Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 10:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: 70ér Sound Retro DIY. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 06 April 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Hold da op, det ser vildt ud Men den grønne busk der bør du fjerne...
Lyder det godt når de står så højt?


__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 06 April 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Utrolig flot, og det er sjovt at se et par højtalere der får et 42" plasma til at fremstå som lille  Men det virker på mig som om du har et kompromisløst, og egenartet forhold til lyd, og det er noget der giver respekt herfra!

__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 03 September 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg lavet mine fladkabler færdige. En Jantzen cross coil med zapon lak, snakeskin og bananstik.

Det blev også til en omskifter box, så jeg kan skifte mellem højtalerene.

Det smarte ved denne model er, at den kan bevare de 4.Ohm når man køre A+B. Men det virker ikke særlig godt. lyden mangler dynamik og bliver flad at høre på.

Så jeg må på jagt efter en rør forstærker mere.



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
mops
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 15 Oktober 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Hej Ahania

Dit anlæg fortjener alle de roser det har fået. Jeg får næsten tårer i øjnene. Ærligt...

Hvordan er enderne på fladkablerne foldet? Ved godt spørgsmålet har været oppe før, men måske du har gjort det anderledes denne gang?
Hvad er det der "snakeskin" for noget? Hvor købes det og hvad koster det? Har lyden ændret sig ift da du brugte tape som isolator?

Har selv nogle spoler fladvalset kobber liggende som snart skal prøves som HT-kabler. Det er nok ikke Janzen-spoler men mon ikke det går alligevel...

Jeg er egentlig ikke utilfreds med mine nuværende singlecore install.-kabler som jeg synes er klasser bedre end stort set alle multicore-kabler jeg har hørt. Har du prøvet dén type kabler?

mvh
Lars


__________________
Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
Til top Vis mops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mops
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hej Mops.
Takker for de pæne ord. Her er lige en kort gennemgang på hvordan jeg har samlet dem. (husk hansker)
Kablerne har jeg foldet sammen til en spids.


Der efter har banerne fået et par gange zapon lak. Ikke stikkene. de er kun på for at kunne styre banerne bedre.


Inden stik enderne bliver lakeret, er de blevet varmet op, spændt, og loddet, så forbindelsen er rigtig god. Så en gang lak, og snake strømpen trukket på, holdt fast med tape.
(Snakeskin er en slags flexsibel plastic. desværre temmelig dyrt)


Til sidst har det fået krympe flex.


Som du kan se er de temmelig nemme at lave.

Jeg har prøvet mange typer kabler, også single-core kabler, men dette kabel har uden tvivl været det bedste. Dermed ikke sagt at det vil være det bedste på alle typer anlæg. Jeg har prøvet kablet på mange forskellige anlæg hvor det har løftet lyden, men på enkelte anlæg har det haft den modsatte effekt.




__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej...

Som de andre, fedt anlæg og ud med WAF-effekten. Egentlig er jeg SÅ træt af begrebet WAF, men det er åbenbart en anden måde at signalerer at man har respekt for sin bedre halvdel? Min egen bedre halvdel har nu altid synes at det fede udstyr spillede bedst, og hun samt sine forgængerer har givet mig plads til at lege.....hvad der nu gøre ham glad  . Jeg tager snart et par snapshots af mit eget grej.....dog med udgangspunkt i fattige 80erné og ikke de glade 70er!

Jeg synes det er synd med Snell´ højttalerne, synes ikke de hører til....og det gør helt ondt at de den der højttalere omskifterbox....føj da. Det dræber de gode vibes hos mig....ud med den igen.

Jeg har selv rodet lidt med "polink" spoler prøvet præsist det samme som dig. Mit undtryk er dog at træerne ikke vokser op i himlen og at spolekablernes potentiale dør lidt når det skal bruge i praksis.....det er specielt samlingen som er medt bøvlet. Jeg foldede og loddet med en sølvtilledning, men selv sølv holder ikke til mange buk før det knækker. Så er dit forsøg på at få det ned i selve bananstikket mege cool. Alternativt havde jeg selv loddet bananen på folien. Til at lukke folien var mine overvejelser 3m spraymount og noget bomulds stof...sort og hvid. Så er det let at se plus og minus, men jeg synes ikke at lyden var markant bedre end mine Argento....men bestemt ikke ringe! Man skal også lige spille kablet til, og husk på den har en enorm overflade ifht. traditionelle kaber. Der er vel ingen grund til at de ikke vil blive betragtlige bedre efter et halvt årstid?

Tak for et god indlæg, dejligt med nogle som går mod ensretningen af WAF og modepræget hifi  .

Mvh 

Bradford 

 

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hej Bradford.
Det med omskifteren, kan jeg kun gi dig ret i. Og som jeg har skrevet, virkede det heller ikke efter hensigten. Men man skal jo prøve for at blive klogere. Den er væk igen. Det samme er Snell AIIIi.
De spillede fint til akustisk musik, men så var det ligsom også det.
Men nu har jeg fået den helt rigtige højttaler, og jeg tror ikke jeg finder noget bedre.
Og den har bestemt heller ikke nogen WAF faktor overhovedet.



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har skaffet mig et par Tannoy Gold 15" i et Lockwood Major kabinet.

Efter min mening, nok noget at det bedste jeg har hørt, så nu skal mine Jailvox forlade stuen.

De er meget bløde og varme i lyden, og samtidig ekstrem hurtige.

Det bedste ved dem er, at de kan spille alt slags musik. Lige fra klassisk til det vildeste death.

Skal nok komme med nogle flere billeder, når det hele er på plads.

Jeg har også fået købt mig et DAC setup. Det blev til Musical Fidelity X-DAC v3. X-PSU v3 og X-1o v3 Tube output buffer.

 

Det har virkelig gjort noget ved CD lyden, og må indrømme at jeg er begyndt at spille en del CDér. Men det er nok kun en spørgsmål om tid, før man igen står med vinylen.

 



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Ja men det gøres ikke meget bedre end det

__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2428
Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Rigtig fedt set-up, stadigvæk:)

Må vi få et billede af højtalerne uden  front stof? Vil æde min egen røv på de spille p*e godt! Kan godt være der er spurgt, men hvad musik hører du sådan mest?



__________________
Mvh. Louis


All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted
 
stiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Hej Ahania, tillykke med 15"-erneer det rigtigt forstået at lige den ht-model  er et DIY projekt hvor man selv lavede kabinetterne



__________________
My amplifier is a "a cap-cooker"
Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hej Guldtuborg.

Lockwood kabinetterne var ikke DIY.
De blev lavet af Lockwood Audio i 60érne i sammen arbejde med BBC. De fleste af dem, var bestykket med Tannoy Gold. I 60ér og 70érne blev de blev brugt i div. studioér, som reference højttaler og studio monitor.



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
mops
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Hej Ahania

Tør man spørge hvad sådan et sæt Tannoy har kostet dig?

Er selv blevet bidt af Tannoy's evne til at præsentere et troværdigt lydbillede efter mødet med model D500. Tror dog mit rum kan tåle en større HT, og gerne een af de gamle klassikere.

mvh
Lars


__________________
Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
Til top Vis mops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mops
 
pmoren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hej Ahania !! Martin

Når er du stædigvæk godt tilfreds med dine Tannoy 15" monitor gold i Lockwood boxe?? og

du er begyndt og kunne klare alle de detailer der nu kommer fra både fra Lper og cder ??.

Og til Mops !!!! Hvorfor så ikke bare smide eller sælge de D500 Tannoy og købe nogle rigtige

Tannoy enten 12" elller 15" og byg et stort kabinet til dem og bliv end glad mand her i vinter??

Hilsen Pmoren.

Til top Vis pmoren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pmoren
 
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2247
Sendt: 16 December 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Uden at ane ret meget om dit grej,Ahania,så ser det dælme lovende ud for en god lytteoplevelse Tannoy Studio Monitor's....bygget i samarbejde med BBC....wow.Det er jo historie,det der.Og super-retro!!Respekt Jeg tager hatten af for dit koncept med at genskabe lyden fra 70'erne.Det er det samme jeg selv har gjort.Jeg hører meget musik fra 70-erne.Tit og ofte sidder mig og kammeraten og flipper over at både musikken og mit grej er samtidigt-ca 1976 Og det lyder for fedt.Så sidder man og får gåsehud.......tænk at de lavede så fed lyd dengang?!Men det gjorde de altså
Tillykke med dine Tannoy

__________________
'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
Til top Vis Tante Berg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tante Berg
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg taget lidt flere billeder af mine nye "gamle" kasser.

Her et billed af enheden. Og som det tydeligt ses, var det ikke små alnico magnetter man brugte dengang.

Her bagsiden af højttaleren, med mulighed for at styre treble roll-off og level.

Jeg har sat dem på en jernramme med spikes, for at afkoble dem bedre, og for at hæve dem lidt, så enheden´s center er lige i ørehøjde. en sofa i gamle dage, var åbenbart lavere, end dem idag.

Jeg tror at jeg endelig har fundet min drømme højttaler, så der bliver nok ikke skiftet ud lige foreløbig. Mit næste project bliver en linux server, og en slim device. Ved hjælp af den, kan jeg høre 24bit optagelser gennem min dac.

 



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 924
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Hej Ahania,

Nu har du vel ikke sat dine Jealvox ud som storskrald

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Hej Ahania,

Nu har du vel ikke sat dine Jealvox ud som storskrald

Haugaard

Nej nej... selvfølgelig ikke. Men jeg spillede ikke rigtig på dem mere, efter jeg fik mine gold, så jeg har flyttet dem fra stuen. Jeg ved bare ikke rigtig hvad jeg skal gøre ved dem nu. Hvad skal sådan nogen koste hvis de skal sælges, og hvordan får man dem lige ned fra 3 sal.



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

vildt anlæg  virkelig flot

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg ville spørge dig om dine hylder kan holde til varmen fra dine rør ? Hvor meget afstand har du op til hylden ?

Mvh

Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes