Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 18:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad vil være jeres bud? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jørgen.s
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Anlæget skal bruges til 40%film og 60% musik mest pop og rock  gerne med

en god basbund og mellemtone  ikke for meget diskant i toppen.

 

Der er følgene muligheder:

 1. Yamaha RXV 757

 2. Marantz SR.5500

 3. H/k Avr 335

 4. Denon Avr 2106

 HT.

 1. B&W   2 stk. DM 309 som front

               2 stk. DM 303 som baght.

               1 stk. LCR 3 center

               1 stk. ASW 300 sub

 

 2. Dali concept  2 stk. concept 6  som front

                          2 stk.  concept 1  som baght.

                          1 stk.  concept center

                          1 stk.  concept 12 sub

 

 3. Dali Blue      2 stk.  5005 som front

                          2stk.  r 1000 som baght.

                          1stk . c1000 center

                          1 stk. AW 10 sub

 

 4. jbl     2 stk  E 80 front

              2 stk. E10 baght

              1 stk. EC 25 center

              1 stk. E 250p sub

 Hvordan vil den bedste sammensætning være for at det passer til vores smag???

 Hvad siger jeres erfaring?

 På forhånd tak

  

 

Til top Vis jørgen.s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørgen.s
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Mange mener nok ud fra dine kriterier, at du skal holde dig fra B&W, men jeg synes de laver nogle dejlige HT.

 

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

H/K, det skal enten sættes sammen med concept eller B&W, tro mig, du bliver overrasket over bunden i dette...
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Prøv at se og lyt andre steder end klubben...
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
lars ole
Branchemedlem
Branchemedlem

Hornslet Cabinets

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 15 Februar 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Hej.....

jeg kører selv B&W 803 nautilus med H/K.... det spiller dælme godt, og ja man får en rigtig god bund med H/K og B&W!!!



__________________
B&W Nautilus bio...
Til top Vis lars ole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars ole
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Ehhh, B&W er kendt for at være lidt hidsige i toppen - hva' med Dali Blue? Personligt synes jeg, at Dali Concept er lidt overivrige...
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
jørgen.s
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 September 2005
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 16 Februar 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

 Hvilket receiver vil du sætte sammen med Dali blue?
Til top Vis jørgen.s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørgen.s
 
Goodear
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Hej.

H/k med concept serien, har selv den mindste h/k lyder mærkeligt, men den rykker i forhold til sin watt angivelse,har den til at spille på dali concept 6 lyder godt.

 

Mvh

 



__________________
ML
Til top Vis Goodear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goodear
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

jørgen.s skrev:
 Hvilket receiver vil du sætte sammen med Dali blue?

 

Helt klart HK hvis du kan lide bund bas og mellemtone, koere selv med blue paa min HK, jeg er super tilfreds med det sat sammen!



__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 06 Marts 2006 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Er det et absolut krav at det skal være gulvstående fronter? Hvis ikke så ville jeg heller nøje mig med nogle mindre højtalere, og en subwoofer der også kan fungere til musik. En god sub kan spille mere dynamisk, detaljert og dybere bass enn et par billige højtalere og en surroundreceiver. Du vil også få mere overskud i resten af lydspekteret da receiveren, og højtalerene slipper for at spille bassen og derfor kan koncentere sig om mellemtone og diskant.

Suverent beste subwoofer i din prisklasse er

http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&s ubgroup=0&id=1432

Jeg har haft den, og den kan fint følge med subs der koster mange ganger mere.

Du behøver ikke at købe højtalere, og subwoofer af samme merke med mindre designet skal matche. Skulle det dog være et krav så findes der også nogle højtalere i samme serie som subben.

http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=417&s ubgroup=&id=2186

Pakken vandt en gruppetest i et norsk hifimagasin for lidt siden, og de beskrev nettop det som du efterspørger: Man kunne lytte til højtalerene i mange timer af gangen uden at det blev slitsomt, og de kunne også spille meget højt.

PS! Den nevnte subben vil også spille i ringer rundt om de andre subbene, også til film



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes