Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nogen der har handlet hos Plasmacity.de ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

De har en ret god pris på Panasonic TH-42PWD7.

Er de reelle nok eller hvad ?

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Slet ikke nogen ?

Grunden til Jeg tvivler lidt er at de har PWD7'eren til langt under det Jeg kan finde på preissuchmachine of idealo.de. På den anden side har Jeg set dem til lignende priser i UK.

Hvis man ellers kan stole på dem, kan man få en PWD7 for lidt under 10k plus forsendelse.

Jeg har forresten skrevet til dem i går, og ikke modtaget noget svar endnu.

Til top Vis MortenSchmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenSchmidt

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 August 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Er det den PlasmaCity der ligger i Hamborg? Jeg var nemlig i Hamborg for 1½ måned siden og biksen der ligger der, er ca. 50 kvm, de har 4 skærme og en mand og et skrivebord. Man skal ind igennem en café og op på første sal... Jeg var ikke engang deroppe, men kom kun halvvejs op af trappen...

Jeg skal derfor ikke kunne udtale mig om deres service/kompetance, men jeg synes navnet "PlasmaCity" er lidt fejlbehæftet...? Men de har måske mere salg over internettet?

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Well, nu har Jeg ringet derned for at høre om de var villige til at sende pr efterkrav til DK. De snakkede fint Engelsk.

Det ville de godt   

Så Jeg har et nyt 42PWD7 på vej dernede fra til ialt 10.965 DKR. Ja, efterkrav koster 150 Euro, men det er jo den totale pris der tæller. Betaling skal foregå i form af en check på 1462 Euro, så sådan en skal Jeg lige ha' lavet i banken.

Jeg har iøvrigt fået bekræftet at det ikke er en demo-vare, og at den er leveret gennem den tyske importør, og at garantien skulle dække i DK.

Har også snakket med ham fra http://www.crtv.dk/ der har PA50 beslag til 899,- og han fik bekræftet hos Panasonic  at det også passer på PWD7 (VESA Standard).

Nu skal Jeg ikke bruge nogle input-kort til den da Jeg udelukkende kører HTPC, men hvis man kommer til at mangle nogle, er de ret billige hos www.technikdirekt.de. Ja, ihvertfald i forhold til andre steder. De tager blot 84 Euro for et Composit/S-video inputkort som Plasmacity ville ha' 199 Euro for.

Nå, men Håber Jeg er lige så glad i næste uge !

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 August 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

www.ble-computer.de har billigere input kort.
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Ja tak skal du ellers ha' De er godt nok billige med component boardet. 360 DKR plus forsendelse, det er sgu' da i orden. Den til S-video/Composite tager de så lidt mere for.

Nå, men Jeg har egentlig besluttet mig for at vente med at købe inputkort. Der er jo masser af andre steder man godt kan lægge lidt gysser, ny subwoofer, et dvbs-kort til HTPC'en, et GF6-kort med PureVideo osv..

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2005 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Nu har plasmacity leveret 1 stk. 42PWD7E(K), i uåbnet kasse (så vidt Jeg kan se), og tilsyneladende uskadt under transporten.

Spørgsmål: Shock-sensoren, det der klistermærke foran på, hvilken farve skal det ha' ?   Der står den ikke må være rød, men der står ikke hvilken farve den skal ha'. Den er orange, overhovedet ikke rød, Jeg vil bare godt vide om det er den farve den skal ha'.

Nå, men Jeg tror nu det er OK. Beslaget skulle komme i dag så JEg kan komme i gang i aften :-)

PS. Indtil videre har den været gratis (!)  Jeg spurgte ellers fragtmanden fra DanCargo om ikke han skulle have penge, men det stod der ikke noget om, så det ville han ikke. Nå, men de skal selvfølgelig nok få deres penge, hehe...

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 17 August 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Da jeg modtog mit var den helt hvid, et lille bank ved siden af den fik patronen til at "gå af" så det kan du da evt prøve, for at se om den skifter farve
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 August 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Haha, ingen penge til Plasmacity! ;)

Jeg bestiller nok også snart... det var jo også mig der fandt dem ;) Men sig lige til, hvordan det hele går!
Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Nå, men det kan Jeg sgu IKKE helt anbefale lige nu

Det med shock-sensoren var ikke noget, den er hvis, Jeg kiggede bare på selve klistermærket som er orange.

Men der er 2 ting i vejen.

1. Med denne model følger ikke det såkaldte "Pan European Waranty Card", fordi det er et display i den proffesionelle serie, ikke tænkt til private kunder. Panasonic i tyskland har pr. telefon bekræftet at de gerne vil dække evt. garanti-omkostninger ligesom hvis der havde været et kort, men Jeg har det jo ikke på skrift, og det er Jeg da ikke helt 100% tryg ved.

2. De har sendt mig en brugt skærm !!!  Der er nogle ganske små små-ridser hist og her. Det ville den sikkert også få her, Jeg har børn på 0 og 2 år, men princippet i det er da uacceptabelt. Jeg spurgte den gode sælger, endda på modersmåler "Kein Demomodel ?" hvortil han svarede nej. Den havde kørt 490 timer og havde været tændt 36 gange da Jég modtog den, har Jeg fundet i service-menuen.

Jeg forhandler om en ombytning eller rabat pr. telefonen med dem, skal nok holde Jer opdateret. Jeg kan godt leve med displayet, men principient vil Jeg ha' en prisnedsættelse da det ikke er et nyt plasma som lovet. Sender dem nogle billeder nu.

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Nå, nu kommer så forhåbentlig sidste afsnit.

De tilbød enten at ombytte til en ny, eller et prisnedslag på 100 Euro.

Jeg er egentlig tilfreds med panelet, der er ikke brændt noget fast i det, der er ikke nogen døde pixels og billedet står flot med rigtig godt sort-niveau. De ridser det har, ville det sikkert alligevel snart få, plus man skal tættere på end en meter for at være i stand til at se det.

(Man kan godt sige til børnene at den gule bus ikke må køre hen over far's nye plasma, men det kan jo ske alligevel uden at det skal være verdens undergang... Vent til du selv får børn, hvis du ikke har allerede.)

Så Jeg valgte at presse tilbudet op, og vi endte på 162 Euro nedslag så min endelige pris er 1300 Euro.

Flot af Plasma-city at de tilbød at ombytte eller gør mig tilfreds ved at give prisnedslag. Specielt i betragtning af at de var uvidende om at Jeg ikke havde betalt endnu og evt. bare kunne gi' fragtmanden plasmaen med tilbage når de engang reger det ud, hvis Jeg ikke var tildreds. Han tilbød at overføre prisnedslaget til mit kontonr, før Jeg fortalte ham at Jeg slet ikke har betalt noget endnu .   Så mit indtryk er at de har handlet i god tro, men Jeg kan selvfølgelig ikke være sikker.

Hvis der er nogen der er tændte på sådan en PWD7 her eller måske en 50PWD7 som de har til 2997,- kanon pris, så mener Jeg da nu at kunne anbefale at handle hos Plasmacity. Snak med Alexander som taler Engelsk, og hils fra Mr. Schmidt.

Husk at læse dette vedr. Garanti og tag det med i betragtning før du beslutter dig.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27929&P N=1&TPN=1

MortenSchmidt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

PS. Årsagen til Jeg ikke så at kassen havde været åbnet da fragtmanden kom er, at det kan man ikke. Tapen for oven behøver ikke åbnes, man fjerner bare 4 plastic-dutter for neden, og kan derefter løfte hele toppen af kassen af. Så fik i lige det tip med.

PPS. Det beslag fra crtv passer fint, men skruerne der er med er ca. 10 mm for lange. Med lidt kortere skruer sidder det fint, forkanten er ca. 11.5 cm fra vægen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes