Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 18:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad betyder design for dig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 November 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Ja, gad godt vide hvor vigtigt mdet er for jer, hvordan anlægget tager sig ud, om det skal passe sammen, eller om det er lige meget, bare lyden er der.

For mig personligt betyder stil en del, dog ikek voldsomt meget, har ikke noget imod at farverne ikke er helt de sammen, men alligevel nok til at jeg maled min pladespiller da jeg synes det så grim ud

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 26 November 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

En del. Har haft Infinity Modulus i hvid pianolak og Dali 850 i sort, der begge røg ud fordi de var grimme. Mine nuværende Dali Grand synes jeg er rigtig pæne, så dem beholder jeg.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 26 November 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

hejsa,
ang. design af anlæg må jeg "tilstå" at jeg er ved at være så gammel at det betyder noget - ofte har konen jo også en holdning til tingene......
Et anlæg om det er ens eller ej kan være fantastisk grimt og fantastisk flot uden at det behøver at være en ghetto-blaster ala B&O
Derfor holder jeg mig indtil videre til Thule, men man vil jo altid gerne opgradere

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 November 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Som selvbygger har jeg den fordel, at jeg kan bygge tingene som jeg vil have dem.

Selvfølgelig er der lydmæssige krav at overholde, men alt i alt er der stadig gode muligheder for at lave nogle pæne ting.

Udseendet på HiFi betyder en hel del for mig. Én ting er at noget spiller godt, men det får ikke lang tid i min stue, hvis det ligefrem skæmmer mit indemiljø. Oftest er det nu mere størrelsen der afgører sagerne, for jo større anlæg/højttalere, jo sværere er det at integrere pænt i en stue.

Vi har så alle forskellig smag, men langt de fleste HiFi ting, som andre syntes er pæne, falder ikke i god jord hos mig. Så må man jo lave tingene selv.

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 November 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jeg synes designet betyder MEGET. Og nej, det er ikke kun WAF. Det irriterrer øjet hvis der ikke er sammenhæng i farve og materiale. Finish og materialekvalitet vigtige parametre på linie med form og proportioner.

Heldigvis er der jo masser af grej der både lyder og ser godt ud

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Design betyder en del for mig, på hifi siden lige som med alle andre ting i min bolig. Det behøver ikke være "trandy smart" på dén måde, men det skal være noget som jeg kan hode ud at se på. Sagt med andre ord, et sæt HT feks kan godt være smarte i mine øjne selvom de måske er store, det kommer an på udførselen, matrialer og sådan noget.....Det samme gælder mit "issenkram" det skal også helst se gennemført ud. Og som en anden skriver, kan man heldigvis for hifi idag som både er forholdsvist pænt og som spiller ret okey. Feks mine HT som minder meget om B&O´s modeller, men som spiller langt bedre....og endda til billigere penge

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 27 November 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Hej der !

Udsenet på hi-fi er ikke hoved vægten her bare det lyder godt

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 November 2005 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Design betyder så meget for mig, at hvis disse:

....lyder ligeså godt, som de ser ud, ville jeg købe dem.

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 27 November 2005 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:

Ja, gad godt vide hvor vigtigt mdet er for jer, hvordan anlægget tager sig ud, om det skal passe sammen, eller om det er lige meget, bare lyden er der.

For mig personligt betyder stil en del, dog ikek voldsomt meget, har ikke noget imod at farverne ikke er helt de sammen, men alligevel nok til at jeg maled min pladespiller da jeg synes det så grim ud

Det betyder ALT... bare det spiller godt.

Jeg har haft mange forskellige typer anlæg - men det ærger mig faktiskt at se, når det ikke ser godt ud. Det betyder ikke, at jeg køber B&O, men på mine gamle dage har jeg et pænt anlæg i stuen og så drømmer jeg mig til den store kælder med flere forskellige lytterum og ikke mindst et fuldt udstyret værksted til lidt DIY

Hilsen Thomas

PS - konen mener nok at det kunne bliver pænere - dvs mindre....

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes