guldkorn? Hvis der er en der kan overskue at komme med lidt idéer til hvordan man kan koble hele dette system sammen så musikken kan komme ud over alle lejlighedens højttalere på samme tid?!
Glæder mig til at høre hvad i kan hoste op med...
Kristian
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
angående anlæg på toiletet, så køb nogle carfi enheder og monter på en plade i loftet eller væggen. evt. med en bilradio og en 12V transformer (en klassekammerat har det og det ser faktisk cool ud) 500 for CDen, 300 til en transformer og en 500 for et ordentlig sæt højtalere
skal det være et 7.1 system eller 5,1 i stuen??
er det 5.1 kan du på de fleste 7.1 forstærkere bruge de 2 "overskydne" kanaler til multiroom. dvs at du så automatisk har en forstærker til computeren (kræver så højtaler ledn. fra stue til kontor + du skal have et IR øje for at kunne justere volume osv.)
om det skal være Sony, Marantz, denon, nad, H/K, Onkyo, yamaha mm. er så op til dig. Det er jo smag og behag.
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
ferdinand.k Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, det var da en mulighed! Dog havde jeg håbet at kunne forbinde
anlæget i stuen til højttalerne i bedet, samt på kontoret! En autoradio
vil ikke være en brugbar løsning...
Men det er en fed ide med at benytte de 2 overskydende kanaler til de
overskydende rum! Rent faktisk bør man da kunne benytte disse 2 kanaler
til både badet, og kontoret og bare sætte en traditionel afbryder på
mellem anlæget og højttaler-sæt'ne...! Mon ikke dette kan lade sig gi
sig?
I dette tilfælde, vil jeg da kunne afspille lyd fra computeren i stuen, og over anlæget ud i alle rum?!
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et forbinderkabel, som går fra min computer, til AUX indgangene på mit anlæg...

Derved kommer det musik du spiller fra din computer, ud af anlægets HT'er...
Har selv et på 5m, men de findes vel længere...
Håber det kunne hjælpe lidt!  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
på min kan du selv vælge kilde på multiroom, så ja du kan frit vælge mellem Cd, Aux, vcr, dvd osv.
Så mens konen ser en film i stuen kan du høre radio/Cd i soveværelset/badet __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
ferdinand.k Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan skal sådan en forstærker være skruet sammen? Hvilke kvaliteter skal man gå efter her?
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror at både tonyax og jeg ville gå efter en 7.1 surroundreciever... Så ville jeg bruge de 2 sidekanaler til badeværelset / kontoret - derved får du stadig 5.1 i stuen! 
Som reciever ville jeg overveje en H/K som er mit foretrukne mærke indenfor surroundrecievers... Du kunne vælge denne: http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=18368915&Listing Type=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10451 som du kan købe for 4.500... Den har stået demo, men det er jo op til dig... __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv den AVR330 og synes selv den er rigtig god
bruger dog ikke multiroom funktionen på min, så kan ikke sige hvordan det fungere 100% i praksis, men ifølge manualen skule det være lige til (den kan hentes på H/Ks hjemmeside www.harmankardon.com )
Og lad dig ikke skræmme af den "kun" har 7x50w for den spiller rigtigt højt samt rent. 
ellers er der Marantz SR5500 (det var den og H/K AVR330 valget stod imellem til sidst da jeg købte) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vidste du ville give mig ret! 
Du har god hifi-smag !  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
ferdinand.k Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikkert, den ser ud som en fed forstærker! Den snupper jeg sgu...!
Hvad med højttalere til hele denne opgave...!?
Det er fedt at få noget indput!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ferdinand.k skrev:
| Helt sikkert, den ser ud som en fed forstærker! Den snupper jeg sgu...! |
|
|
tag nu ud og lyt til nogen forskellige, bare fordi jeg kan li den er det ikke ens betydne med du kan, du ved smag og behag
ferdinand.k skrev:
Hvad med højttalere til hele denne opgave...!?
Det er fedt at få noget indput! 
|
|
|
jeg har selv Dali til min og synes det lyder godt, men igen smag og behag. Dali concept serien skulle eftersigende give smæk for skillingen. Ellers er der B&W, System Audio, Audio Pro, KEF og mange andre.
brug en dag eller to med at tage rundt til forskellige forhandlere og tag nogle lyt, når du så har snævret dig nogenlunde ind, så kan du jo se om forhandleren vil lade dig låne det hjem på prøve, for at se om det nu også lyder godt i netop dit hus/lejlighed.
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke andet end give tonyax ret...
Se om du kan finde H/K AVR330 og så lån den med hjem, og find så også nogle HT'er...
Så sæt det til, sæt din yndlingsmusik på, og din yndlings dvd (gerne med noget surround) og så beslut dig! ;) __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |