Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: dig. rumkorr. fra Copland (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

hejsa,

Jeg har set at Copland er kommet med en digital rumkorrektionsenhed - Copland DRC 205 - hedder den vist.

Er der nogle der har hørt den eller evt kan sige pos./neg. ting om specifikationerne?

på forhånd tak,

mvh

Til top Vis willold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af willold

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 August 2005 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

http://www.copland.dk/pdf/Copland_DRC_205_Product_sheet_web. pdf

Det ser meget spændende ud. Den benytter teknologi fra Dynaton, som er det firma Peter Lyngdorf fra TacT har købt, og som skal være fundamentet i Lyngdorf Audios fremtidige produkter.

Med en pris på 1250£ i England, lader den da også til at være fornuftigt prissat. 

Umiddelbart synes jeg ret godt om ideen om den simple betjening. Hvad jeg har læst om TacT's rumkorrektioner, så kan de være ekstremt svære at sætte op og betjene. Denne her ser ud til at være dejlig simpel.

Så bliver det spændende at se om den får lov til at blive på markedet og dermed få lov til at konkurrere med Lyngdorfs egne produkter i fremtiden?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

hej svend,

tak for svar.

ja, det er også brugervenligheden(og deisgnet) der umidelbart fangede mig. jeg har haft Tact, og man kan sikkert opnå strålende ressultater, men lad os bare sige at jeg ikke kom så langt :-)

tænk engang- hvis coplanden virkelig var et plug&play wonderproduct. det ville næsten være for godt til at være sandt. vi må vel vente og se, evt på andres erfaringer??

mvh,

Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 August 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Tror desværre ikke at man kan lave et produkt af den type der er plug and play...

Har selv en Tact og vil da nok sige at det ville være rart, hvis det kan lade sig gøre, men der er for mange ting der spiller ind, til at jeg tror, at den kan lave en indstilling som alle vil blive tilfredse med....

Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg

willold
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

nej, sådanne løsninger indeholder oftest kompromisser - og det er vel egentlig dem vi helst vil undgå, hvis vi "virkelig" går op i denne hobby...

ikke desto mindre er det interessant at DK kommer med et nyt DRC produkt - og at det er et samarbejde mellem Copland og Lyngdorf/Dynaton kan man vel kun hilse velkommen.

mvh,

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 November 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Er der stadig ikke nogen der har fået 1. hånds erfaring med vidunderet?

Meget interesseret i at høre om hvor store kompromiserne er

... den koster jo ikke mere end en gammel brugt Tact RCS

EIII
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 December 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hej Frede

Det er morsomt at læse en hel masse om Dynaton og Lyngdorf. Tror ikke altid på det du læser!!!

Til top Vis EIII's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EIII

EIII
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 December 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Til top Vis EIII's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EIII

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 16 November 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jeg fatter simpelthen bare ikke at Copland har undladt digitale tilslutninger

Da jeg fik den demostreret på KT messen i Odense, var den forbundet til forstærkeren via tape loopet....

Argumentet var, at signalet alligevel endte med at blive analogt i sidste ende, og så betød en ekstra gang AD/DA konvertering ikke det helt store - der blev jo anvendt de samme konvertere som i deres CD afspillere.
- en smule mystisk i min verden...

Dog skal det nævnes, at den bestemt havde en positiv effekt, specielt når man tænker på de meget dårlige omstændigheder på standen.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

Dongo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 November 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har, i det seneste års tid, haft den udsøgte fornøjelse, at have lagt stue og HiFi til en ”real life” brugertest af DRC 205, og der har da også været enkelte kosmetiske småting, som jeg har meldt til Copand, men hvad angår lyden, skal jeg lige hilse og sige, at det virkelig er rystende at opleve, hvor stor negativ effekt rumrefleksioner og -udfasninger har på lyden. Bevar mig vel…!

Forskellen mellem at spille direkte og spille gennem DRC205 er mildt sagt himmelvid. Når musikken afspilles via DRC205 bliver perspektivet i alle retninger større og mere præcist, ligesom præcisionen bliver forbedret i grad jeg ikke troede var muligt. DRC205 er vanedannende.

Man foretager en måling, som automatisk gemmes - og det var det. Mere behøver man ikke at foretage sig.

Man kan da godt begynde at lege, og gemme sine personlige præferencer som "Target curves", men det er ikke noget man partout skal, man kan jo bruge en af Coplands prædefinerede.

Jeg undrede mig også indledningsvis over det analoge input, men efter at have hørt det resulterende output, er jeg overbevist. Fordelen viser sig nemlig hurtigt i det daglige: Man behøver aldrig at beskæftige sig med DRC205. Den er der bare - på linie med diverse kabler, som også bare er der. Forstærkeren skal blot stå på ”Tape”, og så er det ellers ligegyldigt om man hører CD, tuner, vinyl eller noget helt fjerde. Al lyd fra enhver signalkilde gengives altid korrigeret. Utroligt behageligt!

En ting står fast: Den dag hvor testeksemplaret skal returneres til Copland, skal jeg direkte ud og købe en anden DRC205.

Mvh

Til top Vis Dongo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dongo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes