Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: mistænkeligt... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget på en vare på brugtmarkedet

Problemet er bare, at der ikke er kvittering med, og varen er under et år gammel.....

Hvordankan man tage 75% af nyprisen, og det uden kvittering?.....er der virkelig nogen der vil betale for det? hmmmm....ikke mig ihvertfald!

Er der nogen der har erfaringer med den type annoncer....er det typisk sorte varer, eller kan man virkelig være så klodset at smide en kvittering ud på noget der er så dyrt?
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke den aktuelle sag, og vil ikke kommentere på den.

Personligt er jeg dog i samme situation, de fleste af de ting jeg har købt er med elektronisk kvittering i Pdf. format. Når ens HD så crasher, så er gode dyr rådne når talen falder på en kvittering til den iøvrigt tilfredse køber af mit gear.

Med mindre at man er klog nok til at finde mails på en ekstern HD, og det er jeg ikke..

Men din mistanke og skepsis er sund!

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Uden at vide det, kan der jo også være tale om, at sub'en er købt til en fordelagtig pris (hvilket jo fremgår af kvitteringen), og så vil den pris vedkommende forlanger, virke for høj i.f.t. den reelle pris der er betalt for sub'en fra ny?! Det har man da tidligere hørt om.

Men det er nok godt altid liiiige at tænke sig lidt ekstra om, når der ikke forefindes kvittering på så ny en vare.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke set den konkrete annonce, så jeg kan - og vil - ikke udtale mig om den.

Men, den eneste sikkerhed for at du ikke køber sorte varer er at du får en kvittering. Jeg synes det er rigtigt fornuftigt ikke at købe noget der ikke følger en kvittering med på - især når det handler om varer der typisk er et sort marked for (det er jo ikke gamle tremmesenge og ikea sofaborde vi taler om . Dels fordi der er ulovligt at være hæler - og det er ikke i straffeloven småtingsafdeling - og dels fordi grunden til de mange tyverier der sker er, at der er et marked for de sorte vare.

Det sagt, kan man jo sagtent være uheldig og forlise sin kvittering - det sker, jeg har sikker også fået smidt nogle af mine væk. Det er jo bare ærgerligt. Så ville jeg som sagt ikke købe varen.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Nu er det godt nok forsent, men hvis du handler i god tro, saa er der ikke noget at vaere bange for, hvis det viser sig den er stjaalet og politiet kommer til dig, og du har handlet i god tro, saa kan de ikke anklage dig for noget!

Men men men, du kan ikke koebet noget til 100kr. som normalt ville koste 20.000 og sige du handlede i god tro, den gaar ikke

Haaber du ved hvad jeg mener....

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Nej der var jo noget med en fodboldspiller, og et diamantur..

jchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Inden man begynder at mistænkeliggøre og kriminalisere sælger i et sådant forum, mener jeg det ville være en god ide først at tage en snak med ham, men det er måske også sket? I så fald, lad os høre, hvad han har sagt!

Endv. mener jeg, at et afslag på 25% efter 7 måneder ikke er urealistisk. Produktet er jo åbenbart med originalemballage, hvilket jeg mener er tegn på, at sælger har haft respekt for sine værdier.

Men det er måske bare et forsøg på at ødelægge sælgers muligheder for et fornuftigt salg, således at har er tvunget til at sælge (for) billigt?

Til top Vis jchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jchris

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Tror vist bare jeg holder mig langt væk så......hvis man skulle begynde at prutte prisenned, med den begrundelse at der ikke er en kvittering med, er det jo det samme som at sige, at man ikke handler i god tro.
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

hvis der er org emb og manual er der nok ikke noget at være bange for,hvilken tyv begår indbrud hvorefter han gar på loftet/kælderen for at lede efter org emb/manual?
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

jchris skrev:

Inden man begynder at mistænkeliggøre og kriminalisere sælger i et sådant forum, mener jeg det ville være en god ide først at tage en snak med ham, men det er måske også sket? I så fald, lad os høre, hvad han har sagt!

Endv. mener jeg, at et afslag på 25% efter 7 måneder ikke er urealistisk. Produktet er jo åbenbart med originalemballage, hvilket jeg mener er tegn på, at sælger har haft respekt for sine værdier.

Men det er måske bare et forsøg på at ødelægge sælgers muligheder for et fornuftigt salg, således at har er tvunget til at sælge (for) billigt?

Nej, dette er en rent teoretisk diskussion!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Ingen kvittering er mange gange fordi sælger oprindeligt har fået rabat og vil skjule det, idet han tror det ændrer brugtprisen. Det gør det ikke i mine øjne...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
hvis der er org emb og manual er der nok ikke noget at være bange for,hvilken tyv begår indbrud hvorefter han gar på loftet/kælderen for at lede efter org emb/manual?

Jeg er ikke ud på at hænge nogen ud skal det lige siges.....

Men til ovenstående: Det kan du ikke regne med, da der også bliver begået røverier på lagre.

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Ingen kvittering er mange gange fordi sælger oprindeligt har fået rabat og vil skjule det, idet han tror det ændrer brugtprisen. Det gør det ikke i mine øjne...

Okay, det var en vinkel jeg ikke havde tænkt på!

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg sletter lige linket til annoncen, så denne diskussion kan holdes på et teoretisk niveau, uden at nogen hænges ud 

jchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Det kan ikke blot være en "teoretisk diskution", når emnet omhandler en navngivet person. Jeg mener, at "prse" omgående bør tage kontakt med sælger, og informere ham om dette indlæg, således at han har en mulighed for at forsvare sig!

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

jchris skrev:
Det kan ikke blot være en "teoretisk diskution", når emnet omhandler en navngivet person. Jeg mener, at "prse" omgående bør tage kontakt med sælger, og informere ham om dette indlæg, således at han har en mulighed for at forsvare sig!

håber ovenstående handling er nok....

jchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Har du været i kontakt med sælger eller hvad mener du med at du "håber ovenstående handling er nok...."?

Det er jo ikke sikkert, at sælger læser forum. Det er ret tilfældigt, at jeg lod mig lokke ind efter at have set overskriften "mistænkeligt....".

Jeg tror selvfølgelig ikke, at "prse" handler i ond tro, men jeg er overbevist om, at jeg selv ville blive dybt ulykkelig over, pludselig at opdage at man er blevet hængt ud for evt. kriminalitet.

jchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Ser nu, at linket til annoncen, med henvisning til sælger, er fjernet fra første indlæg i denne debat. Helt fint. Linket burde aldrig have været bragt!

Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Nogle folk har mulighed for at købe produkter direkte fra producenten (og få dem billigere) fordi de "kender nogle som kender nogle". Efter min erfaring er det oftest produkter med minimale skønhedsfejl, der kommer uden om butikkerne på denne måde. Så der er ikke nødvendigvis noget galt med, at der ikke er nogen kvittering. Jeg har selv købt et par ting af en person, der fik varer med skønhedsfejl direkte fra fabrikken. Hvis produktet skulle holde op med at virke inden for garantiperioden skulle jeg aflevere det til vedkommende, som ville sørge for, at det blev repareret. Det er selvfølgelig en tillidssag, og ikke så godt som at have en kvittering/garantibevis. Til gengæld kunne man få produkterne meget billigere.

Til top Vis Kim2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim2004

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

jchris skrev:
Ser nu, at linket til annoncen, med henvisning til sælger, er fjernet fra første indlæg i denne debat. Helt fint. Linket burde aldrig have været bragt!

Helt enig! Det var min fejl!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes