| Forfatter |
|
Eltax-Man Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har lidt et problem når jeg ser dvd med Coaxial kan jeg ikke få hverken DTS eller Dolby Digital på. kan man kun det med optisk eller er der en bestemt måde man kan få det på det skal lige siges jeg har kun coaxial kabel fra dvd til reciever skal man bruge andet min reciever skriver DIGITAL når man prøver men jeg kan ikke få den til og lyse i DTS ELler dolby digital hvad gør jeg for at få det til og virke =????????
(Måske lidt dumme spørgsmål men er ikke helt inde i dette i nu 
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Eltax-man
Du kan bruge både den coaxial og optiske udgang til DD og DTS.
Det kunne godt lyde som om, at du ikke har "tilladt" Dolby Digital og DTS i din dvd-afspillers set-up menu. Gå ind i set-up menuen og find Audio/lyd. Der skulle gerne være en rubrik med til/fra.
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
Eltax-Man Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ricky skrev:
|
Hej Eltax-man
Du kan bruge både den coaxial og optiske udgang til DD og DTS.
Det kunne godt lyde som om, at du ikke har "tilladt" Dolby Digital og DTS i din dvd-afspillers set-up menu. Gå ind i set-up menuen og find Audio/lyd. Der skulle gerne være en rubrik med til/fra.
Mange Tak for hjælpen så skete der lidt nu kunne den i hvertfald lyse i DD og det lød meget bedre men syntes ikke jeg kunne få den til og lave noget i DTS er der noget specielt man skal gøre der ????
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hallo
For at få DTS-logoet til at lyse skal du værre sikker på at dvd'en har et dts lydspor ellers sker der ikke noget, så får du kun Dolby Digital logoet.
Sådan virker det da ved mig i hvert fald, men ret mig hvis jeg tager fejl.
|
| Til top |
|
| |
Eltax-Man Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
farmer skrev:
|
hallo
For at få DTS-logoet til at lyse skal du værre sikker på at dvd'en har et dts lydspor ellers sker der ikke noget, så får du kun Dolby Digital logoet.
Sådan virker det da ved mig i hvert fald, men ret mig hvis jeg tager fejl.
|
|
|
Hallo ????????????????????
Det har den film jeg tester med derfor forstår jeg det ikke der står DTS6.1 på den MEN kan det betyde at den kun spiller DD i 5.1????????????????
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må du sgu till at kigge i manualen, for den SKAL da kunne afspille et DTS lydspor.(håber jeg ellers er du sgu blevet snydt )
Hvad mærker er dvdafspilleren
|
| Til top |
|
| |
Eltax-Man Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
farmer skrev:
|
Så må du sgu till at kigge i manualen, for den SKAL da kunne afspille et DTS lydspor.(håber jeg ellers er du sgu blevet snydt )
Hvad mærker er dvdafspilleren
|
|
|
KENNNEX hedder Dvd og der står den kan både DD og DTS så. Men jeg tænte på den film jeg p.t har testet på står der Lydformat DTS 6.1, Dolby D 5.1 Ex altså hvis jeg kun køre 5.1 finder den så ud af det er DD den skal afspille ????????
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt det der er receiveren område, det er den skal dele signalet op og sende det ud til højtalerne. Hvis du ikke har seks højtalere så deler den 6. kanal op mellem de 2 baghøjtalere.
Hjemme ved mig vælger jeg bare det lydspor jeg vil have og så kører det, så jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
din dvd skal stå på noget der hedder steam eller lign. PCM er ihvertfald stereo.
på min reciever slå den automatisk over på dts når man vælger det lydspor på DVDen. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Eltax-Man Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
din dvd skal stå på noget der hedder steam eller lign. PCM er ihvertfald stereo.
på min reciever slå den automatisk over på dts når man vælger det lydspor på DVDen.
|
|
|
Har været inde og kigge lidt i menuen SÅ Nu køre det sku og nøøøøøj hvor det lyder fedt og se dvd nu jeg kan slet ikke komme fra det så nu skal jeg se dvd hele natten he he Men det var nu dejligt og finde ud af det. For det var nu ret lav lyden når man så dvd før
MANGE TAK FOR HJÆLPEN
|
| Til top |
|
| |