Forfatter |
|
gedkatko Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg: Forstærker: Harman Kardon 7500 Front højtalere: JBL Studie Monitor 4312B MKII Center: JBL TI 1k Bag: Monitor Audio silver 6 DVD: Panasonic DVD-RV 60 hørebøffer: sennhesier 600 dvd til forstærker: optisk kabel højtaler kabler: kender ikke mærke, men de er 10m jeg har koster ca alt 800 kr ex. moms.
Jeg har et problem med en konstant susen/brummen der kommer fra mine højtalere, og det irritere mig ret meget. Når anlægget ikke får noget signal fra dvd'en (den er slukket) er der ingen susen/brummen what so ever selvom jeg skruer det op på max. Men når den får signal fra dvd'en er susen/brummen der, og jo højere jeg skruer op desto nemmere er det at høre. Og hvis jeg f.eks. pauser dvd'en så er susen/brummen der stadig :(
Jeg tog min forstærker ud af mit sætup i går og satte en ny ledning i front left (senere right) og testede denne gang med min monitor audio højtaler som front. Og susen/brummen var der stadig. Det skal dog siges at sunsen er mere skinger fra mine monitor audio end mine jbl front højtalere, hvor den er mere brumme agtig.
Jeg prøvede så at smide SW2 på dvd'en og satte mine hørebøffer direkte på dvd'en. Der var stadig en svag susen, men var ikke specielt mærkbart. Derefter smed jeg mine hørebøffer i forstærkeren og susen blev meget tydligere. Jeg kan skrue ned for susen ved at skrue ned for treble (både på forstærker og mine JBL studie monitors).
Jeg synes jeg kan udelukke en del ting som kan skylde susen. kabel skift hjælper ikke (har prøvet 2 forskellige), kan ikke være udgangene på min forstærker eftersom det også kommer på hørebøfferne og lyden kommer også på begge mine højtalere (front og bag). Så det må man være min forstærker der skaber lyden eller det optiske kabel fra dvd'en til forstærken.
Jeg har searchede og læst på hifi4all's forums og fundet en del posts om det. Bl.a. at jord på mit strøm stik skulle kunne hjælpe på det. Men ville høre om nogen havde andre forslag, om jeg kan få lavet noget ved min forstærker så det forsvinder eller bliver lavere eller om nogen som har en harman kardon kan sige noget konkret angående den ?
MvH Christian, den fortvivlede noob.
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 21 November 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian.
Du kan gøre som jeg, nemlig købe et Netliste/Strømskinne med netstøjsfilter, jeg har også en AVR7500 og her var også støj, men indkøb af en Subra strømskinne med netstøjsfilter fjernede støjen, hvis du er DIY mand kunne du også forsøge dig med udskiftning af strømkabel til et der er skærmet, men det vil self. går ud over din garanti på H/Kén...
Kabler der ligger rullet sammen, vil også medbringe støj, så sørg for at alle kabler er om muligt så langt fra hinanden, eller ihvertifælde alle støm kabler...
Link til strømskinne : http://av-connection.com/?HierachyID=663

|
Til top |
|
|
gedkatko Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
takker for det hurtige svar :) kunne du evt smide et par links aswell.. bare for at være på den sikre side.
Håber meget på flere forslag eller kommentarer.
|
Til top |
|
|
gedkatko Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2005 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
bump
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Harman kardon signature 2.0 forforstærker led også af det
og praktisktalt alle NADs surruond recievere (ihvertfald XX2erne) og har selv hørt problemet på 753eren og 163eren. Det er vist noget med kablerne ved strømforsyngen.
det drev også mig tl vanvid, men min fætter der har en NAD høre det slet ikke, eller er ihvertfald ikke generet af det.
heldigvis er min H/K AVR330 tyst som et gravkammer.
Tror løsningen er den som er nævnt tidligere, har dog ikke prøvet selv med mine egne. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leveres den omtalte SUPRA skinne med eller uden kabel?
På billedet er den vist uden, og det fremgår ikke ud af teksten om det skal købes ved siden af?
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
Leveres den omtalte SUPRA skinne med eller uden kabel? På billedet er den vist uden, og det fremgår ikke ud af teksten om det skal købes ved siden af?
|
|
|
Kablet skal købes ved siden af  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 12 December 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Predator skrev:
Leveres den omtalte SUPRA skinne med eller uden kabel? På billedet er den vist uden, og det fremgår ikke ud af teksten om det skal købes ved siden af?
|
|
|
Kablet skal købes ved siden af  |
|
|
Uf, så røg prisen jo lige pludselig op i det dobbelte.. Men ville jo
stadig være investeringen værd, hvis det kunne afhjælpe den susen jeg
kan høre på mit DENON grej. Det er ikke meget, men nok til at irritere
mig ved lav volumen (men jeg er så også rimelig pirrelig med den slags,
hehe)
Må hellere se om der ikke er et sted jeg kan låne mig frem til en, og se om det gør nogen forskel.
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 13 December 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
Acer skrev:
Predator skrev:
|
|
|
Kablet skal købes ved siden af 
|
|
|
Uf, så røg prisen jo lige pludselig op i det dobbelte.. Men ville jo stadig være investeringen værd, hvis det kunne afhjælpe den susen jeg kan høre på mit DENON grej. Det er ikke meget, men nok til at irritere mig ved lav volumen (men jeg er så også rimelig pirrelig med den slags, hehe) Må hellere se om der ikke er et sted jeg kan låne mig frem til en, og se om det gør nogen forskel. 
|
|
|
Jeg fik en anelse mindre susen i mine ht'ere da jeg skiftede til Jorma-netkabler, men ikke den store effekt på det område . Til gengæld er susen nu pist væk efter jeg skiftede min signalkilde fra en Denon til en Sony  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Allan-j Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 12 April 2006 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke at i fejlsøger på forstærkeren, når der skrives at susen er i dvd'en når man tilslutter horrebøffer, og susen forsvinder HELT når DVD'en slukkes. __________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
Til top |
|
|
cvonengberg Branchemedlem

Justcables.dk
Bruger siden: 26 December 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan-j skrev:
Jeg forstår ikke at i fejlsøger på forstærkeren, når der skrives at susen er i dvd'en når man tilslutter horrebøffer, og susen forsvinder HELT når DVD'en slukkes. |
|
|
det skyldes et dårligt isoleret strømkabel til dvd'en, jeg vil råde dig til at anvende skærmede kabler til dit anlæg vh christian engberg justcables.dk __________________ Christian Engberg
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gætte på at han siden april 2006 har fået løst sit problem.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må vi da håbe  __________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
cvonengberg Branchemedlem

Justcables.dk
Bruger siden: 26 December 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, I har nok ret men måske andre er i samme problem med den irriterende brum lyd, og det er jo så enkelt at løse dette med et skærmet netkabel.
Christian Justcables.dk
__________________ Christian Engberg
|
Til top |
|
|