Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kaptajnens setup - nu med pladespiller! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 74
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Jeg tør næsten ikke sige det, men nu er der vist RIGELIGT med bas! 
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Huhm, det lyder som om du siger for meget? nå men jeg kigger jo forbi senere, så kan vi jo lytte lidt
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Huhm, det lyder som om du siger for meget? nå men jeg kigger jo forbi senere, så kan vi jo lytte lidt
Lad os det...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Jeg tør næsten ikke sige det, men nu er der vist RIGELIGT med bas! 

Altså der er ikke specielt hifi-rigtigt, men hvis du skal bi-ampe kunne du jo smide en Velodyne SMS1 ind til bunden og korrigere den vej - blot en ide. http://vassagohifi.com/SMS.pdf

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hvad skete der egentlig med de billeder?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Hvad skete der egentlig med de billeder? Ja, de er lidt forsinkede...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Ja, sjovt med den bas for nu er der jo for meget - tror seriøst at et par Dali Diva vil kunne matche bedre...

Nu skal det siges at pga af Grand kun modtager bananer kører jeg pt med TMC højttalerkablerne og så hut jeg visker er de lidt oppustede...

NLE 50 har jo kun gafler...

Strømper i basportene skal også prøves...

Dali Grand lever en lidt usikker tilværelse her...

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Køb du et par jbl l880-890 så kører det for dig Live lyd i stuen til 3500 stk. sværere er det ikke.
Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Japer skrev:
Køb du et par jbl l880-890 så kører det for dig Live lyd i stuen til 3500 stk. sværere er det ikke.
Gid det var SÅ enkelt!

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Det  er det da.
Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Ja, sjovt med den bas for nu er der jo for meget - tror seriøst at et par Dali Diva vil kunne matche bedre...

Nu skal det siges at pga af Grand kun modtager bananer kører jeg pt med TMC højttalerkablerne og så hut jeg visker er de lidt oppustede...

Dali Grand har alle slags bas.
Det afhænger nemlig lige pludselig af den forstærker der driver dem, og de kabler der hjælper den med at holde fast i dem.
Grand serien er nemlig højttalere, der ikke kører med håndbremsen trukket, så det du har før dem kommer nu ud helt uden dæmpning - heldigvis og desværre.
TMC er i mine øjne en pæn isolering uden ret meget inden i, hvorfor der jo skal opstå problemer med dæmpningsfaktoren.
NLE ved jeg ikke hvad jeg skal tro om, idet jeg slet ikke har hørt dem, men jeg håber da det er bedre. Men i øvrigt vil jeg da lige pege på  den dersens antikke dims sagerne står på - duer ikke.
Duelund kablerne er efter min opfattelse usædvanligt tunge i lyden.
Og du bliver også nødt til at vænne dig til, at selv små ændringer i dit set-up betyder meget voldsomme ændringer i lyden. Faktisk kan du nu opleve, at et netkabel af high end tilsnit, pludselig kan ødelægge lyden af dit set-up helt og aldeles.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:

Dali Grand har alle slags bas. Lige nu mest UMBA-UMBA!
Det afhænger nemlig lige pludselig af den forstærker der driver dem, og de kabler der hjælper den med at holde fast i dem. Det er jo pt NAD S200, mon Namit kan gøre forskellen?
Grand serien er nemlig højttalere, der ikke kører med håndbremsen trukket, så det du har før dem kommer nu ud helt uden dæmpning - heldigvis og desværre.
TMC er i mine øjne en pæn isolering uden ret meget inden i, hvorfor der jo skal opstå problemer med dæmpningsfaktoren. Lidt opsvulmet skal de nok være...
NLE ved jeg ikke hvad jeg skal tro om, idet jeg slet ikke har hørt dem, men jeg håber da det er bedre. Jeg sikker på at de NLE nok skal stramme op og faktisk har kyhn, den finke dreng, lovet mig at låne et par Van-the-man-klare-vand-HT-kabler i dobbelt stramaj-træk og måske et par gevindbananer - ellers er det bare ud og "KØB-BANANER-KØB-BANANER her hos Mig!!!" for at få gaflerne afvæbnet!
Men i øvrigt vil jeg da lige pege på  den dersens antikke dims sagerne står på - duer ikke.
Nå da, det gav da ikke bulder før!!! Kan du forklare, hvad der ikke dutter?
Duelund kablerne er efter min opfattelse usædvanligt tunge i lyden. De røg af 3.5 nannosekunder efter at jeg havde fået sat Granderne på - men det lyder sgu stadig som der er Duelund (RIP) i hele setup'et - der må være noget uldet galt...
Og du bliver også nødt til at vænne dig til, at selv små ændringer i dit set-up betyder meget voldsomme ændringer i lyden. Jeg håber du har ret for jeg er blot 10 nammometer fra at opgive dem, thi min fantasi rækker ikke så langt, som jeg finder der er i mål - "rescue 911" Kubbi!!!! ...
Faktisk kan du nu opleve, at et netkabel af high end tilsnit, pludselig kan ødelægge lyden af dit set-up helt og aldeles. Dog strammede kyhns 1m hospitalskabel en anelse op på DAC'en....hvad vild der ikke ske, hvis det var 3m uha-uha-uha-uha-uha!!!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Det kan jeg godt nikke genkendene til. Nu er Kaptajnen jo en mand af min støbning (læs=ikke bleg for at skifte en del ) og det er først nu der skal optimeres for alvor. Hvis du tager Grand som udgangspunktet og den faste faktor i din ligning, så er der masser af variable at prøve sig frem med og det er jo ikke så tosset.

Jeg synes desuden lige nøjagtigt, at det er en rigtig god ting at bestemme faktorer i sit set-up der er faste, for ellers er kombinationerne uendelige og så er der laaaaang vej til satisfaction (og vi snakker ikke LB-tid her ) dér. Jeg tror, at du nu skal vende dig til den anden lyd du nu får via Grand. Lade indtrykkene synke til bunds og stille og roligt optimere et led af gangen. Det har virket hos mig, dog med Diva, og læg lige mærke til udskiftnings-hastigheden i det sydsjællandske - den er gået helt ned i tomgang. Tomgang giver tid til småjusteringer med kabler, placering og så ellers lytte til lidt musak ind mellemtiden .

God fornøjelse og velkommen i Grand-klubben.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Enig med L.B. Det tager altså lidt tid at vænne sig til ny lyd, og især hvis du kommer fra et set-up der havde for lidt bas, og nu er ovre i noget der muligvis giver for meget.

Grand'erne giver meget bas, men spørgsmålet om det er FOR meget, mener jeg ikke kan afgøres på en aften.

Jeg er i hvert fald glad for mine, og synes det er fedt de kan klare sig uden sub til musik.

Måske KvK kan afsløre om S200 er lidt fed i bassen sammenlignet med Namit?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Enig med L.B. Det tager altså lidt tid at vænne sig til ny lyd, og især hvis du kommer fra et set-up der havde for lidt bas, og nu er ovre i noget der muligvis giver for meget. jeg er så sandelig klar over at jeg kom fra noget "renere/mager" bas, men dette er jo overvældende...

Grand'erne giver meget bas, men spørgsmålet om det er FOR meget, mener jeg ikke kan afgøres på en aften. Næh, det er klart, men der er virkelig tale om nat/dag i forhold til Snell A3i...

Jeg er i hvert fald glad for mine, og synes det er fedt de kan klare sig uden sub til musik. Sub is not an option (endnu)...

Måske KvK kan afsløre om S200 er lidt fed i bassen sammenlignet med Namit? Det siger han den er...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Svend P skrev:
Måske KvK kan afsløre om S200 er lidt fed i bassen sammenlignet med Namit? Det siger han den er...

Hvad venter du på

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

ppp_dk skrev:
Svend P skrev:

Hvad venter du på Tilstedeværelsen af ham selv!

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Bananer, gafler, oppustede kabler og strømper i basporten . Er panikken tiltagende eller aftagende

Haugaard 

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

ppp_dk skrev:

Bananer, gafler, oppustede kabler og strømper i basporten . Er panikken tiltagende eller aftagende
Panik i pladderballe...

Haugaard Stewart

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 13 Marts 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

OK da!

Så længe det bare er strømperne der havner i basporten.
Mht. basniveauet i Grand, så er det noget man altid kan diskutere, for meget for lidt osv. er helt umuligt at afgøre, fordi det ene rum gør dit og det andet gør dat. Men præcissionen er der bare. Grand kan starte og stoppe så det er en fryd, men det kræver den rigtige amp, hvilket er helt naturligt. Men det er også den svære del af det.
Sådan en fætter er ikke helt nem at finde, for der er dælemig ikke mange der har forsøgt at lave sådan en. Jeg er dog sikker på, at smækker du en giftig Krell på, så kan du smække ruderne ud hvis du får lyst.

Men nu er det ikke derfor jeg synes godt om den speaker. Grand er først og fremmest en lækker HT med evne til at gengive i fuld størrelse, både mht. 3D og mht. frekvensomfang.
Sætter man sig til at lytte all in one optagelser, og gerne 2 mikrofon af slagsen, så opdager man at den er meget neutral tilmed. Dagens popoptagelser kommer til at lyde som det de er, det kan give lidt sjove effekter i ny og næ, men det er en naturlig følge af kompressionen. Jeg sad lige her til aften og lyttede til hende der babsefidusen Kurtie Melona. Her er der tale om en skive helt uden dynamik, den er virkeligt komprimeret ned til ren frekvensmodulation - 100% flad dynamik der - båt. Sådan en skive skal være lidt mærkelig, specielt variationerne fra nummer til nummer er ganske uforudsigelig. Sådan må det være, når alt det der skulle have været svagt bliver fremhævet så vildt som det gør. Men hun synger da pænt frk. Meloni.

Mht. Vandslangerne, så havde jeg lige mine på i aftes. Jeg skifter lidt rundt ind imellem forstås.
CW er et ganske usædvanligt smukt kabel at lytte til - jeg bliver overrasket hver gang, det glimrer ved at behandle stort set alt på samme måde. Et anstrøg af usædvanlig klar romantik kunne man kalde det, for det har ingen ekstra varme, som man normalt ville forbinde med et romantisk kabel. Det er tilgivende på en nøgtern måde - og nu har jeg vist forsøgt at beskrive det nok. Jeg kan i hvert tilfælde rigtig godt lide det, men det skal og må ligge dobbelt. SCS6éren, som jeg ellers ligger og roder med, har en noget anden tilgang til sagen. Her får man sin forstærker at høre, og ikke mindst at føle. Her stilles der blot vilde krav til effekttrinnet. Den mindste ubalance noget steds, og den går igennem for fulde gardiner. Specielt voldsomt bilver det hvis bassen ikke er helt stram i ampsene, så er man klart bedre tjent med dobbelt CW om det er tilfældet, men det kan man jo prøve selv. Til prisen er der dog ingen tvivl CW rocks, SCS6, 4 og 2 koster kassen. 4 og 2 kender jeg ikke rigtigt, men jeg gider ærligt talt ikke bakse med så stive kabler heller, SCS6 er mere end nok for mig.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

<< Forrige Side af 74 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes