Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 23:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sanyo Z3, endnu en nybegynder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas_Cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg snart læst samtlige indlæg herinde om projektorer, i særdeleshed Sanyo'en & tænkte at jeg hellere måtte begynde at gi' mig til kende 
Jeg står & skal snart til at købe mig en projektor, som hovedsagligt skal køre via min pc & har virkelig prøvet at gøre mig klog på de forskellige..
Altså, jeg vil jo selvfølgelig gerne ha' et rigtigt flot, stort billede på lærredet på væggen i stuen.
Jeg har aldrig ejet en projektor, kun engang set en hos en kammerat & det var en dyr sag med 3 pærer, så det kan ikke rigtigt sammenlignes.
Anyway, mit budget er til noget omkring en 10-11.000 & det skal helst være inklusiv lærred (ja, jeg køber det i det Tyske herreland). Det ser ud til at Sanyo'en er det bedste valg, for at slippe for "regnbuer" & hvad ved jeg.
Men jeg savner nogle flere screen shots fra den maskine. Det er det eneste jeg har at basere mit valg på, dét & så hvad jeg kan læse mig til, da jeg ikke er god til at gå ind i butikker (der ligger heller ikke nogen i nærheden..), for at spilde folks tid på noget jeg vil købe et andet sted.
Kan nogle af Jer ikke bekræfte at det er en god projektor & smide et par billeder ind i forummet? Det ville jeg være rigtigt glad for.
Undskyld det lange indlæg, prøver at gøre det lidt mere præcist næste gang.

Thomas
Til top Vis Thomas_Cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas_Cph

BarrySlisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv rimelig ny. Har haft en Panasonic PT-AE700 i en uges tid.

Inden købet fandt jeg ud af at valget for mange stod mellem Sanyo Z3 og så PT-AE700.
Jeg er sikker på at hvis du køber en af de to så går du ikke helt galt i byen.

PT-AE700 skulle vist være god på  lang/kort afstand til at lave henholdvis små/store billeder.
Z3 er vist god til skæve vinkler i forhold til lærred.

Der er noget med at der kan samle sig støv i en projektor. Z3 har mulighed for at man selv kan fjerne det mens PT-AE700 vist skal til service (men der går nok mange år?).

Jeg har hørt regnbuer omtalt men de skulle ikke være et issue på nogle af dem. Jeg har ikke lagt mærke til noget.

Nu kan alle de rigtige eksperter rette mig...:)
Til top Vis BarrySlisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BarrySlisk

Thomas_Cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tør nok ikke vælge en "regnbue-"maskine, uanset om jeg så vil være "overfølsom" for det eller ej. Så er der jo spørgsmålet mht. sort-niveauet til gengæld.
Bortset fra det, hvornår plejer nye projektorer så at ramme markedet? Tænker lidt på om jeg skal vente lidt endnu & så købe en Sanyo Z4 eller om der er for lang tid endnu?

Thomas
Til top Vis Thomas_Cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas_Cph

Jørgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

-

Til top Vis Jørgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgensen

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke bruge screenshots til et klap, det vildleder meget mere end det vejleder. Det er meget bedre at gå efter andres erfaringer end screenshots (men at se den selv er naturligvis nummer et).

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

BarrySlisk skrev:
Jeg er selv rimelig ny. Har haft en Panasonic PT-AE700 i en uges tid.

Inden købet fandt jeg ud af at valget for mange stod mellem Sanyo Z3 og så PT-AE700.
Jeg er sikker på at hvis du køber en af de to så går du ikke helt galt i byen.

Jeg har kun set begge projektorer kort, men ejer selv en Z2 og er meget tilfreds! Så jeg vil, ud fra hvad jeg har set og at jeg selv ejer en Z2 anbefale begge. Grundlæggende er de ens. Smag og behag.

PT-AE700 skulle vist være god på  lang/kort afstand til at lave henholdvis små/store billeder.
Z3 er vist god til skæve vinkler i forhold til lærred.

Der er noget med at der kan samle sig støv i en projektor. Z3 har mulighed for at man selv kan fjerne det mens PT-AE700 vist skal til service (men der går nok mange år?).

Jeg har haft min Z2 i 1½ år nu og har aldrig rørt "filteret" endnu. Ingen problemer her...

Jeg har hørt regnbuer omtalt men de skulle ikke være et issue på nogle af dem. Jeg har ikke lagt mærke til noget.

Jeg var på et tidspunkt med en kammerat i Hifiklubben, og der kiggede vi på en DLP i deres hjemmebiograf. Min kammerat kunne straks se regnbuerne, mens jeg intet kunne se... Næste gang jeg var inde og kigge på projektoren, så var de der, og jeg har kunnet se dem lige siden... Så det har også skræmt mig væk med hensyn til køb af DLP pt... Dermed ikke sagt at det er alle DLP'er der har "problemet"

Hermed så gjort... *LOL*

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Juli 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

BarrySlisk skrev:

Det er der såmænd ingen grund til...

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kongsumsar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

som jeg ser det er der tre kandidater i dene prisklasse:

Sanyo Z3

Panasonic PT AE 700

Hitachi PJ-TX100

Jeg har ikke selv set hitachien men den skulle være ret god, specielt linsen skulle være rigtig god.

panasonicen har jeg set i aktion og den var alt for "digital" i billedet til mig.

Z3 har jeg selv, og er ganske tilfreds med ydelsen, der er mange indstildnings muligheder og den er meget alsidig og fleksibel.

men husk at et godt lærred er halvdelen af billedet.

Til top Vis kongsumsar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongsumsar

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

De 2 projektorer du snakker om er begge LCD projektorer. Regnbuer er kun et problem på DLP projektorer, så der får du ingen problemer.

Jeg har også set begge modeller og er mest til Z3'eren... Der er ikke meget forskel, dog er "vertical banding" (vertikale streger på fx. himmel) mere synlig på AE 700 end på Z3'eren, men der er altså ikke den store forskel.

Begge lækre maskiner... God jagt.

Rune

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Juli 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

kongsumsar skrev:

som jeg ser det er der tre kandidater i dene prisklasse:

Sanyo Z3

Panasonic PT AE 700

Hitachi PJ-TX100

Hitachi'en er der sådan set ikke så meget negativt at sige om andet end at den er blevet overhalet af de to andre, nyere projektorer. Den er kun relevant hvis man kan spare nogle kroner, den har ikke samme billedkvalitet som Z3 og AE700.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hvis du begynder at sammenligne med din kammerats projektor, som nok højest sandsynligt har været en CRT type, så vil du blive skuffet. Kontrastforholdene kan ikke sammenlignes, og farverne skulle være af en helt anden klasse på CRT. De koster tilmed ikke ret meget brugt, men fylder og vejer væsentligt mere end de LCD projektorer. Med sådan en behøver du heller ikke at tænke på scalering, da den ikke har en native opløsning den skal køre i, ligesom LCD'er.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes