Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kaptajnens setup - nu med pladespiller! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 74
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Lyden ligner ret meget de JLH konstruktioner jeg har hørt gennem tiderne.

Se det er jo ærlig snak - at sige at man ikke bryder sig om 'den slags' lyd.
Det er bestemt noget jeg kan forholde mig til.

Så kan du nok heller ikke lide det, når jeg fortæller dig, at jeg for tiden bruger den i et setup med en rør-effekt, der har trafoer i udgangen, og (*gys*) smider sit signal direkte ud i yderligere en trafo i et par elektrostater. De er jo desuden dipoler (hehe - dem ved jeg også at du ikke kan lide).

Måske kan man med summen af en masse ting du ikke kan lide, skabe noget der er værd at lytte på ?
Som regel nøjes du jo nok med at lytte på én enkelt græsselig ting ad gangen.

(Behøver jeg at nævne at jeg lytter til multisporsoptagelser ?)

EDIT: KvK, var det iøvrigt dig der ringede til elselskabet, og sagde at de kun måtte have én generator tændt ?

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 April 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Nu er følgende bestilt:

Udestår at bestille:

Faktisk er SME et perfekt match til VDH 501 og signalet bliver ført helt frem i smablen af SME pluggen ligesom Eichmann Bullit - synd at ikke så mange finder dette genialt...

Hygge herfra
Stewart!

Hej El Capitan!

Hvad måtte du slippe for SME stikkene?
Og hvor har du købt dem?

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 April 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
ppp_dk skrev:

Nu er følgende bestilt:

Udestår at bestille:

Faktisk er SME et perfekt match til VDH 501 og signalet bliver ført helt frem i smablen af SME pluggen ligesom Eichmann Bullit - synd at ikke så mange finder dette genialt...

Hygge herfra
Stewart!

Hej El Capitan!

Hvad måtte du slippe for SME stikkene?
10 sæt (1 rød og 1 sort) til GBP 187.60 including VAT and postage/ins plus udgift til at overføre pengene...
Og hvor har du købt dem? Jeg har lige postet linket ovenfor - hos SME Ltd, UK...

Mvh.

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 April 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Er der så blevet plads til Namit'en på skænken ?

Jeg har kigget på side 42 i tråden, hvor de nye billeder skulle være, men Namit er nok for ny endnu, til at have fået en stamplads på podiet.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 April 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
...faktisk har jeg selv prøvet på en Hiraga, at fjerne forbindelsen til 4 á 6 lytter, som godt nok også - så vidt jeg husker - var på 180.000µF pr. stk. Forøgelsen af klarheden var slående - do I need say more?
2 rigtigt dimensionerede lytter - evt. pr. kanal er nok. Herfra går det faktisk nedad bakke.

Gad vide om idéen med at få lytter er bedst, også gælder i denne konstruktion ?

Har det været prøvet at fjerne forbindelsen til nogle af lytterne her, for at se om lyden blev bedre ? Eller havde man alligevel for megen respekt for konstruktøren, i dette tilfælde ?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 April 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Kurt von Kubik skrev:
...faktisk har jeg selv prøvet på en Hiraga, at fjerne forbindelsen til 4 á 6 lytter, som godt nok også - så vidt jeg husker - var på 180.000µF pr. stk. Forøgelsen af klarheden var slående - do I need say more?
2 rigtigt dimensionerede lytter - evt. pr. kanal er nok. Herfra går det faktisk nedad bakke.

Gad vide om idéen med at få lytter er bedst, også gælder i denne konstruktion ?

Har det været prøvet at fjerne forbindelsen til nogle af lytterne her, for at se om lyden blev bedre ? Eller havde man alligevel for megen respekt for konstruktøren, i dette tilfælde ?

Båt der!

Der kan faktisk ikke være færre.
2 stk. er minimum, her har man så valgt at at lave separate viklinger på trafoen til højre og venstre kanal. Det ekstra sæt mindre lytter er samme historie, men her taler vi om selve forstærkeren frem til og med drivertrinnet. Strømtrinnet der jo kører i klasse A op til 100Watt blander man ikke sådan sammen med andre ting. Derfor er der 2 helt adskilte PSUér i den.

Så vidt jeg ved, så holder den lille PSU, som har egen specialviklet VRT trafo med overdimensioneret jernkerne liv i indgangstrin, drivertrin og på egne viklinger sidder også sikringskredsløb og styrespændinger til alle relæerne.

Den store bamse klarer alene strømforstærkningen, hvilket er 32 stk udgangsbolcher for fulde drøn, hertil bias kredsløbene. Kanalerne er opdelt, herefter er der et min. af lytter.

Så her er ikke muligt a afmontere én eneste lyt, i stedet har man valgt at vikle transformerne ret konservativt, men på jernkerne af usete størrelser. 50 kg. transformer til 32 bolcher i en 100 watter - kom lige igen du. Det findes ikke andre steder. Valget er helt bevidst, idet jern kan indeholde meget store mængder energi, som står klar med lynets hast. Kernen er en slags back-up til lytterne, hertil virker den som galvanisk adskillelse fra lysnettet og til sidst, mindsker den den kapacitive kobling til nettet, sam visse andre i øvrigt forsøger at øge - specielt ringkerner viklet meget kompakt på små kerner er her meget hårdt koblet til lysnettet - bvadr.

I øvrigt er kapaciteterne i lytbanken ganske almindelig, her er 22.000µF i hver kanal til strøm, hertil 20.000µF til spænding, det er ikke alverden set med manges øjne, men det er fuldt tilstrækkeligt. Hus en lyt skal blot fjerne brum, og hvis du kan spille med din amp til klipning uden 50-100Hz, så er det omsonst at hælde mere på. Vanskelige HTér kan kræve lidt ekstra, men denneher er dimensioneret til, at kunne levere fuld effekt i 0,5 Ohm altid, så længe det skal være - til juleaften eller til næste påske og indtil du skal på pension.
Derfor sidder der Rifa PEH169 105 gr. lytter i den. Ingen tåler mere end de, alternativer kunne være Phillips, Mallory, Sikorel, men Rifa er bedre eller ligeså gode. Ret beset er Sikorel vel faktisk den eneste anden mulighed, om man skulle vælge.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 April 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

KvK - båt båttelåt båt birum båt...

Hvordan så lige med Doxa 70'eren ?
Der sidder jo et mambo lytbatteri med 8 kæmpe lytter i strømforsyningen, og (uha) ringkerner !

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 14 April 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

KvK - båt båttelåt båt birum båt...

Hvordan så lige med Doxa 70'eren ?
Der sidder jo et mambo lytbatteri med 8 kæmpe lytter i strømforsyningen, og (uha) ringkerner !

Ja!
4 stk 10.000µF pr. kanal, hvilket er rigeligt.
Alternativer er forsøgt, men lad være, den er som den er. Den har absolut også andre mindre optimale løsninger ombord, men den er lidt som en humlebi. Alle forhold i den amp er baseret på tusindvis af lyttetimer, hvorved den stille og roligt er blevet trimmet og trimmet og trimmet i en uendelighed.
Sådan kan man også gøre, hvis man tager sig tiden. Det er ikke nogen bedre løsning end den teoretisk korrekte, men den er alligevel respektindgydende. Faktisk kender jeg ikke andre, der har bygget forstærkere på den måde, på højttalersiden dog.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 15 April 2006 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Hej PPP

Er det en hemmelighed hvad du måtte slippe for Namit'en? Så vidt jeg kan se, så har du kun købt en af dem, hvor Kubikken jo rent faktisk havde to stående? Måske skulle man lægge billet ind på den sidste så, nu hvor jeg har købt et sæt Grand'er mere til stuen...!?

Og Spencer, skal vi aldrig se billeder af dit setup?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2006 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hej PPP

Er det en hemmelighed hvad du måtte slippe for Namit'en? Så vidt jeg kan se, så har du kun købt en af dem, hvor Kubikken jo rent faktisk havde to stående? Måske skulle man lægge billet ind på den sidste så, nu hvor jeg har købt et sæt Grand'er mere til stuen...!?
Jeg synes du skal tale med Kubikken...

Tillykke med de 2 "nye" børn i stuen...

Og Spencer, skal vi aldrig se billeder af dit setup? Ja, kom nu "Bud" - og man kan da LÅNE et digicam, hvis det er der den trykker!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 April 2006 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Svend P

Jeg har skam overvejet at anskaffe et kamera, men gider ikke rigtigt bøvlet med en 30-50-85 sider tråd, hvor jeg skal forklare en masse.

Al respekt for dem der tager mange fotos, og holder deres tråd opdateret, men jeg er webmaster på en del sites, og bruger lidt for megen tid på at vedligeholde dem allerede.

Jeg skal ikke afvise at der kommer en tråd på et tidspunkt.
Muligvis laver jeg en decideret hjemmeside om det, hvor der er mulighed for billeder i lidt større opløsning. Jeg ved heldigvis hvor jeg kan finde billig hosting, med hurtige servere.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
ppp_dk skrev:
Mine kan erhverves efter aftale. Oki...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Nå, har Kaptajnen fået solgt mere ud og hvordan var det lige med de billeder der?

Checkliste ved nykøb:

• Check om LB burde købe det istedet
  • Køb hvis OK med LB
  • Billeder
  • Lytteindtryk

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Nå, har Kaptajnen fået solgt mere ud og hvordan var det lige med de billeder der?

Checkliste ved nykøb:

• Check om LB burde købe det istedet - en Gravity fx?
  • Køb hvis OK med LB - en Gravity fx?
  • Billeder - Ja de skal nok komme...
  • Lytteindtryk - Lytteindtryk??? Det var da nok det sidste jeg kunne finde på! Det ville være alt for let! 

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
en Gravity fx?

fx ja

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Så kom "Min gode mand"  forbi. Han havde et par slanger med (VDH The Orchid http://www.vandenhul.com/cable/orchid.htm og The Chord Signature) samt en "Frejdig" Bladelius CD!

Inden "Min gode mand" ankom havde Kaptajnen lige tømt 2 flasker ROM - HIK!

Dette var nødvendigt for at anvende de korkpropper, hver divideret med 4 og voilá højttalerfødder på 1 cm stykket var skabt!

Kaptajnen havde jo fået sat den festlige Philips 963SA spille på med Belden 1515F overalt og "Min gode mand" kunne OGSÅ høre den kontrolløse BUND.

Så satte vi orkidéen på mellem 963SA og Daner og Vor-Fan-den-hulen hvor det hjalp - en opstrammer som når Kaptajnen vågner på dækket af de kolde bølgesprøjt - ohøj og kaptajnen blev straks ædru!

Rum blev klart bedre defineret og van-den-HUL igennem!

Vi hørte bla. Patricia Barber, Modern Cool i en SACD udgave - track 7 blev konen efterhånden lidt træt af - holy moly, hvor der var gang i synagogen.

Også tommedrengen Ed, It's Entertainmant fik trommerne en helt anden lyd - Trommelum, hvor gik det godt!

Nå nu blev vi hovmodige og satte The Chord Signature på mellem Daner og You NAMeIT!

Der blev endnu mere definition og hul igennem - det var stort - ikke et øje var tørt!

Senere fik vi den frejdige Bladelius CD på. Bedre oppe i frekvensområdet, men bunden blev lidt mere oppustet igen - desværre.

Dog skal det siges at det var med lutter standard netkabler, desværre - de røde hospitaler bliver først sendt idag...

Utroligt, hvad kabler kan gøre ved et setup og det sjove er at der vel ikke er en absolut sandhed og at kabler er individuelle. De skal trimmes ind til det enkelte setup...

mvh og tak for en dejlig aften
Stewart

Trommelum
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 06 September 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 April 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Ohøj Kaptajn

Tak for en hyggelig aften, og tillykke med den nye lyd!!

Aldrig har der været så megen hul igennem koøjet hos dig  Ja det var en fryd. Fødderne vippede i takt, så vi lynhurtig fik vippet os fra styrbord til bagbord.

Denne gang var det ikke nødvendig med al den rom for at glemme Umba Umba og sovsen Jensen.

Den var borte sammen med de gamle "rom"flasker....Der ellers lyste lystigt i det hyggelige hjem.

Mvh. Og god kabel jagt!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 April 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Trommelum skrev:

Ohøj Kaptajn

Tak for en hyggelig aften, og tillykke med den nye lyd!! Takker!

Aldrig har der været så megen hul igennem koøjet hos dig  Ja det var en fryd. Fødderne vippede i takt, så vi lynhurtig fik vippet os fra styrbord til bagbord. Yessør!

Denne gang var det ikke nødvendig med al den rom for at glemme Umba Umba og sovsen Jensen. Som den gamle reklame: "Let på sovsen Jensen!"

Den var borte sammen med de gamle "rom"flasker....Der ellers lyste lystigt i det hyggelige hjem.
Ja "ørerne" ryger en tur nordpå i denne weekend...

Mvh. Og god kabel jagt! Jow tak min gode mand...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Ja, så ankom ambulancen til Kaptajnens domicil. Heldigvis (for mig) holdt den lige udenfor så jeg kunne få fat i mine nye hospitals kabler. Håber ikke at de savner dem da de intetanende kørte videre...

Nej, jeg havde bestilt 2 stk på 1m og 1 på 3m. De 2 på 1m blev fluks sat på 963SA og Namit. Jeg må sige at det strammede noget op på lyden med flere mikro detaljer til følge!

3m stykket skal bruges til en stjernestrømbox i egetræ...

Har endnu ikke fået mine SME stik, men de bliver shipped idag.

Så er det bare med at få bestilt nogle meter VDH 501 Hybrid. En orkidé kunne da også friste bare når man bliver sulten for sjov...

Daner Expan er også undervejs og så mangler man jo blot en seriøs drejebænk!

Sjovt nok var det ikke lige planen nu, men Daner Expan vokser jo ikke ligefrem på træerne og så lå det jo lige til højrebenet at tænke "rundtossede" tanker!

Giv den gas piger - de kan tåle det!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 April 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Dvs. vi brude lande i noget ala:

Stereo: Daner Detal, Namit & Expan | Dali Grand | VDH CW & 501 | Røde hospitaler | Rega Apollo & P3 

<< Forrige Side af 74 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes