| Forfatter |
|
canker Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
jeg er ny mht surround, og har et spørgsmål vedr. instilling af center højtaleren.
jeg har en yamaha forstærker, hvor jeg bla. kan vælge: lrg, sml eller non ved center højtaler. når jeg vælger sml el. lrg, kommer der ingen tale af i de 2 fronhøjtalere men kun i centeren hvilken vel også er fint.
vælger jeg derimod non, er der tale BÅDE i fronthøjtalere OG i center, og jeg synes faktisk talen "fylder" meget bedre på den måde - så til spøgsmålet 
når jeg vælger non, mister jeg så et eller andet i lydbilledet i de 2 fronthøjtalere da de jo så også skal afspille talen ?? jeg syns jo det er irriterende at når man væger non lyder det bedre, og ved jo ikke hvorfor centeren alligevel virker ved den instilling.
hjææælp
|
| Til top |
|
| |
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved helle ikke hvorfor centeren virker ved den instillingen
Men det burde være sådan at hvis du sætter den til none sendes signalet ud til de 2 fronte, det er dog mest "korekt" at talen er i centeren da den skal repesentere det der kommer fra biledet.
Du skal sætte den til Large hvis den skal spille Bas og Small hvis den ikke skal
Håber det hvad svar på dit spøgsmål
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Thunderhawk skriver så burde der ikke komme tale ud af din center når den står til none. Hvis du vælger at køre med den ukorrekte indstilling, kan det nok give lidt kluder med panoreringerne af lydeffekterne, når de effekter der kun skulle være gengivet af center også gengives af fronterne. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
canker Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa,
tak for de hurtige svar - så blev jeg da lidt klogere, bortset fra at den nu stadig kommer med tale ved off.
jeg fandt og en tråd hvor lign. spg. bliver rejst. det har måske noget med kvaliteten af min center at gøre, når jeg ikke synes det lyder så godt.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25100&P N=5
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et lidt tilsvarende problem. Jeg har to børn, og efter kl. 20.00 er de lagt i seng, dvs. når vi andre skal se film på projektoren er lydniveauet moderat.
Hvis indstillinger alle kanaler lige, så er tale meget lav, og bulder og brag meget højt - jeg tror det er den måde filmene er lavet på.
Skruger jeg centeren op, så bliver lydbilledet mærkeligt, og det virker næsten som om at lyden går op og ned i styke - formentligt alt efter hvilken kanal den benytter.
Og så er der en night mode, men det giver ikke ret meget....
Jeg er træt af at film generelt skal høres i MEGA høj styrke for at kunne høre hvad de siger..... __________________ Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere
My Movies - Media Center Film Applikation
|
| Til top |
|
| |
canker Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var lige præcist det jeg også oplevede, at man skulle skrue MEGET op før talen var med, og når bomberne så faldt var man ved at vække naboerne,
meen, her oplevede jeg så en klar forbedring ved at slå center til none!!
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 27 Juni 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du helt sikker på at det fremdeles kommer lyd ud af din center når den er satt til 'none', forsøg at lægge øret indtil den. Det kan være at all lyden kommer i fra sidehøytalerene, men at det virsker som om lyden kommer fra center. Hvis så er det bare et tegn på at sidehøytalerene er korrekt plassert og justert :)
|
| Til top |
|
| |