Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 06:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: BB´s BioProjekt *Update 27/5* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 22 November 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

åben bio.. interessant ide, måske man skulle overveje en masse tæpper til gæsterne

ej gas, det bliver cool med endnu en fed billedeserie.. husk nu at sørge for en masse billeder til os

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 22 November 2005 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Har du en løsning på de skjulte kabler allerede nu? Rør eller bakker eller?

Hej Martin.

Der er lavet tomrør i væggene til bagHT, kabler til PJ havde jeg tænkt mig at føre igennem loftet og så ned igen hvor PJ nu skal hænge, det samme med strøm til PJ, det har jeg set en gøre her ude og syns det er mega godt fundet på...

witzel skrev:

åben bio.. interessant ide, måske man skulle overveje en masse tæpper til gæsterne

ej gas, det bliver cool med endnu en fed billedeserie.. husk nu at sørge for en masse billeder til os

Hej.

Byggefirmaet tog åbentbart det med stjernehimmel, meget bogstaveligt  

Der skal nok komme en masse billeder

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hardwaren der skal benyttes bliver følgene :

A/V-Receiver - H/K AVR 7500

DVD - Denon DVD 1920 eller anden DVDafspiller med HDMI

PJ : Sanyo PLV-Z4

Lærrede : 81" Fastramme, måske ikke mega stort men når rummet kun er 3.14m bredt så må det være nok, har 83" nu så mon ikke det går....

Speakers - Her er jeg meget i tvivl, jeg tænker både på DLS og B&W´s DM serie, men en ting er sikkert der er lagt penge til side til en Velodyne SPL1200R SUB, så det bliver endten...

B&W - DM 603S3 + LCR600S3 + DM601S3 + Velodyne SPL1200R

DLS - R55 + RC55 + R50 + Velodyne SPL1200R

 

Fedt projekt Bjørn, som jeg glæder mig meget til at følge. Hvad angår dine forslag til højttalere. Nu ved jeg jo at du har et sæt VA Beethoven Concert Grand i dit stereo setup og med baggrund i dette spørger jeg.

Er B&W DM-600 serien ikke klangmæssigt meget væsenligt forskellig fra VA?

Jeg spørger fordi jeg selv brugte et par B&W CM2 højttalere før jeg fik mine VA. Jeg har dem stadig og lytter lejlighedsvis til dem. Men i dag ville jeg ikke kunne leve med klangen. Specielt diskanten.

Jeg kan følge dine tanker om DLS. Men jeg har svært ved at følge B&W, når jeg ved hvad grej du ellers har. Ingen kritik af hverken dig eller B&W DM-600 serien eller dens ejere. Blot en tanke.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Fedt projekt Bjørn, som jeg glæder mig meget til at følge. Hvad angår dine forslag til højttalere. Nu ved jeg jo at du har et sæt VA Beethoven Concert Grand i dit stereo setup og med baggrund i dette spørger jeg.

Er B&W DM-600 serien ikke klangmæssigt meget væsenligt forskellig fra VA?

Jeg spørger fordi jeg selv brugte et par B&W CM2 højttalere før jeg fik mine VA. Jeg har dem stadig og lytter lejlighedsvis til dem. Men i dag ville jeg ikke kunne leve med klangen. Specielt diskanten.

Selv om spørgsmålet ikke er møntet på mig, så vil jeg da lige "smide en kommentar ind"- da jeg selv har denne opdeling mellem VA og B&W (omend med mindre modeller).

Jo klangen er meget forskellig. Men hvis det er rent film setup (ikke multikanal musik) så synes det er lidt i en anden verden, så det ikke er så kritisk - det er jo ikke kun lyden der indeholder oplevelsen, der er jo masser af billede. Personligt synes den lidt lysere B&W lyd er god til at fremhæve detaljer i film.

@Bjørn: Fedt projekt - det må være fedt at designe rummet heeelt fra bunden

 

EDIT: Desuden er B&W + H/K kombinationen ikke dårlig - jeg hørte den dér hvor jeg købte mine B&W'er.



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
 

Fedt projekt Bjørn, som jeg glæder mig meget til at følge. Hvad angår dine forslag til højttalere. Nu ved jeg jo at du har et sæt VA Beethoven Concert Grand i dit stereo setup og med baggrund i dette spørger jeg.

Er B&W DM-600 serien ikke klangmæssigt meget væsenligt forskellig fra VA?

Jeg spørger fordi jeg selv brugte et par B&W CM2 højttalere før jeg fik mine VA. Jeg har dem stadig og lytter lejlighedsvis til dem. Men i dag ville jeg ikke kunne leve med klangen. Specielt diskanten.

Jeg kan følge dine tanker om DLS. Men jeg har svært ved at følge B&W, når jeg ved hvad grej du ellers har. Ingen kritik af hverken dig eller B&W DM-600 serien eller dens ejere. Blot en tanke.

Hej Brian.

Jo der er en enorm forskel på Vienna og B&W, dog byttede jeg gerne mine BCGére ud med et sæt 803D fra B&W  kæft de spiller godt...men 60.000,-    nå...back to topic

Nu har jeg haft min AVR7500 med nede i HFK og hørt den samme med det sæt B&W og det spillede helt vildt godt, B&W speakerne har en eller anden åbenhed i Surround som DLS ikke har, og jeg tror netop det har noget at gøre med den ellers så fæle ALU diskant og specielt de kevlar mellemtoner, jeg har før haft SS setup fra B&W her var det så vidt jeg husker nogen lunde det samme, det var dog meget bedre denne her gang, da alle mellemtone enheder hele vejen rundt har samme størrelse.

DLS sættet spiller også kanon godt, men her mangler bare den åbenhed og detaljegrad som B&W sættet havde, men jeg skal ned og høre de DLSér igen, for de ligger lidt svagt i min hukommelse..

Jeg skal jo bruge B&W/DLS sættet til Film og underholdning ikke seriøs musik lytning, det har jeg jo mit Audia/V.A. Setup til, nemlig derfor jeg adskiller de 2 ting og så har jeg heller ikke råd til det V.A. sæt jeg gerne ville have til SS her ville jeg ende på den forkerte side af 40K og det har jeg simpelthen ikke til det, husk på at billede siden også er vigtig i et SS setup...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Hej Bjørn - undskyld for at hugge dit spørgsmål (ovenfor).

Men sjovt at se du har samme oplevelse af B&W'erne og kombinationen med H/K (og opdeling mellem stereo og surround). Jeg har prøvet at lytte lidt musik på mine små B&W'ere: uha. Men i surround så kører det



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Hej Bjørn - undskyld for at hugge dit spørgsmål (ovenfor).

Men sjovt at se du har samme oplevelse af B&W'erne og kombinationen med H/K (og opdeling mellem stereo og surround). Jeg har prøvet at lytte lidt musik på mine små B&W'ere: uha. Men i surround så kører det

Hej.

Det er da helt iorden, men vi har jo samme mening om emnet

Jeg mener uden at overdrive, at B&W er som skabt til Harman/Kardon og specielt i et SS setup, det lyder bare så godt sammen, den "fæle" ALU diskant bliver vist på plads og resten af speakeren følger med, sæt samme speaker til en Denon Receiver og man løber skrigene ud af lokalerne, næsten det samme gør sig gældene med Marantz og B&W og de var sjovt nok dybt enige med mig nede i HFK....

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

..."fæle" ALU diskant bliver vist på plads og resten af speakeren følger med, sæt samme speaker til en Denon Receiver og man løber skrigene ud af lokalerne,

Ikke helt dog  Men jeg "trænger" måske meget snart til en H/K receiver istedet for min Denon 



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 24 November 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

CHTT skrev:

Bjørn B skrev:

..."fæle" ALU diskant bliver vist på plads og resten af speakeren følger med, sæt samme speaker til en Denon Receiver og man løber skrigene ud af lokalerne,

Ikke helt dog  Men jeg "trænger" måske meget snart til en H/K receiver istedet for min Denon 

HE HE ja overdrivelse fremmer forståelsen, men det er faktisk min mening om Denon og B&W det lyder ikke godt sammen i mine øre, jo hvis man vælger sine kabler med omhu og signalkilde, vil mene det går helt galt hvis man også benytter en af Denon´s DVDafspillere, så skal der dælme nogle grimme mørke klingene kabler til, men det er self. min mening, vi satte en Denon DVD 1920 til som signal kilde der nede, sammen med et TaraLabs 300D Coaxial kabel og der var TaraLabs helevejen rundt til speakerne og ja det lød sgu godt, men igen kombinationen af H/K´s mørke klang og ditto Taralabs, var med til at sætte en stopper for B&Wérne og Denon´s lyseklang, det var så hårene på armene rejste sig da de Tripods væltede op af jorden i W.O.T.W. nam nam....ÅÅÅ kan næsten ikke vente til mit biorum står færdigt

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 24 November 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Ahhhh ja..... det glæder jeg mig også til at se billeder af.

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 27 November 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nå så har vi været ude ved grunden igen, hmm og der er ikke sket det mindste siden sidst vi var der så der er ikke så meget at repotere, men jeg kan da lige vise jer et lille billede af hvordan huset ser ud...ja såen nogen lunde da

Jeg vil vende tilbage lige så snart der er blevet lavet noget mere derude, noget må da ske, det skal stå færdig 23/2-06....

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 22 December 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ja så er der da sket lidt, der er rejst spær og kommet undertag på huset.

Biorummet...nu med loft

 

Lige et af huset, med spær og undertag...

 

Ja der er jo stadigvæk enorm lang vej endnu, men nu begynder det da at ligne noget, sådan da...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Hej.

Hmm ja jeg kan ikke rigtigt komme med flere billeder af BioProjektet før mit hus er færdigt, man har nemlig aflåst huset så ingen, andet end håndværkerne kan komme ind og jeg får ikke nøglerne før den 23/2 om alt går vel.

Men efter lange og seje forhandlinger med finansministerINDEN så er jeg nået frem til følgene HW indkøbs liste :

Front og Bag HT : Vienna Acoustics Haydn Grand

Center HT : Vienna Acoustics Maestro Grand

SUB : Velodyne SPL 1200R ( 1 stk til at starte med )

PJ : Sanyo PLV-Z4

DVD : Denon DVD1920

A/V Receiveren bliver stadigvæk min gode gamle H/K AVR7500.

Med hensyn til lærredet er jeg lidt i tvivl om hvor stort det skal være, jeg havde regnet med noget i 180x101cm størrelsen aka 81" rummet er som tilligere nævnt kun 3m bredt og der er Ca. 4m derhen til hvor man skal sidde.

Rammelærrede hvilken farve skal man vælge på selve lærredet, Gråt eller Hvidt ?? Biorummet kan for så vidt sagtens totalt mørklægges hvis det har noget at sige??

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej.

Hmm ja jeg kan ikke rigtigt komme med flere billeder af BioProjektet før mit hus er færdigt, man har nemlig aflåst huset så ingen, andet end håndværkerne kan komme ind og jeg får ikke nøglerne før den 23/2 om alt går vel.

Men efter lange og seje forhandlinger med finansministerINDEN så er jeg nået frem til følgene HW indkøbs liste :

Front og Bag HT : Vienna Acoustics Haydn Grand

Center HT : Vienna Acoustics Maestro Grand

SUB : Velodyne SPL 1200R ( 1 stk til at starte med )

PJ : Sanyo PLV-Z4

DVD : Denon DVD1920

A/V Receiveren bliver stadigvæk min gode gamle H/K AVR7500.

Med hensyn til lærredet er jeg lidt i tvivl om hvor stort det skal være, jeg havde regnet med noget i 180x101cm størrelsen aka 81" rummet er som tilligere nævnt kun 3m bredt og der er Ca. 4m derhen til hvor man skal sidde.

Rammelærrede hvilken farve skal man vælge på selve lærredet, Gråt eller Hvidt ?? Biorummet kan for så vidt sagtens totalt mørklægges hvis det har noget at sige??

Så blev det Vienna alligevel. Det havde jeg nu nok også regnet med, at du ville komme frem til. Det lyder MEGET fornuftigt med dine indkøbsplaner. Jeg glæder mig meget til at se det færdige resultat.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Med hensyn til lærredet er jeg lidt i tvivl om hvor stort det skal være, jeg havde regnet med noget i 180x101cm størrelsen aka 81" rummet er som tilligere nævnt kun 3m bredt og der er Ca. 4m derhen til hvor man skal sidde.

81" kan jeg ikke forestille mig skulle være et problem hvis man sidder ca. 4 meter væk.

Har du tænkt dig at placere sofaen op af bagvæggen, eller bliver der lidt plads bag den så du nemmere kan placere baghøjttalerne rigtigt?



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Så blev det Vienna alligevel. Det havde jeg nu nok også regnet med, at du ville komme frem til. Det lyder MEGET fornuftigt med dine indkøbsplaner. Jeg glæder mig meget til at se det færdige resultat.

Hej Brian.

Jaaa man er vel Vienna mand

 

MichaelWB skrev:
Bjørn B skrev:

Med hensyn til lærredet er jeg lidt i tvivl om hvor stort det skal være, jeg havde regnet med noget i 180x101cm størrelsen aka 81" rummet er som tilligere nævnt kun 3m bredt og der er Ca. 4m derhen til hvor man skal sidde.

81" kan jeg ikke forestille mig skulle være et problem hvis man sidder ca. 4 meter væk.

Har du tænkt dig at placere sofaen op af bagvæggen, eller bliver der lidt plads bag den så du nemmere kan placere baghøjttalerne rigtigt?

Hej Micheal.

Nej sofaen skal ikke stå ved bag væggen, jeg havde tænkt mig at få bagspeakerne op på side væggen, da det er det mest hensigtsmessige at gøre i dette rum, som du sikkert også kan se på billedet :

Jeg havde regnet med at sofaen skulle stå en smule længre fremme end der hvor det lille stykke væg gå ud i rummet og nede i bunden af rummet skal der så være plads til DVD hylder osv...

Men hvad med farven på lærredet, skal det være gråt eller hvidt?

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Farven på lærredet vil jeg overlade til projektoreksperterne at svare på

Mit indtryk er dog, at projektorerne i dag er så lysstærke, at man med fordel kan bruge et gråt lærred for at få bedre "mørke" billeder, men det er muligt jeg tager fejl.



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Farven på lærredet vil jeg overlade til projektoreksperterne at svare på

Mit indtryk er dog, at projektorerne i dag er så lysstærke, at man med fordel kan bruge et gråt lærred for at få bedre "mørke" billeder, men det er muligt jeg tager fejl.

Okey, vil da prøve at høre dem ad så

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2993
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Der er også en artikel her, ved dog ikke lige om der står noget om farve:

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/showarticle.php?arti cleid=922



__________________
Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

Der er også en artikel her, ved dog ikke lige om der står noget om farve:

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/showarticle.php?arti cleid=922

Hej.

Mange tak for linket, jeg kan såen mærke på folket at gråt er vejen frem, så det ender nok med sådan et her :

http://av-connection.com/?HierachyID=479  i en 81" eller 86" måske enda 90"

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes