Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kaptajnens setup - nu med pladespiller! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 74
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Ups, hvad et lille ordspil ikke kan lede til af rygter
Rolig nu - det er ikke Kubikkens Gravity - han kommer vist installeret teleslynge og kommer på alderdomshjem før den ryger ud. Nej det er vist hvis Claus vil sælge én af hans 2 Gravity at jeg står og savler...

Den er jeg med på, det var ment som en joke, jeg mener, når nu du har fået hul på bylden, så rend med hele bulen. spøg til side, jeg tror heller ikke at kubikken skiller sig af med arvesølvet.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

cvo2004 skrev:
MGPProjectS skrev:

Det er i den grad svært at finde info på web'et om både Daner og Dali'erne  - og da slet ikke noget så uskyldigt som et enkelt fabrikshemmeligt diagram

Hej MGP,

Du har ret i, at det er meget vanskeligt, at finde information omkring disse ting, Daner som jo blev lavet i Daner Audio Systems's regi, tvivler jeg på, at du kan finde megen information omkring, Detal'en er godt nok testet i High-Fidelity, året var så vidt jeg husker 1986-1987.

Omkring Gravity/Detal er informationerne ligeledes ganske sparsomme, men der findes et prospekt omhandlende sættet, hvor den viste Gravity er en prototype, men lidt info er der trods alt i beskrivelsen

http://www.dali-usa.com/admin/previousm/Dali_amplifier.pdf

Hilsen Claus

Hej Claus

Tak for link. Det er sparsommeligt med informationer, og igen er kl.A effekten umiddelbart kun direkte oplyst i 8 ohm, men den ser ganske seriøs ud I øvrigt tillykke med dine varmeapparater - man kan kun være en anelse misundelig

/Mikael

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 21 Februar 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Ja det er egentlig lidt besynderligt, for den færdige Gravity ser helt anderledes ud indeni.
For det første er der møbleret helt om på PSU, og for det andet er printene lavet helt anderledes og desuden placeret anderledes.

Hele EL-siden af den er også helt anderledes.

Jeg ved, at PSUén blev flyttet, fordi transformeren uundgåeligt sender meget kraftige magnetiske bølger ud. Det påstås, at trækker du en ledning rundt om den, så har du allerede 1V. Det betyder at der er knald på.

Resten af forandringen har kortet signalvejen drastisk ned og afskærmet EL fra forstærkeren.
Den fik vist også soft start.

Man kan fortælle om den, st den er delt af en bundplade, hvorunder al AC befinder sig.
Efter ensretningen, foregår det ovenover bundpladen. Der er i øvrigt vist noget i retningen af 8 ensretterbroer i den. Transformationen er delt i 2 afdelinger. 75V til reguleringen til driverne og reguleringen til indgangstrinet. Indgangen kører vist internt på 24V efter regulering, driverne reguleres også ned.
50V ureguleret til strømtrinnet. Én vikling på den lille trafo er reserveret til peripherals, såsom Detal og Expan, en anden forsyner relæer, sikringskredsløb og anden hjælpeelektronik.
Elektrolytkapaciteten er 44.000uF pr. kanal til strøm og 20.000uF pr. kanal til spænding.
Ledningsføringen i ampen er udført som et kunstværk. Der er meget få ledninger der bærer signaler, men PSU har lidt ligesom trafoerne. På undersiden sidder AC ledningsføringen, der er vildt kompliceret, men udført så smukt, som man noensinde ser det.
Indgangstrin og tilhørende PSU er udført som en meget kompakt enhed, hvor reguleringen sidder ovenpå det trin den skal forsyne. Det giver ultra kort fremføring.
I det hele taget er signalvejen i den amp usædvanlig kort.
Der er også tænkt en del over termodynamikken i den.
Driverne sidder umiddelbart op mod udgangstrinnet, men biaskredsløbet er holdt i pæn afstand, for at varmen fra udgangstrinnet ikke skal påvirke så meget.
Relæerne i den er enorme selvrensende typer fra Telemecanique, som kan bære et fuldstændigt vanvittigt antal ampere. Dem sidder der 2 af til tænd sluk og så et i beskyttelseskredsløbet i hver kanal.

KLOK siger de, skal jeg hilse og sige.

Kabinettet skal man selv opleve, ligesom lyden iøvrigt.

Til sidst er der kølingen, som er ret voldsom. Den har de største køleprofiler, som jeg har set på en forstærker, hertil 2 stk Papst blæsere der er flydende ophængt i en meget stor speciallavet aluminiumsramme. Dette er fejdrende ophængt, så vibrationer ikke forplanter sig.
Luften fra blæserne presses ind i ampen, for så at difundere ud i en opadrettet luftstrøm, lige under køleprofilerne. Det betyder, at junction temp. ikke er særligt forskellig fra den temp man måler på køleprofilerne.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Ja, der er stadig uro på dækket:

Følgende emner er i kikkerten:
  • Namit (effektforstærker)
  • Dali Grand (herre højttalere, som jeg dog ikke har hørt endnu - stay tuned for a lytter Svend P )
  • Denon DCD-3560 (som drev til OnTech DAC'en)
Dette betyder at næsten hele setup'et bliver skiftet i-en-ruf-der

Alle mand overbord!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

• Namit (effektforstærker) Naturligt ift. din Daner - vil KvK sælge?
  • Dali Grand (herre højttalere, som jeg dog ikke har hørt endnu - stay tuned for a lytter Svend P ) Det tror jeg lige er den gode Kaptajn, men skumsprøjt og hvad dertil hører
  • Denon DCD-3560 (som drev til OnTech DAC'en) Casper har vist stadig en til salg...

Alle mand overbord!  Sådan skal det være

EDIT: Det lyder foruden som en misundelsesværdig Kubistisk plan , men pas på, for hvad skal du dog så købe bagefter

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!

Ja det er egentlig lidt besynderligt, for den færdige Gravity ser helt anderledes ud indeni.
For det første er der møbleret helt om på PSU, og for det andet er printene lavet helt anderledes og desuden placeret anderledes.

Hele EL-siden af den er også helt anderledes.

Jeg ved, at PSUén blev flyttet, fordi transformeren uundgåeligt sender meget kraftige magnetiske bølger ud. Det påstås, at trækker du en ledning rundt om den, så har du allerede 1V. Det betyder at der er knald på.

Resten af forandringen har kortet signalvejen drastisk ned og afskærmet EL fra forstærkeren.
Den fik vist også soft start.

Man kan fortælle om den, st den er delt af en bundplade, hvorunder al AC befinder sig.
Efter ensretningen, foregår det ovenover bundpladen. Der er i øvrigt vist noget i retningen af 8 ensretterbroer i den. Transformationen er delt i 2 afdelinger. 75V til reguleringen til driverne og reguleringen til indgangstrinet. Indgangen kører vist internt på 24V efter regulering, driverne reguleres også ned.
50V ureguleret til strømtrinnet. Én vikling på den lille trafo er reserveret til peripherals, såsom Detal og Expan, en anden forsyner relæer, sikringskredsløb og anden hjælpeelektronik.
Elektrolytkapaciteten er 44.000uF pr. kanal til strøm og 20.000uF pr. kanal til spænding.
Ledningsføringen i ampen er udført som et kunstværk. Der er meget få ledninger der bærer signaler, men PSU har lidt ligesom trafoerne. På undersiden sidder AC ledningsføringen, der er vildt kompliceret, men udført så smukt, som man noensinde ser det.
Indgangstrin og tilhørende PSU er udført som en meget kompakt enhed, hvor reguleringen sidder ovenpå det trin den skal forsyne. Det giver ultra kort fremføring.
I det hele taget er signalvejen i den amp usædvanlig kort.
Der er også tænkt en del over termodynamikken i den.
Driverne sidder umiddelbart op mod udgangstrinnet, men biaskredsløbet er holdt i pæn afstand, for at varmen fra udgangstrinnet ikke skal påvirke så meget.
Relæerne i den er enorme selvrensende typer fra Telemecanique, som kan bære et fuldstændigt vanvittigt antal ampere. Dem sidder der 2 af til tænd sluk og så et i beskyttelseskredsløbet i hver kanal.

KLOK siger de, skal jeg hilse og sige.

Kabinettet skal man selv opleve, ligesom lyden iøvrigt.

Til sidst er der kølingen, som er ret voldsom. Den har de største køleprofiler, som jeg har set på en forstærker, hertil 2 stk Papst blæsere der er flydende ophængt i en meget stor speciallavet aluminiumsramme. Dette er fejdrende ophængt, så vibrationer ikke forplanter sig.
Luften fra blæserne presses ind i ampen, for så at difundere ud i en opadrettet luftstrøm, lige under køleprofilerne. Det betyder, at junction temp. ikke er særligt forskellig fra den temp man måler på køleprofilerne.

Dyt i tråden, delvist, om den store bamse!

Det er til stadighed overordentligt inciterende at læse dine beskrivelser af din elskede effekt, hr Tomos - for undertegnede, relativt uforstandige, lydnørd vækker læsningen en enorm lyst til at høre dyret in action, også selvom han ikke altid forstår de tekniske parametre, der tales om...

Så lader det sig gøre før det bliver alt for varmt i vejret, og temperaturen stiger til uanede højder i cm3-hybelen, vil Sporvejene ganske afgjort kunne hjælpe mig i den rigtige retning - selvfølgelig medbringende en fornuftig drue under armen. Alternativt Arnbitter, skulle det foretrækkes.

Min horisont og "fornemmelse for sne" i forhold til hifi vil meget gerne udstyres med et lyt på noget, der i begreber og data ser ud til at være "stand-alone".

Sorry for OT, skipper. Tillykke med din nye pre, er misundelig uden at have hørt hvorfor (kan man overhovedet det? )

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

• Dali Grand (herre højttalere, som jeg dog ikke har hørt endnu - stay tuned for a lytter Svend P )

Du kommer bare! Jeg flytter hele skidtet op på 1. salen i løbet af de næste 14 dage, regner jeg med. Det burde have en gavnlig indvirkning på akustikken, og helt sikkert på æstetikken. Mit æresmedlemskab af Kubisterne er ret nyt, så det hænger vist lidt i en tynd tråd, da jeg bruger en Yamaha surround reciever både som D/A konverter og forforstærker. Jeg tror nok det er det der hedder "tålt ophold". Til gengæld har jeg en Velodyne sub der kan hjælpe dig godt på vej, hvis du ikke selv kan rejse dig op fra sofa'en, he he.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
ppp_dk skrev:

• Namit (effektforstærker) Naturligt ift. din Daner - vil KvK sælge? Ja og jeg er godkendt værdig!
  • Dali Grand (herre højttalere, som jeg dog ikke har hørt endnu - stay tuned for a lytter Svend P ) Det tror jeg lige er den gode Kaptajn, men skumsprøjt og hvad dertil hører
    Ja, Kubikkens Dali Diva har MASSER af bund i hans lytterum og forstår udmærket at denne HT lige er ham, thi den fungerer perfekt i casa ccm3!!!
    Denne dejlige HT vil dog komme til kort i min stue, som er for bas, hvad sorte huller er for lys!
    Desuden skulle Dali Grand have en dejlig 3D virkning, hvilket Kaptajn banditten sætter pris på!
  • Denon DCD-3560 (som drev til OnTech DAC'en) Casper har vist stadig en til salg...Caspers maskine er solgt, men jeg har en anden i kikkerten!

Alle mand overbord!  Sådan skal det være Olé!

EDIT: Det lyder foruden som en misundelsesværdig Kubistisk plan , men pas på, for hvad skal du dog så købe bagefter Du har ret, men så må jeg bare til at spare op til at der bliver en Gravity "ledig"

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
ppp_dk skrev:

Du kommer bare! Jeg flytter hele skidtet op på 1. salen i løbet af de næste 14 dage, regner jeg med. Det burde have en gavnlig indvirkning på akustikken, og helt sikkert på æstetikken. Mit æresmedlemskab af Kubisterne er ret nyt, så det hænger vist lidt i en tynd tråd, da jeg bruger en Yamaha surround reciever både som D/A konverter og forforstærker. Jeg tror nok det er det der hedder "tålt ophold". Til gengæld har jeg en Velodyne sub der kan hjælpe dig godt på vej, hvis du ikke selv kan rejse dig op fra sofa'en, he he.

Det vil jeg glæde mig til og lad os finde et tidspunkt!

Kubisterne er det ikke:
  • KvK (formand)
  • L.B. (1. wannabe)
  • Svend P (2. wannabe)
  • Kaptajnen (3. wannabe)
Vi burde faktisk have stiftende generalforsamling i Kubist logen!
Alternativt afholde en grill-fest til sommer!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:

• Namit (effektforstærker) Naturligt ift. din Daner - vil KvK sælge? Ja og jeg er godkendt værdig! Jamen hvor lækkert! Jeg glæder mig på dine vegne. Hvornår skal du have den?
    Ja, Kubikkens Dali Diva har MASSER af bund i hans lytterum og forstår udmærket at denne HT lige er ham, thi den fungerer perfekt i casa ccm3!!!
    Denne dejlige HT vil dog komme til kort i min stue, som er for bas, hvad sorte huller er for lys!
    Desuden skulle Dali Grand have en dejlig 3D virkning, hvilket Kaptajn banditten sætter pris på! Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen - jeg tror at Grand'en er lige dig og dit rum!
  • Denon DCD-3560 (som drev til OnTech DAC'en) Casper har vist stadig en til salg...Caspers maskine er solgt, men jeg har en anden i kikkerten!  Herligt!

Alle mand overbord!  Sådan skal det være Olé!

EDIT: Det lyder foruden som en misundelsesværdig Kubistisk plan , men pas på, for hvad skal du dog så købe bagefter Du har ret, men så må jeg bare til at spare op til at der bliver en Gravity "ledig"  Ja, den tanke har jeg også haft mange gange, men 30K er også en slags penge

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Svend P skrev:
ppp_dk skrev:

Kubisterne er det ikke:
  • KvK (formand)
  • L.B. (1. wannabe)
  • Svend P (2. wannabe)
  • Kaptajnen (3. wannabe)

jeg er "game"

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
Svend P skrev:
ppp_dk skrev:

Kubisterne er det ikke:
  • KvK (formand)
  • L.B. (1. wannabe)
  • Svend P (2. wannabe)
  • Kaptajnen (3. wannabe)

jeg er "game" game? Der hoppede min kæde desværre af...

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Alle mand overbord!

Hvis det viser sig umuligt at opdrive en Namit, kan du evt kigge efter noget DOXA. Se: http://www.haugalandaudio.no

DOXA og Namit har MEGET til fælles....

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
ppp_dk skrev:

Alle mand overbord!

Hvis det viser sig umuligt at opdrive en Namit, kan du evt kigge efter noget DOXA. Se: http://www.haugalandaudio.no

DOXA og Namit har MEGET til fælles.... Jeg ved det og der står en Namit klar i kulissen - gæt hvor!

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hurtig det ser virkelig spændende ud..

Novi

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
game? Der hoppede min kæde desværre af...

Game = jeg er med, jeg er klar, det er super

...selvom jeg vist ikke er værdig til pladsen som 1. wannebe med det udstyr jeg har

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

ppp_dk skrev:

...selvom jeg vist ikke er værdig til pladsen som 1. wannebe med de udstyr jeg har Ja ML og Challenger trækker jo ned...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
L.B. skrev:

ppp_dk skrev:

...selvom jeg vist ikke er værdig til pladsen som 1. wannebe med de udstyr jeg har Ja ML og Challenger trækker jo ned...

Ja, da 3560'eren røg trak det ned på Kubist-skalaen. Det kunne forresten være, at vi skulle have Hr. Kyhn med på listen , som jo denne herrens dag er ejer af den selvsammme 3560?

Jeg vil dog sige til mit forsvar, at såvel raketten som ML-grejet er jeg rigtig glad for

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Har den berømte hypnokubist nu fået fast greb om både jyder og sjællændere?

Ja, jeg er vist den eneste på listen som rent faktisk ikke har hørt Master Kubik's anlæg, men hva pokker. Sådan er det at repræsentere den Sjællandske division af klanen.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Nå går altså at overvejer at skille mig af med store dele af setuppet - selv for L.B. må dette være grænseoverskridende

Altså sige farvel til:

• PreFix (Overflødig når man er så heldig at have en af de sidste Daner Detal)
  • E.A.R. 509 (Overflødig, hvis Namit "bare gør det", hvilket jeg er sikker på den gør!)
  • NAD S200 (Overflødig, hvis Namit "bare gør det", hvilket jeg er sikker på den gør!)
  • Snell A3i (Dejlig HT, men bunden sluges op af mit sorte hul i stuen)
  • TDL Monitor (Impulskøb )

Panik i Pladderballe!

<< Forrige Side af 74 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum