Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Det rigtige valg af højtalere... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hej

stod her idag og sku købe mit nye anlæg (NAD C352 forstærker , NAD C521BEE CD-afspiller )

og højtalerne sku ha været DALI Blue 5005LE højttaler

men de er ik på lager mere, så dem er der ik store chancer for at få fat på.

kan man få andet i samme pris klasse der er lige så godt? eller må jeg nøjes med alm 5005 ? og i så fald hvor stor forskeld er der i lyden?

Til top Vis StarF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarF Besøg StarF's Websted

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Medmindre at det skal være nyt så kan du lede efter et par brugte DALI'er eller B&W (hvis de altså skal stamme fra HiFi-Klubben)

Du kan købe en væsenligt større højtaler hvis du går efter noget brugt. Personligt er jeg ikke særlig glad for Dali's blå serie. Se hellere se efter et par brugte 604 eller evt. et par DALI 450/850. De kan lave ligeså meget larm som mange af de blå og lyder IMO meget bedre.

De penge du sparer ved at købe brugte højtalere kan du jo altid smide efter noget bedre forstærker/CD værk.  

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

StarF
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

vil dali concepts serie være god ?
Til top Vis StarF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarF Besøg StarF's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke forskellen på LE modellerne og de amindelige, men enten ville jeg vente og finde et sæt 5005 LE brugt, eller også kunne du jo overveje 6006'eren? Den har da aldrig været ude i en LE version, og så er du ud over det pjat
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hej...

Den 'nye' Dali Blue 5005LE, kan ikke rigtig sammenlignes med 5005 - LE udgaven har et bedre delefilter, og den bedre diskant fra Suite serien.. HFK i Lyngby har vist stadig LE udgaven på lager...

Den 'gamle' 6006 lyder i mine ører ikke nær så godt som 5005LE... 6006 er ikke opdateret..

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Uden tvivl vil du få mest lyd for pengene ved at købe brugt. Der er simpelthen så mange ting at spendere penge på i en højttaler, hvorfor der kan være meget stor forskel på en højttaler som 5005LE og en 450 / 850. De brugte modeller fra større højttalerserier har man lige gjort lidt ekstra ud af, som altså influerer på det samlede resultat. Det kan godt være at en 5005LE gør sig lidt bedre som møbel, idet den er ny. Det er også en vurdering, og en ikke-ligegyldig en af slagsen.

Når alt kommer til alt ville jeg springe på noget Audiovector, men hvis du synes om Dali-lyden, og måske ikke ønsker at gøre alting alt for kompliceret, så synes jeg bare at du skal holde dig i dette felt. God jagt!

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

StarF
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

har snakket med hifi klubben og de siger de vil anbefale noget i consept serien f.eks 6érn, som sku lyde bedre og være lidt billige, og så evt senere opdatere til en 8ér.. senere når pengen pungen tillader det?

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

At købe Concept 6 nu og så senere opgradere til Concept 8 er spild af penge, vil jeg mene. Concept 6 falder til ca. halvdelen af værdien, inden du når at opgradere til 8, og så er det et dyrt bekendtskab. Hvis du vil have 8'eren, så glem 6'eren, og spar det ekstra op i stedet.

Derudover er jeg enig med HifiJan i, at LE-udgaverne af 5005 (og 2002, som jeg synes er en lille perle) er en god del bedre end standard udgaverne.

Men en brugt Dali 450 er også en rigtig god højttaler, især til de 15-1700 den normalt ses til. De er klart bedre end Concept, synes jeg.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

StarF
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

tak for hjælpen :) tror jeg prøver at spare op til concept 8 selv om jeg har penge til concept 6.. oh well :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes