Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 15:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: et ok køb? (sony lcd remote) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
scanlak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 15 September 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

har lige fået fat i den store lcd remote som bla var med til sony str da50es mfl.

den hedder
Sony Remote Commander RM-TP501

det er dem som har touch screen og en stylus pen. gav 250kr for den i fin stand--er det billigt??

den er ikke kommet hjem endnu,så jeg ved faktisk ikke om den kan betjene min sony qs db840 surround reciever---???

ved godt jeg ikke kan bruge 2vejs kommunikationsdelen,da min forstærker ikke har dette,men det er vel også ligemeget?

håber nogle har erfaringer med denne remote,og kan svare på om den kan betjene de grundlæggende ting i min db840 (som på mange områder+funktioner,minder om de ES modeller som remoten blev medleveret til.

Til top Vis scanlak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af scanlak

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 September 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Prisen er der da ikke noget i vejen med.

Om du bliver glad for den, er helt op til dig selv. Den er for stor og kluntet til at man kan holde den i en hånd. Og jeg synes det var træls at man ikke kunne betjene den i mørke uden at skulle tænde det indbyggede lys og kigge på skærmen. Hvis den ikke er modificeret, kan du få problemer med at den æder batterier helt vildt. D.v.s. nye hver 2. måned (naturligvis lidt afhængig af hvor meget du bruger den).

Jeg havde til en TA-E9000ES, og den kunne ikke betjene en DA50'er, så jeg ved ikke om den kan styre din 840'er.

2 vejs kommunikationen var et mareridt. Eks. kunne man ikke få lov til at ændre på eks. sub-level før den havde modtaget den nuværende værdi fra recieveren. Det kunne tage lidt tid, og man havde ikke nogen måde at se om de kommunikerede med hinanden i mellemtiden.

Jeg er lykkelig for min traditionelle fjernbetjening - som jeg har nu - hvor jeg kan lære knappernes placering uden ad, og hvor der ikke er alle mulige undermenuer man skal ind i for at ændre de mest benyttede ting.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 September 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har den også, men kan heller ikke sige om den kan bruges til din forstærker. Nyprisen var 2000+ (tror jeg).

Egentlig synes jeg det er en ok bordmodel. Hos os har den en bekvem fast plads på sofabordet og fungerer i den retning glimrende. Jeg er enig med Svend P. i at den er elendig som håndmodel, men det er den vel heller ikke tænkt at være?

Det med batterierne kom der en løsning på, en firmware-opdatering klarede sagerne og vores kører faktisk ½ år ad gangen, og lithium batteriet er vel det 4. siden 1998 ... og både lys og funktioner bliver brugt dagligt. Så det!

Men når det kommer til betjening, synes jeg egentlig også den er ved at være out-of-date, når man ser, hvad der laves i dag. Kun fordi jeg kender den godt, tænker jeg ikke nærmere over det. Philips har lavet en lækker flad fjernbetjening med stort farvedisplay, trådløs port til pc-netværk og hele svineriet ... af hensyn til kompabiliteten, venter jeg dog til Sony kommer med et modspil. Så her er jeg også enig med dig Svend P. - jeg synes det var en blæret fjernbetjening dengang - og det er det lidt stadigvæk, men form, betjening og skærm trænger til en version 2 a la Philips.

Men til prisen er det da ok, den kan jo det, den skal. Lær den at kende, så går det.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

scanlak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Sendt: 15 September 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

det jeg mener med om den kan bruges til min forstærker ER om de kører samme frekvensgang.

dvs jeg er i tvivl om forstærkeren i det hele taget reagerer på når jeg skruer op/ned, skifter track op/ned m.m.

men det burde den da vel gøre, når sony skriver at rm-tp501 kan styre et hav af modeller og derved også mange frekvenser??

Til top Vis scanlak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af scanlak

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes