Forfatter |
|
Clive Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, først og fremmest håber jeg ikke, at dette betegnes som et off-topic emne. Men nu til sagen: Jeg køber snart The Grudge på DVD, men har også tænkt på The Ring og Ring 2. Men er disse noget værd, eller er det bare snak, som går gennem filmene? Har nemlig set et lille smule af Ring 2, men den var så kedelig (i dette afsnit jeg så - det var næsten ingen handling), at jeg valgte at slukke... Kom gerne med nogle andre anbefalinger i samme genre  Mvh. Clive
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Ring synes jeg nu er udemærket, ikke noget vildt. Kan bedre li Event Horizon, men det er så ikke inden for den japanske horror genre __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Mumrik Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spørgsmål der byder sig på er jo så om du taler om originaludgaverne eller de amerikanske remakes...?
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Grudge er efter min mening noget være l**t. Jeg elsker gys, men den her er da godt nok elendig. The Ring synes jeg er udemærket gyser. Der er trods alt en historie der er værd at følge med i.
Den originale Ring er også udemærket, men dog ikke helt så isnende.
Event Horizon lover rigtigt godt, med som så ofte med gyserfilm kammer den over til sidst.
Ellers er der jo Dawn of the Dead. Der er vi dog ovre i en helt anden gren af gyset, eller måske Shaun of the dead . Det var 2 meget positive overrakelser i 2004.
|
Til top |
|
|
Clive Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
The Ring synes jeg nu er udemærket, ikke noget vildt. Kan bedre li Event Horizon, men det er så ikke inden for den japanske horror genre |
|
|
Det gør ikke noget, at det ikke er inde for den japanske gyser/horror genre. Er stortset til al slags gys i film (bare der også er handling. Eks "Scream" serien  . Det er jo slet ikke nogen film  )- holder mig bare mest til de amerikanske - men det er vel også fordi det er dem vi hører mest til her i Europa..
Mumrik skrev:
Et spørgsmål der byder sig på er jo så om du taler om originaludgaverne eller de amerikanske remakes...? |
|
|
Hmm, nu er jeg ikke ekspert på Ring serien, men hvilken af dem har mest gys og handling i sig? Og er Ring 2 - den som lige er gået ud af biograferne - ikke den originale (japanske)?
|
Til top |
|
|
Clive Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
The Grudge er efter min mening noget være l**t. Jeg elsker gys, men den her er da godt nok elendig. The Ring synes jeg er udemærket gyser. Der er trods alt en historie der er værd at følge med i.
Den originale Ring er også udemærket, men dog ikke helt så isnende. |
|
|
Det er lidt ligesom Texas Chainsaw Massacre. Den originale udgave har bedst handling, mens år 2003 udgaven er bedst produceret - syntes jeg i hvert fald.
tranum1 skrev:
Ellers er der jo Dawn of the Dead. Der er vi dog ovre i en helt anden gren af gyset, eller måske Shaun of the dead . Det var 2 meget positive overrakelser i 2004. |
|
|
Dawn Of The Dead har jeg set og selvom det ikke er samme slags gys som vi er vandt til, er den rigtig god. Men syntes også at Jeepers Creepers 2 er med som en af de bedre film i den genre. Mvh. Clive
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige fremhæve Vampires med James Woods. Efter min mening en overset film. Lidt B-agtig, men totalt sej.
|
Til top |
|
|
Spider Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 299
|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo også den gamle film IT eller som de kalder den på dansk det onde .
Den syntes jeg har en god handling og historien er også i top men slutningen stinker.
|
Til top |
|
|
Clive Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar. Ser nærmere på det, for jeg trænger virkelig til nogle nye gyser film.
Jeg var lige en tur inde på scope.dk og fandt frem til flg.:
År 1998 - The Ring (Ringu); den originale japanske film. År 1998 - The Ring 2 (Ringu 2); den originale japanske film.
År 2002 - The Ring; Hollywood-remake af den japanske Ringu fra 1998 År 2005 - The Ring 2; Amerikansk genindspilning af den japanske Ringu 2 fra 1998
Så kommer det helt store spørgsmål: Hvilke af serierne kan bedst anbefales?
Mvh. Clive
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har som sagt set The Ring (2002) + Ringu, Ringu 2 og Ringu 0. Jeg syntes The Ring (2002) var mest uhyggelig af de to første, men om den havde den samme stemning ved jeg ikke rigtig. Jeg tror jeg foretrækker den amerikanske (hvor politisk ukorrekt ).
Ringu 2 og Ringu 0 er efter min mening ikke særligt gode.
|
Til top |
|
|
Clive Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
Jeg har som sagt set The Ring (2002) + Ringu, Ringu 2 og Ringu 0. Jeg syntes The Ring (2002) var mest uhyggelig af de to første, men om den havde den samme stemning ved jeg ikke rigtig. Jeg tror jeg foretrækker den amerikanske (hvor politisk ukorrekt ).
Ringu 2 og Ringu 0 er efter min mening ikke særligt gode. |
|
|
Så tror jeg, jeg vil starte med at se The Ring og The Ring 2 (af de amerikanske remakes), for tror gerne på, at de amerikanske er en smule bedre instrueret  , hvor i mod de japanske skal man have en større forståelse for deres film.. Mvh. Clive
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clive skrev:
.... for tror gerne på, at de amerikanske er en smule bedre instrueret , hvor i mod de japanske skal man have en større forståelse for deres film..
|
|
|
Der slog du hovedet på sømmet.
|
Til top |
|
|
Clive Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
tranum1 skrev:
Der slog du hovedet på sømmet. |
|
|
Hehe, hvor ledes? Mvh. Clive
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
At man skal have en større forståelse for de japanske film for at værdsætte deres kvaliteter. Noget jeg har lidt svært ved
|
Til top |
|
|
marty Lukket konto

Konto lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok fordi man er mest vant til at se amerikanske film.
En rigtig god film jeg så på DR for et halvt års tid siden, var What
Lies beneath. Eller under overfladen som den hed på dansk (vistnok). En
psykologisk gyser med michelle pfeiffer og Harrison ford. Den fik det
virkelig til at løbe koldt ned ad ryggen på mig, hvilket sker ret
sjældent.
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
syntes lige seven skal nævnes,en kanon film
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
syntes lige seven skal nævnes,en kanon film |
|
|
Åh ja, "Se7en" er en af mine top 10 favorit film.
Ellers er der "The Others" med Nicole Kidman.
"Gothika" med Halle Barry, ikke super god men dog værd at se. Fik 2 gange i biffen mine nakkehår til at rejse sig.
"Ondskabens hotel" har alle vel set, men hvis der er nogen der ikke har, så er det en mester film.
"Dracula" med Gary Oldman, Anthony Hopkins, Keanu Reeves og Vinona Rider. er en super film.
"Interview with the Vampire" med Brad Pitt, Tom Cruise, Anthony Banderas, Christian Slater og Kirsten Dunst (Som barnestjerne) er også et must. Måske dog ikke helt i gyser genren, men en fantastisk film.
|
Til top |
|
|
tranum1 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også den rimeligt nye "Saw". I stil med "Ondskabens øjne" som selvfølgelig også er et must
|
Til top |
|
|