| Forfatter |
|
martinvad Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg ærligt må erkende at jeg ikke har den store forstand på HIFI, er jeg interesseret i at høre hvad komponentindgang/udgang gør og om der forskel i billed, såvel som lydkvaliteten og ville høre om der nogen der kan fortælle mig det? 
Det skal lige siges at jeg har et 30 " LCD tv med komponentindgang/udgang og en dvd med DVI og komponentindgang/udgang, hvad kan man gøre for at optimere billed og lydkvaliteten? 
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
martinvad skrev:
|
Da jeg ærligt må erkende at jeg ikke har den store forstand på HIFI, er jeg interesseret i at høre hvad komponentindgang/udgang gør og om der forskel i billed, såvel som lydkvaliteten og ville høre om der nogen der kan fortælle mig det? 
Det skal lige siges at jeg har et 30 " LCD tv med komponentindgang/udgang og en dvd med DVI og komponentindgang/udgang, hvad kan man gøre for at optimere billed og lydkvaliteten? 
|
|
|
OK! component er KUN billede overførsel, og det er den bedste analoge overførsel der er. DVI er bedre, men det hjælper ikke dig da dit TV ikke har DVI indgang. Brug component, med et kabel af rimelig kvalitet, og sørg for at indstillingen er den korrekte både på TV og DVD. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Toolate Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 855
|
| Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
martinvad skrev:
|
|
|
|
OK! component er KUN billede overførsel, og det er den bedste analoge overførsel der er. DVI er bedre, men det hjælper ikke dig da dit TV ikke har DVI indgang. Brug component, med et kabel af rimelig kvalitet, og sørg for at indstillingen er den korrekte både på TV og DVD.
|
|
|
Tjavs.
Hej så er vi der igen med DVI og HDMI. Jeg ved ikke hvad andre siger men KOMPONENT er da helt klart uden sammenligning til billedoverførsel. Man får jo de tre farver adskildt og man for da alt andet bedre billede. Specielt ved superbit (high definision) er endnu større forskel.
Hej hej. Søren __________________ Nad 116 & 216THX
Concept2 (moddes snart)
XTZ 99 W10.16
Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
|
| Til top |
|
| |
Soundfreak34 Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i ikke måske en god link til komponent video kabler?Den jeg har googlet på nettet var ikke mange af?Hellere nogen shops fra DK.
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
Tjavs.
Hej så er vi der igen med DVI og HDMI. Jeg ved ikke hvad andre siger
men KOMPONENT er da helt klart uden sammenligning til billedoverførsel.
Man får jo de tre farver adskildt og man for da alt andet bedre
billede. Specielt ved superbit (high definision) er endnu større
forskel.
Hej hej. Søren |
|
|
Komponent er klart bedste analoge overførsel. Både DVI og HDMI er
digital overførsel. Derfor vil det teoretisk set altid være bedste
kvalitet (afhængig af medie og modtager). Fx med DVD vil det rå
datasignal (teoretisk set) bliver spyttet direkte ud i kablet og dermed
er der ingen støj før at signalet bliver projekteret på skærmen. Men
jo, det kræver at man har et TV/projektor med digital indgang og har
man ik det er Komponent da klart overlegen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min ret gamle dvdafspiller fra sony, er både 2 scart og komponent indgang som har aldrig været i brug.Har også fået at vide i denne forum at det vil være klart bedst hvis jeg tilslutter min dvd og lcd med komponent kabler?Da jeg har fået noget langt bedre udstyr end jeg har haft, vil jeg klart nok udnytte bedst muligt som jeg kan fra mit grej.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soundfreak34 skrev:
| Har i ikke måske en god link til komponent video kabler?Den jeg har googlet på nettet var ikke mange af?Hellere nogen shops fra DK. |
|
|
Det kan du finde bla. her: http://av-connection.com/?GroupID=74&ClassID=36 __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
Seeker Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL.. Hej Ronni..
Har lige PMed selv samme link til ham, da jeg var af den klare opfattelse at markedføring i forum ikke var tilladt :)
Men jo. Konstanterede i samme søgning at HiFi-klubben har et dårligere kabel til doublte pris. Det kan godt være de har en snævert udvalg på deres hjemmeside, men tilgengæld er de p***e dyre :)
__________________ Sony DA50ES - Sanyo Z4 - Xbox(XBMC)
Infinity Kappa 80 - B&W CDM C SE
TaraLabs PhaseIII/TFA - Kameleon 8
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toolate skrev:
| [QUOTE=Filmtossen][QUOTE=martinvad]
Tjavs.
Hej så er vi der igen med DVI og HDMI. Jeg ved ikke hvad andre siger men KOMPONENT er da helt klart uden sammenligning til billedoverførsel. Man får jo de tre farver adskildt og man for da alt andet bedre billede. Specielt ved superbit (high definision) er endnu større forskel.
Hej hej. Søren
|
|
|
Det er altså ikke rigtigt, i hvert fald ikke slet ikke 'alt andet lige'.
Farverne er også adskilt i DVI/HDMI, som derudover undgår konvertering mellem digital og analog.
Jeg skal ikke kunne afvise, at en god componentudgang i nogle tilfælde kan være bedre end en dårlig div/HDMI, men hvis vi snakker 'alt andet lige', kan jeg ikke finde på nogle argumenter for, at component skulle være bedre.
Superbit er ikke high definition og hvis de ser godt ud med det ene kabel, så tror jeg også de gør det med det andet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan sagtens overveje imellem Tech+Link XS high-end og Supra premium edition.Supra'en ser ud at være lidt billigere, men har kun brug for 2-2,5 meter, da min lcd skal være på vægen.
|
| Til top |
|
| |