Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 12:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: sapphire theater 550 pro (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogle af jer der ved om man kan justere farve, lys m.m på dette kort eller finders der en måde i MCE2005 hvor man kan gøre det. Jeg synes billede er for lyst, men kan ikke finde en løsning på det



__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
Epedemic
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Du kan intet justere på det kort i MCE... Har selv et og det er pænt surt :/
Til top Vis Epedemic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Epedemic
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

det var da en skam. Hvad synes du ellers om kortet?

__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Jeg skulle mene at programmet powerstrip kan justere lyset på dit kort.

__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

ved du om det kan bruges i MCE2005

__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Powerstrip kan INTET justere på theater kortene......Powerstrip er til udgang fra dit grafikkort, og vedrører kun DVI RGB og self VGA.

HVis du vil indstille noget på Theater 550 skal du have gang i Graphedit. Dette er Faktum. Jeg kan henvise interesserede i ATI's TheaterKort til denne side:

http://forums.hexus.net/showthread.php?t=29031&page=21 &pp=15



__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Raun skrev:

http://www.chris-tv.com/ati_cards.html

Bruger du selv christv? har det samme funktioner som mce2005, her tænkter jeg på at optage, time m.m



__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hej...

Nej, jeg bruger ikke selv ChrisTV, men faldt over det i min søgning på emnet, her i tråden. Syntes bare at det så ud til at ChrisTV, kunne køre bagved et mediasystem eks. MCE. Men det er jeg altså ikke sikker på, da jeg bare skimtede siden.

Men det ser klart ud til at programmet har alle de funktioner, MCE kan tilbyde med et TV kort.

Mvh.

 

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun
 
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

hmm, jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget om christv her inde, har du et link til hvor du fandt det



__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hej igen....

Sorry, det er mig der forvirrer med min tekst.

Det var ment således - at jeg fandt ChrisTv i forbindelse med min søgning på det emne, denne tråd har.

Fandt bare ChrisTV på en almindelig google søgning

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun
 
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Men ChrisTweak, ser da ud til at kunne gøre jobbet. Hvis altså man vil have sit kort optimeret på sit mediacenter.

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

ja, jeg overvejer også meget at afprøve det. da jeg ikke er helt tilfreds med kvaliteten i mce2005

__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
Raun
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Juli 2005
Status: Offline
Indlæg: 169
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hvis du prøver det, vil jeg meget gerne høre hvorledes resultatet bliver.

Jeg har selv et Theater 550 PRO kort, og er yderst begejstret for kortet. Tror ikke der er findes kort, som er bedre end dette. Hauppauge kan i hvert fald ikke følge med.

Mvh.

Til top Vis Raun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raun
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er også meget glad for mit, selvom jeg gerne ville kunne justere div. ting på det, og det ser ud til at
ChrisTV giver mig den mulighed



__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Chris tv bruger graphedit..... De fleste væsentlige settings som eksempelvis sharpnes osv, taber man efter reboot......Hvis i har læst noget af den tråd som jeg refererede til fremgår blandt andet også fra flere Ati repræsentanter at settings kun kan styres via graphedit og desuden bla comp 3d filtre nok er controllerbare via software Men de er ment til at være på en prædefineret indstilling.... Der er desuden andre ting der tyder på at Graphedit eller ChrisTV ikke fungerer. En af dem er blandt andet det faktum at man bladt andet har muligheden for at indstille bla sharpness, PAL NTSC, i de filters som man kan loade i Graphedit..... Men det til trods så er der ingen af de settings der klistrer.....


Graphedit er som bekendt et generisk redskab  til blandt andet at teste drivere (bruges primært i sdk's og af hardware testere) og settings ikke virker her så er udsigterne lange.... Jeg har selv testet hardwaren med forskellige drivere siden den første udkom...og det er både i PAL og NTSC versioner.....Selvom blandt andet både Theater chippen og selve tuneren en mt2050 understøtter alt muligt gejl som er tilgængeligt i Graphedit...så kan vi ikke styre det....Proven fact......


__________________
DK's bedste HTPC Forum
Til top Vis Patriarken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Patriarken Besøg Patriarken's Websted
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

Chris tv bruger graphedit..... De fleste væsentlige settings som eksempelvis sharpnes osv, taber man efter reboot......Hvis i har læst noget af den tråd som jeg refererede til fremgår blandt andet også fra flere Ati repræsentanter at settings kun kan styres via graphedit og desuden bla comp 3d filtre nok er controllerbare via software Men de er ment til at være på en prædefineret indstilling.... Der er desuden andre ting der tyder på at Graphedit eller ChrisTV ikke fungerer. En af dem er blandt andet det faktum at man bladt andet har muligheden for at indstille bla sharpness, PAL NTSC, i de filters som man kan loade i Graphedit..... Men det til trods så er der ingen af de settings der klistrer.....


Graphedit er som bekendt et generisk redskab  til blandt andet at teste drivere (bruges primært i sdk's og af hardware testere) og settings ikke virker her så er udsigterne lange.... Jeg har selv testet hardwaren med forskellige drivere siden den første udkom...og det er både i PAL og NTSC versione.....

jo, jeg er skam i gang med at kæmpe mig igennem det link, og der står meget godt. JEg vil så sige at jeg har oplevet en farve forskeld på de forskellige kanaler, så det er fint med mig at

christv ikke gemmer de instillinger jeg laver, jeg dog med at min htpc skal stå på standby når jeg ikke bruger den



__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 03 April 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Raun skrev:

Hvis du prøver det, vil jeg meget gerne høre hvorledes resultatet bliver.

Jeg har selv et Theater 550 PRO kort, og er yderst begejstret for kortet. Tror ikke der er findes kort, som er bedre end dette. Hauppauge kan i hvert fald ikke følge med.

Mvh.

Nu har jeg prøvet ChrisTv i nogle dag og jeg kan kun sige MCE2005 GÅ HJEM

Kvaliteten er langt bedre, billede står meget bedre m.m kan kun sige at jeg frem over vil bruge ChrisTv Pro



__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes