Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD s300 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg vil gerne høre om der er nogen som har erfaring med Nad S300. Den skal spille sammen med Audiovector M3 Sign. og Teac Vrds 7(LC-modificeret) og Rega Planar 3. Jeg spiller pt. på en Predator 2,2 SE og Harman Kardon 1,0 Sign. Der er masser af kræfter, det spiller også meget godt. Lysten til at prøve noget nyt er bare kommet. Spørgsmål til S 300! Har den kræfter nok til at spille op til fest? Jeg spiller ikke med disco-tryk, men af og til skal den kunne levere varen. Hvordan er lyden? Jeg hælder til den varme, behagelige lyd.

Har også overvejet at skifte effektforstærkeren til Nakamichi PA 7E II, Sirius DMX 100 eller Nad S200, men jeg ved ikke rigtig. Måske er der nogen som kan give lidt input?

Venlig hilsen

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller selv på S300.

S300 spiller meget forskelligt fra andre NAD forstærkere. Den har slet ikke den sædvanlige varme NAD-sound, men er mere analytisk og "ren" i lyden. Om man kan lide dens spillestil er jo en smagssag. Det kan kun et prøvelyt afgøre.

Men power er der masser af: "Hul igennem" og "kontrol" er nøgleordene for S300. Og himmel den går dybt i bassen!

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Den har i hvert fald rigeligt med kræfter til dine M3 signature, og efter min mening passer forstærkeren rigtig godt til dine højtalere.

Som perejvind er inde på, spiller den slet ikke som det andet NAD. Den er meget neutral i lyden, og har virkelig kontrol på højtalerne. Efter min mening et rigtig godt køb!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Er det ikke noget med at S300 er identisk med en Gryphon forstærker, fra den gang Lyngdorf ejede begge dele?

Jeg har selv S200, og den er meget behagelig i lyden, sammenlignet med NAD218THX, der er mere frisk og pågående. De er pånær enkelte komponenter identiske i opbygningen.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Er det ikke noget med at S300 er identisk med en Gryphon forstærker, fra den gang Lyngdorf ejede begge dele?

De ser i hvert fald meget identiske ud i opbygningen, men officielt skulle de vist ikke have noget med hinanden at gøre  

Uanset hvad er det en framragende forstærker til prisen.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Prøv hellere at skifte din effektforstærker til noget med lidt spræl i. Denne kunne være et godt bud (og nej... det er ikke mig der har den til salg): http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=7827
Det er forgængeren til de nyere DOXA-forstærkere (som jeg selv spiller på). Glem alt om fine data, flotte frontpaneler og blinkende lamper. Det har denne tidlige DOXA ikke. Til gengæld kan den spille musik så man tror det er løgn!

Denne forgænger til DOXA blev senere til Audio 70. Audio 70 er grundstenen i en Namit-effektforstærkeren (blot modificeret). Namit er igen beslægtet med DALI Gravity. Så den gamle Audio 60 har ganske fint blod i årerne!

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hvis man overvejer at købe en S300, så vil man næppe kigge mere end en gang lige netop på den Doxa du linker til der, Hurtig. Kassen til den ligner i hvert fald en gang hjemmefusk i mine øjne. Silverline serien fra NAD har den lækreste finish jeg længe har oplevet på noget apparat, uanset pris, og det er vel med til at man overvejer at købe den?

Men en ny Doxa er formentlig mere 'presentabel'?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes