YES! Så blev jeg endelig færdig med opgraderingen af min hjemmebio. Og jeg må sige at jeg synes at resultatet blev over alt forventning. Det hele er klemt ned i et åbent lokale på kun 3,5 m x 2,5 m. så plads er en mangelvare hos mig. Mit tidligere udstyr bestod af:
- Panasonic 28" Widescreen tv
- Sony STR-K840P surround reciever
- Sony DVP-NS595 DVD-afspiller
- Sony PlayStation2
Jeg havde tidligere også nogle små sattelithøjtalere som var en del af et samlet surround-sæt med Sony reciveren og en subwoofer, men de blev skiftet ud med nogle større og bedere HTere for ca. ½ år siden. HTerne er ikke specielle på nogle leder og kanter men giver da en væsentligt bedere lyd end de små knaldperler. CenterHTeren og subwooferen har jeg dog stadig men de vil blive skiftet ud i den nærmeste fremtid. CenterHTeren fader fuldstændigt ud i sammenhæng med de andre HT'ere. HTerne er som følger:
- Front: DALI IKON 6
- Center: DALI IKON VOKAL 2
- Surround: DALI IKON ON-WALL
- Subwoofer: DALI IKON SUB
HTerne er ikke blevet skiftet ud i denne omgang. Det bliver det næste projekt. Her er lige et par billeder af det gamle system:
Reciveren og DVD-afspilleren. Det gjorde det udemærket men ikke godt nok.
Og tv'et. Det er et rigtigt godt tv men det blev lidt for lille til mig
Og så til det som i alle har ventet på Det nye opsæt
Endelig ankom det. Dette syn kan få selv en granvoksen mand til at juble af glæde og føle sig som en 5'årig dreng på juleaftens dag
Det første jeg gjorde var lige at sætte det op for at se om det hele virkede efter hensigten. Og det må man sige det gjorde. Og lidt til
Her er opsætningen fuldendt. Efter mange timers arbejde med klargøring, opsætning og kabelføring i kabelbakker (som var langte mere besværligt end jeg først antog) blev det endelige resultat en stilren og gennemført hjemmebif
Den nye opsætning består af:
- Philips 42PF9966 42" plasma med ambilight og PixelPlus2
- Harman/Kardon AVR435 A/V reciever
- Harman/Kardon DVD 31 DVD-afspiller
- Sony PlayStation2
Alle kabler er Bandbridge Profigold og HT kablerne er standard kabler men det er kun indtil jeg får invisteret i nogle nye HTer. Hylden som receiveren, DVD-afspilleren og PlayStation'en står på er hjemmelavet. Jeg ville have mit anlæg op på vægen men der var ikke plads ude i siderne af tv'et og det måtte ikke stå længere væk end at kablerne kunne nå. Men der var ikke plads til et par hyldeknægte under hylden så jeg lavede den konstruktion at hænge den op med wire og det virker helt fint. Den kan uden problmer holde den 20kg tunge receiver. Her er lige nogle flere billeder af biffen til jeres fornøjelse
Flot er den jo og jeg kan med erfaring sige at den sparker numse
Lækker DVD-afspiller med god lyd, flot billede og så er den et syn for guder
Her ses konstruktionen med wiren der holder hylden. Det ren Storm P
Man slipper aldrig helt af med kabelroddet. Det tykke Profigoldt Oxypure Scart-kabel må være et af de tungeste af slagsen. Det er noget af en krabat
Fronthøjtalerne som levere en udemærket lyd til trods for at jeg kun gav 500 kr. for 2
BagHT'erne fra JBL som levere en stabil lyd
Achilleshælen i systemet. CenterHTeren kan slet ikke følge med til trods for at den er på fuld volume. Den SKAL skiftes ud omgående men det kniber med knasterne
Her ses så subben som leverer et godt tryk men mangler fylde og præcision
Udsigten fra sweetspot positionen
Hele opsætningen i fuld flor med ambilight som jeg synes giver en rigtig fed effekt.
Det næste projekt bliver at få skiftet samtlige højtalere ud. Da jeg ikke er typen der bruger 20.000 kr. på 1 højtaler har jeg luret lidt på Dali's nye IKON serie. Den skulle efter sigende være produceret i samme kvalitet som Euphonia serien men til en overkommelig pris. Men det har lange udsigter da kontoen ikke tillader et køb af hele serien på én gang. Men lidt er også godt
Jeg har besøgt dette forum i en måneds tid og har beundret alle jeres flotte opsætninger som samtidig har virket som en god inspirationskilde til mit eget. Jeg håber andre vil gøre det samme både med jeres og nu også mit eget
Smid en kommentar både med ris og ros. Jeg kan ta' det Nu er jeg ikke den store HIFI-nørd så prøv at være sparsomme med jeres tekniske betegnelser
Harman/Kardon DVD 31
DALI IKON 6
DALI IKON Vokal 2
Tryk på WWW og se mit setup