Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 19:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Selvbygger projekter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg synes det kunne være interesant at høre hvilke selvbygger projekter folk har gang i.

Det kan være at nogle har gang i noget interessandt og ikke har brug for hjælp, så der ikke er blevet omtalt i forumet.

Evt. kan der være flere der leder efter samme materialer så lidt fællesindkøb kan komme på tale.

Mine projekter:

Integreret forstærker med indbygget D/A konverter. Jeg vil forsøge at bruge meget få komponeter i signalvejen, så det bliver formedentlig en single ended, strømforstærkende udgang. Effekt ca 50 watt.  Status: På designstadiet

Højtaler hybrid med hjemmelavet bånd og genbrug af mine Skaaning enheder til bas. Status for projektet er også her på i designfasen. 



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
Andre`
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

 

       

 

Til top Vis Andre`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andre`
 
Andre`
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

 

        Jeg kan tilbyde dig 4 neodymiummagneter(1*1*15cm) + åg

        For en plovmand 

Til top Vis Andre`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andre`
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hej Andre

Tak for tilbuddet.

Jeg har ikke helt besluttet mig for dimensionerne på båndet så jeg kan ikke slå til lige nu.

hvis jeg laver et stort bånd må jeg nok desværre ty til konventionelle magneter.. ellers bliver prisen for høj.



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
Andre`
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

 

        Ok hvis du skal bruge flere magneter kan jeg undersøge om

        jeg kan skaffe nogle flere til mig selv.Kan jeg det vil jeg sælge

        dig 12 stk for 900 kr.Om så kraftige magneter kan sendes ved

        jeg ikke   

Til top Vis Andre`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andre`
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Ok.

Jeg tager det til kraftig overvelse.

Det kan være at jeg skal tilpasse højtaleren til magneterne.

Er din plan at lave en Raven replica ?

Jeg har tænkt lidt på at lave noget lignende, men så ville jeg lave en forstærker som kan drive båndet direkte uden transformatoren imellem.



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
Andre`
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

 

      Nej den er lavet for overdrevet, med hensyn til størrelse af Åg

      og magneter.Se på Aurum canton Esg1, nogenlunde samme følsom-

      hed som R1.Men med lagt mindre magnter.desuden kunne man folde

      båndet den anden vej. dette er set gjort på mindre bånd.

     proac har brugt en. navnet på diskanten husker jeg ikke     

Til top Vis Andre`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andre`
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Ja imponerende data på Aurum.

http://www.aurumcantus.com/english/.

Jeg tror også det er mere eller mindre umuligt at sende stavende, de er vel rimelige skrøbelige i den længde..

Har du nogen erfaringer med foldning den anden vej ?

Hvis man laver dem uden åg hvor meget af magnetestyrken mister man ca ?



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
ux226
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:

Hej.

Jeg synes det kunne være interesant at høre hvilke selvbygger projekter folk har gang i.

Ja, det kunne faktisk være skægt...

Mine projekter for tiden:

Riaa: 6C45Pi->EQ->7586->EQ->7586. AZ1 ensretter i PS med VR-rør til regulering. Skal til at samle første prototype. Passiv riaa EQ, inkl. den "glemte" 3.18uS-konstant.

Subs: Scan-speak i transmissionlinje, en pr. side. Er i gang med at samle prototyper.

Effekt: REN904 LC-koblet til 6C45Pi katodefølger (også choke loaded) direkte koblet til 4304CB i klasse A2, med positiv bias. Kviksølvsdioder (Danske Elektro Mekano Hg3) i PS med passiv CLCLC filtrering. Mangler udgangstrafoer (er på vej med posten fra USA) og nogle enkelte rørsokler før jeg kan gå rigtigt i gang, resten ligger klar.

Tonearm: En luftbåren Ladegaard-variant er også i støbeskeen... Men detaljerne er slet ikke på plads endnu...



__________________
Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
Til top Vis ux226's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ux226
 
Andre`
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

 

      Det er nu ikke fordi jeg er bange for om de vil knække ved at

     sende dem, men mere vis de kom til at ligge ved siden af pakker

     der indeholder jern,videobånd,disketter ovs.

     jeg har ikke prøvet at folde den anden vej i nu. Men min guru

     (Duelund) mener ikke det skulle være noget problem

     Problemet ved at køre uden åg, er ikke så meget tab af følsomhed

     hvis man bruger neo. mere at det er umuligt at stille et fjensyn i

     nærheden. Har man en plasmaskræm,projektor, skulle det ikke være

     noget problem. Med hensyn til at lave bånd uden trafo,giver det andre 

     problemer. Båndende kommer med returlederne til at virke som en

     stor spole. Dette vil dæmpe diskanten   

Til top Vis Andre`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andre`
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Andre` skrev:

 

      Det er nu ikke fordi jeg er bange for om de vil knække ved at

     sende dem, men mere vis de kom til at ligge ved siden af pakker

     der indeholder jern,videobånd,disketter ovs.

     jeg har ikke prøvet at folde den anden vej i nu. Men min guru

     (Duelund) mener ikke det skulle være noget problem

     Problemet ved at køre uden åg, er ikke så meget tab af følsomhed

     hvis man bruger neo. mere at det er umuligt at stille et fjensyn i

     nærheden. Har man en plasmaskræm,projektor, skulle det ikke være

     noget problem. Med hensyn til at lave bånd uden trafo,giver det andre 

     problemer. Båndende kommer med returlederne til at virke som en

     stor spole. Dette vil dæmpe diskanten   

Ok så glemmer jeg åget.

Hvis forstærkeren er strømforstærkende forsvinder problemet, eller har jeg overset noget ?.

Men den skal selvfølgelig helst sidde tæt på enheden så al energien ikke afsættes i kablerne.



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

ux226 skrev:

Ja, det kunne faktisk være skægt...

Mine projekter for tiden:

Riaa: 6C45Pi->EQ->7586->EQ->7586. AZ1 ensretter i PS med VR-rør til regulering. Skal til at samle første prototype. Passiv riaa EQ, inkl. den "glemte" 3.18uS-konstant.

Effekt: REN904 LC-koblet til 6C45Pi katodefølger (også choke loaded) direkte koblet til 4304CB i klasse A2, med positiv bias. Kviksølvsdioder (Danske Elektro Mekano Hg3) i PS med passiv CLCLC filtrering. Mangler udgangstrafoer (er på vej med posten fra USA) og nogle enkelte rørsokler før jeg kan gå rigtigt i gang, resten ligger klar.

Jeg må kaste håndklæddet i ringen.. Jeg fatter ikke så meget af det du skriver.. Lidt færre forkortelser ville måske hjælpe.

Men det lyder spændende med den "glemte" tidskonstant. Korrigerer de fleste RIAA'er forkert ? 



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
Andre`
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

 

      elektronik har jeg ikke for stand på. Men det ville da værre interesant

     hvis du har ret   

Til top Vis Andre`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andre`
 
ux226
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:
ux226 skrev:

Ja, det kunne faktisk være skægt...

Mine projekter for tiden:

Riaa: 6C45Pi->EQ->7586->EQ->7586. AZ1 ensretter i PS med VR-rør til regulering. Skal til at samle første prototype. Passiv riaa EQ, inkl. den "glemte" 3.18uS-konstant.

Effekt: REN904 LC-koblet til 6C45Pi katodefølger (også choke loaded) direkte koblet til 4304CB i klasse A2, med positiv bias. Kviksølvsdioder (Danske Elektro Mekano Hg3) i PS med passiv CLCLC filtrering. Mangler udgangstrafoer (er på vej med posten fra USA) og nogle enkelte rørsokler før jeg kan gå rigtigt i gang, resten ligger klar.

Jeg må kaste håndklæddet i ringen.. Jeg fatter ikke så meget af det du skriver.. Lidt færre forkortelser ville måske hjælpe.

Men det lyder spændende med den "glemte" tidskonstant. Korrigerer de fleste RIAA'er forkert ? 

Læste det lige selv og kan godt se at det må se sort ud for en der ikke kender forkortelserne :-)

Vi prøver:

ux226 skrev:

Riaa: 6C45Pi->EQ->7586->EQ->7586. AZ1 ensretter i PS med VR-rør til regulering. Skal til at samle første prototype. Passiv riaa EQ, inkl. den "glemte" 3.18uS-konstant.

6C54Pi er en russisk triode. Et regulært superrør, der vist blev udviklet til brug i MIG-jagerfly... Det er super til audio.

EQ står for Equalization, dvs. her de to dele af riaa-kompensationen.

7586 er en triode (i "nuvistor-format", dvs. et fysisk meget lille rør, med metalindkapsling i stedet for glas) med meget fine data til småsignal-brug.

Pilene viser signalets vej gennem forstærkeren, altså som et blokdiagram.

AZ1 er en meget gammel dobbelt-diode, udviklet af Telefunken i 20'erne eller 30'erne. Et meget smukt rør, der samtidig lyder godt og er meget støjsvagt, ideelt til en riaa strømforsyning.

PS=Power Supply. VR står for Voltage Reference, og er en betegnelse for rør med "kold katode" og ledene gasarter i stedet for vacuum. Disse er Zener-diodens forgænger.

ux226 skrev:

Effekt: REN904 LC-koblet til 6C45Pi katodefølger (også choke loaded) direkte koblet til 4304CB i klasse A2, med positiv bias. Kviksølvsdioder (Danske Elektro Mekano Hg3) i PS med passiv CLCLC filtrering. Mangler udgangstrafoer (er på vej med posten fra USA) og nogle enkelte rørsokler før jeg kan gå rigtigt i gang, resten ligger klar.

REN904 er en herlig triode udviklet i 20'erne, også Telefunken.

LC-kobling betyder at røret belastes med en (stor, tung og dyr) spole (meeeget høj impedans, virker som en konstantstrøm-kilde, hvilket gør at man udnytter rørets fulde forstærkning, og gør trinnet så lineært som muligt) og kobles til næste trin med en kondensator, for at blokere DC (jævnstrøm/spænding). L er symbolet for spole/induktans, C er symbolet for kondensator/kapacitet. Choke loaded er et andet ord for at bruge en spole som belastning (choke er engelsk for (en stor) spole).

4304CB er en temmelig sjælden triode, der oprindeligt blev udviklet til brug i radiosendere (ligesom de mere kendte 211 og 845). De japanske rør-guruer og excentriske selvbyggere "raver" om dette rør, og de har før haft ret (det var dem der "genopdagede" 300B) så jeg bliver nødt til at finde ud af om de har ret...

Klasse A2 betyder at røret opereres i klasse A, men at spændingen på gitteret tilades at svinge positivt i forhold til katoden, og derfor også trækker strøm. Klasse A1 er den "normale" måde at bruge trioder på. Her er gitteret altid negativt i forhold til katoden, og derfor trækker det ingen strøm. Når gitteret trækker strøm kræves der meget mere og helt andre ting af driver-trinnet, der så faktisk i sig selv skal være en lille effektforstærker. Derfor benytter jeg en katodefølger som driver, der i kraft af sin lave udgangsimpedans (ca. 22 Ohm for 6C45Pi's vedkommende) vil være i stand til at trække den hårde belastning et positivt gitter er.

Hg3 er en diode med kviksølv, der bliver til kviksølvsdamp, når rørets glødtråd varmer det op. Det giver en meget lav intern impedans og et meget konstant spændingsfald, uafhængigt af strømtræk. Desuden lyser det op med en smuk blå-lilla farve, pga. ionisering af kviksølvsdampen når dioden leder strøm ;-)

CLCLC viser hvordan strømforsyningen er bygget op efter ensretningen i kviksølvdioderne. Først en (lille, under 1uF) kondensator, så en stor drosselspole (omkring 10 Henry) så en kondensator (større, 6-20uF) og så endnu en stor spole og en kondensator.

Puha... Det var noget af en smøre... Håber det hjalp lidt? Der kommer mere på min hjemmeside om nogle dage (eller en uge måske...). Så smider jeg nok et nyt indlæg.

Mht. den glemte tidskonstant, så ja, de fleste riaa'er kompenserer forkert. Eller nærmere - de mangler at kompensere for denne konstant. Præv at se på riaa-kurven. Man dæmper bassen ved indspilning, for at rillerne ikke skal blive for brede og man hæver samtidig diskanten for at den ikke skal drukne i pladestøj. Denne hævning af diskanten fortsætter i det uendelige ifølge den officielle riaa-kurve. Hvis det var sådan man gjorde (gør) i virkeligheden, så skulle forstærkerne der driver skærehovederne have uendelig effekt! Da en sådan forstærker ikke findes, så fortsætter denne signahævning naturligvis ikke uendeligt højt op i frekvens. Det ville være dødeligt for enhver skæremaskine. Neumann's skæremaskiner (meget, meget udbredte) standser hævningen ved 50KHz (3.18uS) og mon ikke andre producenter gør noget tilsvarende?



__________________
Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
Til top Vis ux226's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ux226
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Andre` skrev:

 

      elektronik har jeg ikke for stand på. Men det ville da værre interesant

     hvis du har ret   

Det kræver så også aktiv deling af frekvensen fordi modstandende i kondensator/spole ville blive for store.



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hej ux226.

Tak for den dybdegående forklaring.

Jeg har ikke arbejdet med rør så det er nok derfor jeg ikke kunne forstå den første mail.

Flot hjemmeside forresten. Interessant udstyr du har. Jeg må lige studere siden nærmere når jeg har lidt tid. 



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
ux226
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:
Andre` skrev:

 

      elektronik har jeg ikke for stand på. Men det ville da værre interesant

     hvis du har ret   

Det kræver så også aktiv deling af frekvensen fordi modstandende i kondensator/spole ville blive for store.

Nu må JEG kaste håndklædet i ringen... Hvad tales der om her? Kan ikke helt følge jeres diskussion, som jeg ellers synes er spændende... Hjemmebyggede bånddiskanter med høj følsomhed og bredt frekvensområde ville være et projekt jeg gerne ville kaste mig over...



__________________
Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
Til top Vis ux226's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ux226
 
ux226
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:

Hej ux226.

Tak for den dybdegående forklaring.

Jeg har ikke arbejdet med rør så det er nok derfor jeg ikke kunne forstå den første mail.

Flot hjemmeside forresten. Interessant udstyr du har. Jeg må lige studere siden nærmere når jeg har lidt tid. 

Selv tak! Og tak for de pæne ord om min hjemmeside... Det er effektforstærkeren "Lighthouse" jeg omtalte, men det der står om den på hjemmesiden i øjeblikket er lidt forældet, da nogle af løsningerne viste sig ikke at fungere godt nok. Som sagt kommer der nyt i nærmeste fremtid. Lidt om min riaa burde også komme på...



__________________
Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
Til top Vis ux226's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ux226
 
LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 2201
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

ux226 skrev:
LGrau skrev:
Andre` skrev:

 

      elektronik har jeg ikke for stand på. Men det ville da værre interesant

     hvis du har ret   

Det kræver så også aktiv deling af frekvensen fordi modstandende i kondensator/spole ville blive for store.

Nu må JEG kaste håndklædet i ringen... Hvad tales der om her? Kan ikke helt følge jeres diskussion, som jeg ellers synes er spændende... Hjemmebyggede bånddiskanter med høj følsomhed og bredt frekvensområde ville være et projekt jeg gerne ville kaste mig over...

Jeg var vist lidt for hurtig på aftrækkeren. Jeg mener at de indre modstande i et passivt filter ville få for stor indflydelse hvis impendansen på enheden er meget lav.

 

 



__________________
Mvh Lennart

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted
 
ux226
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 125
Sendt: 15 Oktober 2003 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:
ux226 skrev:
LGrau skrev:
Andre` skrev:

 

      elektronik har jeg ikke for stand på. Men det ville da værre interesant

     hvis du har ret   

Det kræver så også aktiv deling af frekvensen fordi modstandende i kondensator/spole ville blive for store.

Nu må JEG kaste håndklædet i ringen... Hvad tales der om her? Kan ikke helt følge jeres diskussion, som jeg ellers synes er spændende... Hjemmebyggede bånddiskanter med høj følsomhed og bredt frekvensområde ville være et projekt jeg gerne ville kaste mig over...

Jeg var vist lidt for hurtig på aftrækkeren. Jeg mener at de indre modstande i et passivt filter ville få for stor indflydelse hvis impendansen på enheden er meget lav.

Se det giver mening :-)

Det var mest det at dit "svar" ikke rigtig hængte sammen med det du quotede fra Andre. Jeg var HELT lost på hvor vi pludselig var henne :-)



__________________
Bjørn Aaholm
Intet slår trioder...
Til top Vis ux226's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ux226
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes