| Forfatter |
|
Philip M Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey..
Jeg overbejer lidt at købe nogle brugte zomax takeoff (med 2 15" basser i hver) højtalere..
Så jeg ville lige høre om der er nogen af jer der kender edm og jeres erfaringer med dem osv.
Tark
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt dem... Spiller jammerligt. Udemærkede, hvis du skal drive et minidisko, hvor lydkvaliteten er totalt ligegyldigt, bare det er højt. Vil du også gerne have lidt lydkvalitet, så køb Cerwin Vega DC12.
Lad dig ikke narre af, at denne højtaler tilsyneladende giver masser af power osv til billige penge... Det skyldes udelukkende, at den benytter billige enheder, kabinet og filter !
|
| Til top |
|
| |
Philip M Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej..
Her er li et link til dem http://home1.dknet.dk/janm/page8.html
Tja tror på dig, men jeg leder efter nogle højtalere hvor man får en go røvfuld bas til billige penge..
Ville det os være et dårligt køb hvis jeg købte 2 af dem for 700 kr ? Så siger du dc12.. Hvad ligger deres pris på og vil de kunne opfylde mit krav ?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philip M skrev:
|
Tja tror på dig, men jeg leder efter nogle højtalere hvor man får en go røvfuld bas til billige penge..
|
|
|
Det kommer i hvert fald an på din definition af bas. De går ned til 36 Hz -8dB! Det er altså ikke vildere end en mindre reolhøjttaler.
De kan måske godt levere masser af dunk i maven i de lidt højere basfrekvenser, men rigtig dybbas er det ikke.
Jeg ville gøre som Hurtig skriver. Køb et sæt Cervin Vega. De andre bliver du lynhurtigt træt af.
|
| Til top |
|
| |
Philip M Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men det er os lige det dunk i maven jeg elsker så meget ? Gir de fleste cw også det ryk ?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Det kommer i hvert fald an på din definition af bas. De går ned til 36 Hz -8dB! Det er altså ikke vildere end en mindre reolhøjttaler.
De kan måske godt levere masser af dunk i maven i de lidt højere basfrekvenser, men rigtig dybbas er det ikke. |
|
|
Det er der jo heller ikke brug for i den slags højttalere. Jeg går ud fra vi er enige om at bare fordi 36 Hz ved -8 dB svarer til en reolhøjttaler, så er der temmeligt væsentlig forskel på hvordan de spiller det basområde der betyder noget for den slags musik sådan en højttaler er lavet til, dvs. 60-100 Hz? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Philip M Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja min musik smag er meget ovre i det elektroniske, altså som trance dance og sådan..
Ville det så ikke være et ok køb af 2 af dem for 700 kr ? Eller ?
Hvad ville i foresten skyde på et nyt delfilter til sådan en højtaler ville koste ?
|
| Til top |
|
| |
hcpowerinc Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 24 September 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var selv helt (LÆS: voldsom) forelsket i Zomax engang.. Men syntes dog Cerwin Vega spiller en del bedre, og der er masser af tryk... Hører selv en del elektronisk (Psytrance/techno), og jeg har på intet tidspunkt savnet lydtryk, tilgengæld hilser naboen ikke længere så pænt
Ved ikke noget om delefilteret, men mener det var DLT der solgte dem, så kan du jo evt. spørge dem til råds.. __________________ Amodded // Acurus & Aragon rebuild and modifications
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 30 September 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg fylder snart 27år... da jeg var 16år solgte de de højttalere. (11 år siden). Dengang fik jeg afvide at deres produkter var minimum 10 år gamle. 21 år. Et restlager opkøbt i kina. Men derfor kan de jo godt dække behov.
Undersøg hver basenhed om de har fået for meget havre (de må ikke skratte når man blidt trykker dem ind.
Tag og lyt, inden du køber. Det er det bedste råd.
|
| Til top |
|
| |