| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen forskel, dog skal man være opmærksom på, om det er en dual layer disk man kopier, så skal dvd'en kunne brænde dual layer dvd'er og der skal selvfølgelig en dual layer dvd skive i brænderen, ellers må man strippe nogle af sprog-/lydlagene og evt. ekstra ting af. Man "ripper" normalt heller ikke - man laver som regel en klon - dvs. man kopier en disk bit for bit - at rippe er eks. at tage en dvd og gemme den på disken i et mpeg eller divx format - og det er typisk for at få det til at fylde mindre - og så er der tale om kvalitetsforskel. Her er det især på lydsiden at der er stor forskel efter min mening - på billedsiden synes jeg ikke at der er den store forskel. Men nu er det så også nogle af mine private optagelser fra videokameraet som jeg først kørte på dvd, og efterfølgende ville overføre til pc, for at redigere, sådan bare for sjovt
Dem der mener at en 1-1 kopi af en dvd, betyder at kopien er dårligere, er langt ude - det svarer til at du eks. kopier en cd med et spil, og så er spillet på kopien dårligere end orginalen.
|