Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Er NAD T753v2 stærk nok? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sigurd Bjerre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hola!

Jeg skal i HFK på torsdag og kigge efter en ny surround forstærker, og har i den sammenhæng haft kigget lidt på ovenstående reciever.

Jeg har Blue Serie fra Dali.

Fronthøjtt. : 8008
Centerhøjtt. : C1000
Baghøjtt. : R1000
Subs: B&W AS'6

Nu er spørgsmålet så bare, om NAD'en vil være stærk nok til at trække dette system, da den jo kun er på 6 x 70 W.
Til top Vis Sigurd Bjerre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sigurd Bjerre

MovieFreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 December 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Tjaaa mon ikke den er stærk nok, Nad måler jo effekten på alle 6 kanaler i drift samtidigt, hvorimod stort set alle andre firmaer måler det i 2 kanaler i drift samtidigt så det er jo klart at hvis man så testede dem i alle kanaler samtidigt at de ellers før opgivne f.eks. 100watt nok ikke holder helt. Ellers så koster T763v2 jo kun 6999kr hvis du virkelig vil være helt sikker, den fås så kun i den sædvanlige Nad grål men er så på 6x100watt.

Nad er et firma man tør stole på, masser af power for ingen penge.

Mvh

Frank

Til top Vis MovieFreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MovieFreak

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 December 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Tror også sagtens det kan lade sig gøre, ellers kan du altid enten købe en NAD t763v2 eller sætte et effekttrin på til fronterne.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Sendt: 28 December 2005 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet H/K?

NAD har utrolig mange fejl på deres recievere for tiden, har selv blue serien, og H/K lyder fantastisk dertil...

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

NAD T753v2 er en super forstærker som virkelig kan noget... så jeg vil sige der ikke skulle være noget problem i det...

men tag ind og høre på den...

du den der bedst kan bedøme det....

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 December 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

De højttalere der, har de jo også i HFK.. Så du kan vel få lov at høre dem på et sæt 8008 

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

Kristian-d
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2005
Sendt: 29 December 2005 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Wamba: hva er det for fejl du nævner? troede lidt at NAD var "kongen", har sgu nok set mig lidt blind på det mærke
Til top Vis Kristian-d's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian-d

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2005 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Hvis du søger her på sitet, finder du mange henvendelser omkring problemer med recieverne, da jeg aldrig selv har ejet, eller kommer til at eje en nad, kan jeg ikke konkret komme med problemerne.

Problemerne har typisk været svigt på forskellige måder, direkte fejlproducering, i langt de fleste tilfælde har der ikke været fundet en løsning, men stadigvæk træls at skulle undvære/udskifte indtil fejlen er udbedret. Desuden er der problemer med stor blæserstøj og andre irriterende momenter.

Desuden (igen fristes man til at skrive ) klager folk utrolig meget over, at man ikke finder den sjæl og rytme deres stereo produkter har i 2 kanals lyd på recieverne... Det er noget jeg kan understøtte, idet jeg har gennem min tid, stiftet bekendtskab med en del NAD'er gennem familie osv. og de har alle lydt væsentligt bedre en deres store surround recievere... De mangler flow-rytme og musisk sans efter min mening.

Men - om man kan lide lyden eller ej er en hel anden mening, spørgsmålet er om man skal købe et produkt som har haft så meget kritik. Men søg på det herinde, er sikker på du nok skal finde en del om det. Om du mener det er en dråbe i et glas vand, eller hvordan det skal udtrykkes er op til dig. Jeg mener bare, at NAD's recievere ikke lyder godt nok, og de mange fejl gør det ikke bedre. Der er rigtig, rigtig mange gode alternativer, og jeg ville kigge mig godt om...

Jeg tvivler på du kan finde en klub som stadig har et sæt 8008 stående til en lyttetur, de er på vej ud af sortimentet, og kan kun skaffes på ordre. De er heller ikke med i de nye blade og lign. så det skal du desværre nok ikke forvente.

Jeg vil dog råde dig til at tage et godt kig omkring på markedet, der er mange spændende alternativer. H/K synes jeg selv umiddelbart ligner din løsning, de har utømmelige krafter som NAD's recievere og de lyder efter min mening meget mere musikalske... Godt drive og punch til dine store 8008, tror du vil sætte pris på det. Umiddelbart skulle de ikke være så fejlbetonet som NAD, der har i hvert fald ikke været de store problemer herinde... Giv det en chance...

Teerex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 29 December 2005 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

NAD er et godt bud. Du får næppe noget bedre til prisen.

Wamba:
Blot af ren nysgerrighed. Du skriver at NAD har mange problemer for tiden og henviser til mange indlæg om problemer. Har søgt lidt efter det, men har ikke kunnet finde flere end ved andre produkter, så kunne du underbygge din udtalelelse med konkrete links ?
Problemerne med blæser støj (hvis det er et problem) blev nævnt i HiFidelity under et review af en NAD effektforstærker husker jeg, men ellers plejer NAD jo at få pæne ord med på vejen af brugere og anmeldere. Har selv haft et par stykker og har været ovenud tilfreds.
Tag det ikke personligt, men jeg synes din forholdsvis skarpe kritik kræver lidt referencer. Kunne en del af kritikken skyldes dit mishag mod Hfk ?

Til top Vis Teerex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teerex

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

har intet imod hifiklubben, synes selv jeg er blevet behandlet pænt derinde og har de noget jeg kunne tænke mig, ville jeg også bruge flere af mine penge der (har allerede lagt en stor pose penge derinde)

MEN.......

Har haft en NAD T742er, den led af konstant susen (som næsten alle NAD recievere lider af, mener hvis du under mit surround søger efter NAD T163, så er der en bruger der har denne som også beskriver problemet). Lyden som sådan funkede fint nok til mit brug på daværende tidspunkt, brugte så en effektforstærker til frontene.

Skulle så her før jul hjælpe min fætter med køb af en reciever, og der kørte hifiklubben med tilbud på 753v2 til 3999. Den første vi fik led af den susede sindsygt højt i centerkanalen, så højt at man ved normal lytning kunne høre det. Den anden vi fik (byttede selvf. den første) som vi insisterede i blev testet før vi tog den hjem, men fik afslag pga travlhed, kunne slet ikke tænde........Den tredje han fik virker så ok, der er meget lidt susen (virkelig lidt) og resten ser ud til at funke tilfredsstillende.

Så alle gode gange tre.....

Så efter min egen erfaring og hvad jeg har læst herinde, så har NAD lidt probs hvad angår kvalitetskontrollen af deres recievere inden de kommer i handlen. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om NAD sælger 10x så mange produkter som andre, så man derfor høre mere til problemerne, men synes selv det er "morsomt" min fætter og jeg lige skulle tage 2 der var defekte.

Er selv gået fra NAD (havde et stereo setup der bare funkede i de 5år jeg havde det) til H/K surround, og har endnu ikke oplevet nogen fejl/tigs

Men hvis du vælger en NAD, så aftal at de tester din ved levering så du er sikker på den er fejlfri. selvom det ikke burde være nødvendigt.

Og er selv rimlig sikker på den er kraftig nok til de speakere.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Tonyax er et godt eksempel, og bl.a. en af dem jeg kan huske der har snakket en del om det. Jeg vil ikke lægge andre navne/brugere ud for deres kommentarer, idet jeg ikke føler at jeg har ret til dette. De må selv komme med deres oplevelser...

Jeg husker dog specielt en enkelt tråd, hvor der var en del der kom med deres input omkring det, skal nok se om jeg lige kan finde den... Det ikke altid lige nemt.

Hvad angår hifiklubben, så har jeg altså ingen problemer med den, jeg har brugt store summer af penge derinde, og fået rimelig god service langt de fleste gange, har været en enkelt oplevelse hvor en enkelt sælger prøvede på at bilde mig noget ind, som var en direkte modsætning af det hvad han sagde til mig sidste gang... Men det kan jo opleves alle steder?

Men overall, så er jeg faktisk rigtig godt tilfreds med klubben i Aalborg... Så den holder vist ikke helt? Og måske er jeg nok lige en smule mere seriøs, end at jeg ville hade deres produkter hvis jeg hadede butikken? Jeg hader magasin af H... til pga. priser/service og alt muligt. Men alligevel er jeg da vilde med bukser fra Gabba, Bertoni og lign.?? Du kan godt se hvor jeg vil hen ikk?

Nå men tilbage til NAD, jeg har haft flere bekendte i det rigtige liv, min onkel har f.eks. ejet T753 v1. Den led kun af problemer, første gang var det støj på en linie, da den kom tilbage virkede nogen af knapperne ikke osv. Den blev lavet til sidst, men efter lang tids venten. Ikke acceptabelt.

Desuden har jeg en god ven, som har en af de større recievere, den på 110 watt så vidt jeg husker, og dens blæser larmer umenneskeligt meget, ved ikke om det også er et enestående tilfælde, men den er irriterende, han har ikke haft tid til at gøre noget ved det indtil videre.

Udover dette var der som sagt en del andre brugere som var utilfreds med NAD recievere af forskellige problemer, men som også nævnt, så har jeg ikke kendt til problemer i deres 2 kanaler og effekter... Kun deres recievere... Desuden synes jeg langt fra de lyder nær så godt som deres 2 kanaler, men det så smag og behag :)

Teerex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 29 December 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Wamba: Kan godt se du har haft uheldige oplevelser desværre (og tak for lødig respons). Oplevelser, som jeg heldigvis var forskånet for, da jeg havde NAD.

Sigurd: Jeg synes dog du skulle prøve at låne en NAD med hjem. Selv om jeg er lidt i mindre tal her i tråden vil jeg stadig holde på at det kunne være lige det, du er ude efter. God jagt.
Til top Vis Teerex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teerex

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Tja, kan som sagt også være jeg har været drøn uheldig... Det er jo så forskelligt hvad man oplever..

Men noget helt andet, er selve lyden, lad os så sige at du skulle være uheldig at få fat i en NAD som ikke dur, så er der jo heldigvis garanti på, husk forresten at vælge ekstra garanti! Men uanset hvad plejer klubben at være gode til det med service, der har de aldrig svigtet. Det kan dog self. være træls at undvære den i længere perioder...

Men ja, tilbage til selve lyden.. Du vil uden tvivl få en meget død/stram bas med NAD, og det er derfor jeg tvivler, at du vil finde dig til rette med de højttalere der. Det kunne tyde på du kan lide en god gang solid bas, og derfor vil jeg til emhver tid anbefale et lyt til H/K, tror du bliver positivt overrasket.

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Sendt: 29 December 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Den tråd med, at NAD skulle have problemer med deres surround receivere har været rigtig. På HfK cyberting er det osse blevet fortalt, at de problemer der har været med dem er blevet rettet. Så man kan roligt købe NAD hvis man vil det.

Den har rigeligt power til de omtalte htére.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

gromkaellen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 29 December 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hei.

Jeg har også blitt fortalt at alle problemene på støy på NAD receiverne er løst, og skulle ikke lenger være noe problem. Kan ikke unngå å kjøpe et produkt pga av tidligere feil.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jamen så er der jo slet ingen grund til at være bange længere :)

Men altså, mon ikke også ellers at det er blevet løst af garantier osv.

Uanset hvad, så kan man altid regne med, at man har krav på et produkt der virker :)

Men igen, jeg tænker mere på lyden, og for dens skyld, burde han måske give H/K en chance, da den passer rigtig godt til Blue serien.

Men han skulle jo have kigget på det idag? Hvad siger tråd ejeren selv?

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 29 December 2005 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har lige købt mig en NAD T753v2, og her er ingen problemer, tror at de der idag udtaler sig om problemet med NAD skulle måske prøve at lytte til en af de modeller de har haft problemer med som er kommet i en nyere version.

Jeg vandt engang en NAD T742 i hifi klubben, og det var på det tidspunkt hvor der var meget vrøvl med støj, men jeg oplevede aldrig noget på min.

Men jeg tror  (mener det var Wamba der skrev det) at der måske har været et problem med kvalitets kontrol fra NAD, det kunne det jo tyde på da feks. den ene Reciever virker fint, og manden der står bagved køber samme slags og den støjer.

Angående kræfter så er NAD T753v2 meget kraftig, jeg kender mange NAD,er og at den "kun" er opgivet til 70watt i surround skal man ikke tage sig af, og i stereo er der over 2*120w i 4ohm at hente ud fra den test jeg har læst om T753.

MMMeeen selvom jeg er glad for min NAD T753 så kan jeg ved gud ikke forstå at de blæsere skal starte så snart man trykker på power knappen, nu bruger jeg den ikke min i stuen eller i mit sove værelse, men jeg er en som godt kan lide at høre dæmpet radio om natten og der tror jeg ikke jeg kunne enes med T753, det er ikke meget de siger de blæsere men for mig ville det nok virke lidt irriteren, men under lav afspilning til film og musik vil du aldrig høre dem.

Nå ja kan man så sige behøver man at bruge sådan en til det, ja hvis den står der så kan man vel ligeså godt lytte til den.

Ja og fandes også, jeg købte den for 3-uger siden til 5999,- og hyyyl nu koster den kun 4999,-, nå men hvad Fanden sådan er det jo.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Surt sjov, godt din er "fejlfri". Og ja, v2 skulle jo være bedre, specielt efter de fik rettet en fejl... Vi må håbe han har fået købt noget godt idag :)

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 29 December 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

nu var alle versionerne af den T753er jeg fik til min fætter V2 versionen, men der kostede den da kun 3999....Vi købte den omkring november md. i år

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Sikker på du ikke tænker på T743?? Tony?

Uanset hvad, så bryder jeg mig i hvert fald ikke ret meget om lyden i deres recievere, det som om de fjerner alt pounch, nok derfor de kan spille så voldsomt højt  Men igen, det en smagssag... Men håber han gør sig den tjeneste og høre andre, om ikke andet, så bare for at han er på den sikre siden. Kan self. være han er vild med NAD lyden, jeg finder den dog tam og trist. SÅdan er vi heldigvis forskellige :D

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes