| Forfatter |
|
Paggee Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav!
Jeg har fundet et sæt Dali 606 højttalere og en H/K 680 forstærker, til en rimelig penge. Vil de to dele spille fint sammen eller bør jeg vælge eksempelvis en anden forstærke, tror I?
|
| Til top |
|
| |
josan Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har mulighed for at prøve kombinationen vil det være det bedste... ellers kunne du se lidt på højtalernes følsomhed og forstærkerens udgangseffekt. Dette vil dog kun give et fingerpeg om de kan spille sammen. Kombinationen kunne tænkes ikke at passe sammen... det er svært at sige. Engang imellem må man tage chancer her i livet!!!
__________________ Big boys like big toys...
|
| Til top |
|
| |
Paggee Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken forstærker bør jeg så ellers kigge efter, som I ved spiller godt med Dali højttalere? I kan lige få specs på 606'erne her:
Type: 2,5 vejs gulvhøjttaler, 1 stk. 1” softdome diskant, 2 stk. 6.5” bas / mellemtone, 1 stk. 6.5” bas
Frekvensområde:Hz Følsomhed: 91,5 dB Impedans: 4 ohm 22/97/32cm (B/H/D) 19kg
Bør jeg købe en Denon eller Cambridge fra ny i klubben, eller skal jeg finde en brugt eller hva?
|
| Til top |
|
| |
Paggee Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad si'r I?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
go for it, har selv Dali 450 med H/K og synes selv det lyder godt. Men det er helt sikkert en smags sag, så kan du lytte er det det bedste, kan du ikke og det ikke går, kan du jo bare sælge igen, og kun tabe lidt (hvis du ikke kan sælge til det du gav)  det er det fede ved brugt udstyr. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
gunbox Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft et par 606 og de er meget let-drevne (efter min opfattelse). Kender ikke den omtalte forstærker, men HT'erne behøver ikke et helt kraftværk for at drive dem  __________________ Mrs. Lindsay - "You certainly look cool." - Yogi Berra - "Thanks, you don't look so hot yourself."
|
| Til top |
|
| |
Paggee Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det godt svare sig at købe en denon PMA-655
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/DENON_PMA655_forstaerker.htm?id=1971
eller en Cambridge Azur 540A
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/CAMBRIDGE_Azur_540A_forstaerker.htm?id=4875
de er jo lidt dyrere end hvad jeg kan finde brugt, men til gengæld ved man hvad man får, og der er garanti på. Jeg ved det ikke :S Bare jeg havde en plovmand mere, så var det blevet en NAD C320BEE men sådan er det jo altid - hvis bare man havde lidt mere såh...
|
| Til top |
|
| |
Paggee Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
har givet mit syn på sagen, ville ikke selv have noget imod at købe brugt, da man netop kan sælge igen, hvis det nu ikke var det helt rigtige, uden at miste for meget. Men det er 100% op til dig.
Tag ud og lyt og find det du bedst kan li, det jeg kan li er jo ikke ensbetydne med du kan. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
mathae-us Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ellers så køb en Holfi hvis budgettet er til det. Noget siger mig, at Dali og Holfi som hovedregel passer godt sammen.
Har selv haft en gammel Denon PMA1060, og jeg syns det lød ganske
fint. Jeg havde ikke selv været bleg for at købe endten en Denon eller
en Holfi. andet kan jeg ik sige?
__________________ Mathias E.
|
| Til top |
|
| |
Paggee Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2005 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen som kender en Denon PMA 925R ? Har set den brugt til 1500 kroner. Der står om den:
Denon pma925r, en meget kraftig og lækker Integreret forstærker med en udgangs effekt på omkring 2x 100 watt i 8 ohm ca. 4 år gammel.
Går jeg galt i byen med den?
|
| Til top |
|
| |
Paggee Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det blev en NAD C370 og et sæt Dali 606, med noget Tara Labs ledning til 50 kr/m. Lyder vel fornuftigt nok, eh? Det bliver 3100,- ialt.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder fair nok, har selv haft de 606 med en NAD 214 og NAD og Dali går godt i spænd sammen __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
d97104 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender lidt til både Dali 606 og H/K forstærkere generelt. Dali's højttalere er generelt rimelig lette at drive og 606'erne er ingen undtagelse. Klangen hælder lidt mod det lyse. H/K's forstærkere er normalt rimelig strømstærke, så det er min opfattelse at du vil få en velkontrolleret gengivelse med sættet her. Samtidig er H/K's klangfarve en anelse mørk, hvilket nok vil passe godt med de lidt lyse Dali. Denon forstærkere har typisk en lidt lys klang (har selv haft flere Denon forstærkere) og det synes jeg ikke klæder Dali højttallere så godt, men smag og behag er jo forskellig så ....
__________________ Jens Christian
|
| Til top |
|
| |