Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Sub debat trættende i længden (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 September 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Synes efterhånden at sub' debatten er kørt lidt ud på et sidespor.

Ikke fordi der er noget galt med spørgsmålene, mere fordi svaret et sted altid er:

SVSSVSSVSSVS som eneste udvej, og det til trods for at der eksisterer mindre en 10 enheder i hele DK !!!!!!  Ingen MÅ have en sub der lyder/yder bedre i deres hjem en en SVS. Jvf. Alle skal have en Bautasten i baghaven!!!!!!!!!!!, men hvad er formålet.

Nu er jeg tilfældigvis Ateist, og det håber jeg så også andre evt. købere af en Subwoofer er... Ellers ender det i det rene anarki.

Lyt før du køber.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 September 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Bortset fra lyden er der også andre parametre.STØRRELSEN
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 September 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Ehh? Jeg kan ikke helt se at der er nogen subdebat med SVS som tema kørende p.t?

Og selv om jeg er et af merkets største fans har jeg da nettop i en anden tråd andbefalet en CW sub, så alt handler ikke om SVS

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 September 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Ikke fordi der er noget galt med spørgsmålene, mere fordi svaret et sted altid er:

SVSSVSSVSSVS som eneste udvej, og det til trods for at der eksisterer mindre en 10 enheder i hele DK !!!!!!  Ingen MÅ have en sub der lyder/yder bedre i deres hjem en en SVS. Jvf. Alle skal have en Bautasten i baghaven!!!!!!!!!!!, men hvad er formålet.

Nu er jeg tilfældigvis Ateist, og det håber jeg så også andre evt. købere af en Subwoofer er... Ellers ender det i det rene anarki.

Lyt før du køber.

Mvh/Mik112

Hej Mik ikke for at være fræk, men man fristes jo helt til at spørge om DU har lyttet til en SVS sub selv ??? Det kunne jo være der var noget om snakken når nu alle (som du selv bemærker) der har hørt den siger at den ville være billig selvom den kostede det dobbelte.

Jeg må dog indrømme at jeg til tider har haft de samme følelser som jeg tror du sidder med, f.eks. når snakken falder på højttalere og Vienna Acoustics med det samme popper op.

Men folk har jo lov at mene hvad de mener og anbefale det de selv syntes er det bedste. Så er det jo op til en selv at vurdere hvad en overdreven begejstring kan skyldes, jeg syntes bare ikke man skal udelukke at der kan være tale om et mirakel før man selv har lagt øre til fænomenet. Det har jeg iøvrigt endnu ikke angående VA.

Mvh Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hej, til ovennævnte

Det med størrelsen eller udseendet af en sub betyder mindre for mig, og ja - jeg har haft en PB10 til test her i hjemmet i februar sammen med B&W675, SA200, SA175, Kappa Sub og Intermezzo 1,2S.

Det eneste jeg forlanger af en sub er at den (de) kan køre i 2.2 setup og falder tonalt sammen med de øvrige enheder ved såvel lav som højt lydtryk, således at det hele går op i en højere enhed, samt at en kontrabas eller et orgel lyder så naturligt som muligt ved de laveste frekvenser disse instrumenter kan frembringe.

Er ikke i tvilv om at en PB10 er god til SS og 1xx dB, men her faldt den altså i unåde i mit 2.2 set up som benyttes til stort set alt undtaget dog: Smølff, jodle og dansktop.

Mvh/Mik112

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 September 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Lyt før du køber.

Mvh/Mik112

Hvis du vil virke lidt mere troværdig, så gør du med en sådan påstand klogt i, at citerer (copy/paste) diverse 'SVS-tråde' ind i dit inlæg, så alle har noget at forholde sig til. Hvis der ikke argumenteres ud fra objektive kriterier, så er det altså ret svært at føre en saglig debat.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hej Olsen,

Mente bare sagen var rimelig overskuelig

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 20 September 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Hej Olsen,

Mente bare sagen var rimelig overskuelig

Den tråd, der endte med at udløse din harme, indeholdt da anbefalinger på 4 andre mærker end SVS?

Hvilken af de subs du havde med hjemme købte du?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 September 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Mik112: Hvorhen fik du fat i et prøveeksemplar af en PB10? Mig bekendt var min PB10 på det tidspunktet den eneste i Danmark? Jeg håber ennu på at nogen andre her i forumet her får en, og er interesseret i at prøve hvordan 2 PB10 lyder sammen

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hej Svend P

Dengang endte det med 2 stk. Kappa Sub fordi det gav det bedste resultat på daværende tidspunkt, senere 4.1T og pt. efterlyses et sæt Prelude MTS.

De 2 sidstnævnte har så ikke noget at gøre med løse sub's, men det er en helt anden sag

Mvh/Mik112

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Mik112: Hvorhen fik du fat i et prøveeksemplar af en PB10? Mig bekendt var min PB10 på det tidspunktet den eneste i Danmark? Jeg håber ennu på at nogen andre her i forumet her får en, og er interesseret i at prøve hvordan 2 PB10 lyder sammen

Hej ManicMiner

Jeg har svaret dig tidlige i anden tråd, det var ikke et prøveeksemplar men 1 stk. i privat eje, lånt af en bekendt.

Mvh/Mik112

kvs78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 September 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Hej, til ovennævnte

Det med størrelsen eller udseendet af en sub betyder mindre for mig, og ja - jeg har haft en PB10 til test her i hjemmet i februar sammen med B&W675, SA200, SA175, Kappa Sub og Intermezzo 1,2S.

Hvordan vil du rangere SA200 i forhold til de øvrige subs, du havde på prøve? Jeg har selv en SE200, men har ikke hørt nogle af de andre.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 September 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Mik112: Det kan jeg huske nu, men sa du ikke den gang at det var 2 PB10 du hadde lånet med dig hjem?

kvs78: Det var godt nok ikke mig du spurgte, men jeg mener at SA200 er god til musikk, men mangler lydtrykk og dybde til film.

kvs78
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 September 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

kvs78: Det var godt nok ikke mig du spurgte, men jeg mener at SA200 er god til musikk, men mangler lydtrykk og dybde til film.

Det er også mit indtryk af den, hvilket gør sammenligningen (i et 2.2 system) interessant.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 September 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
Mik112 skrev:

Lyt før du køber.

Mvh/Mik112

Hej Mik ikke for at være fræk, men man fristes jo helt til at spørge om DU har lyttet til en SVS sub selv ??? Det kunne jo være der var noget om snakken når nu alle (som du selv bemærker) der har hørt den siger at den ville være billig selvom den kostede det dobbelte.

Jeg må dog indrømme at jeg til tider har haft de samme følelser som jeg tror du sidder med, f.eks. når snakken falder på højttalere og Vienna Acoustics med det samme popper op.

Men folk har jo lov at mene hvad de mener og anbefale det de selv syntes er det bedste. Så er det jo op til en selv at vurdere hvad en overdreven begejstring kan skyldes, jeg syntes bare ikke man skal udelukke at der kan være tale om et mirakel før man selv har lagt øre til fænomenet. Det har jeg iøvrigt endnu ikke angående VA.

Mvh Holmbye

Det er forbi de er såå gode   
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Mik112: Det kan jeg huske nu, men sa du ikke den gang at det var 2 PB10 du hadde lånet med dig hjem?

Du har ret, 2 stk PB10, 1 stk ASW675, 1 stk SE175, 1 stk SE200, 2 stk Kappa, 2 stk 1,2S. Alle blev testet som singler da budgettet i starten ikke var tiltænkt 2 enheder. Senere testede jeg PB10, Kappa Sub og 1,2S i 2.2 setup. Desværre var sidstnævnte for dyre på daværende tidspunkt, og førstnævnte gav for meget bulder og spillede ikke homogent.

Jeg mener at SE175 og SE200 ikke egner sig til seriøs lytning af de nedre frekvenser (ved ikke hvordan de lyder i SS) i lokaler over 25m2, desuden har de heller ikke rumkorrektion (gælder også ASW675 og PB10) og har efter min mening dårlig value for money, men det er blot mit indtryk.

Mvh/Mik112

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 September 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

PB10 har nu 3 tests hvor den bliver udråbt til ny klassestandard, så helt umusikalsk kan den umulig være  

For fordomsfri  subwoofer diskution vil jeg anbefale

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=13660

og for de der vurderer en PB10, denne her

http://avforum.no/forum/showthread.php?t=23379

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 20 September 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Personligt synes jeg SVS sub'ene, omend velspillende, fylder lidt rigeligt meget når jeg også selv skal være i stuen.

Jeg overvejer at lytte lidt på en B&W PV1 som har fået god kritik som en fremragende sub der fylder meget lidt. (Og har en formgivning der også tillader at den står i en stue med lidt mere elegant indretning end mit værelse da jeg var 15...  )

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 September 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Om man vil ha en lille sub kan man trygt springe hjemmesiden til SVS over  

Jeg skal selv ha en PB12 Plus i ahorn, og jeg tror at den vil komme til at stå godt som endebord ved siden af sofaen. Så får jeg bare håbe at min kære er enig, dog hadde hun nok blivet mere glad for en PV1

Høegh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 September 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Indenfor DJ verdenen er der kommet nogen nye asiatiske OEM pladespillere. De kan virkelig alt. Alligevel er der mange DJ's og.. ja, kommende DJ's.. der sværger til de 20 år gamle Technics. Hvorfor? Fordi Technics er bedst, siger de.  Men enhver med logisk sans kan sige sig selv at det produkt der ikke er videreudviklet i 20 år IKKE kan forblive det bedste for altid.

Samme her. Er ikke et sekund i tvivl om at SVS er godt og sikkert det bedste nu, men man skal ikke være forblændet.. :) Sådan skyder man kun sig selv i foden.
Til top Vis Høegh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Høegh

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes