Hey Joe,
Samlet satelit/sub system til surround, evt. fest. Hvordan skal jeg sammensætte når betingelser/præmisser er som nedenfor?
Alt bygges selv. Styringen sker fra surround sony 9000es preamp. Som har mulighed for afskæring/deling på satelitter og sub til hver kanal (jeg husker det som 2 ordens). Og desuden 3 kanals eq per kanal.
Subben bliver en Linkwitz Thor:
http://www.linkwitzlab.com/thor-eq.htm , en 50ltr lukket konstruktion med Peerless xls 12". Evt. med en equalizer efter Linkwitz konstruktion. (den skal også bruges som børnebænk)
Til bagkanaler har jeg enheder seas 8" p21rex (8ohm) med vifa
|
PL27TG35 diskanter
Til frontkanaler har jeg ss2905/9000 diskanter |
og vifam21 8" variant (4 ohm) (fungerer rigtigt godt nu med rent 1 ordens delefilter)
Til center har jeg ss2905/9700 og 2 stk. 8 vifam21wp 16ohms enheder. (den skal konstrueres lodret - jeg vil ikke have det vandrette fis)
Jeg vil lave nye kabinetter og filtre til de 3 sidste. (8 lags birke finer i 3/4 tomme der lakeres). Jeg vil ikke købe nye enheder, måske en enkelt mellemtone til center :) ?
Skal jeg lave lukkede/åbne systemer ?
Kabinet størrelse, volumen ? (waf tæller rigtigt højt - de skal være små)
Delefrekvenser / filtertype ?
Prioriteringer:
I konstruktionen prioriteres enkelthed højt. Jeg har kun excel til rådighed, voltmeter og lytte.
Klarhed i stemmegengivelse/genkendelse prioriteres højt i lyden. Overbevisende dynamik mikro/makro. Klangneutralitet prioriteres ned ligeledes med opløsning.
Som udgangspunkt er der 2*60 w til bagkanaler, 120 til fronter, 120/240 til center. Sub får en 240 stykker (lm3886 konstruktioner).
Hvad skal jeg gøre ?
Thanx