Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 03:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Dell i stedet for hjemmelavet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hoth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 April 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har bygget mit eget mediecenter, men nu er jeg drejet på en tallerken. Jeg tror faktisk jeg sælger delene igen og køber en Dell 5150c i stedet. Den kan laves til ca. 7000,- (inkl, ,moms), og jeg synes egentligt også at både størrelsen af kabinettet og udformningen er helt fornuftig:

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=dk&am p;cs=dkdhs1&kc=305&l=da&oc=d045C5&s=dhs& sbc=dimen_5150c

Til top Vis Hoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoth

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 April 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hoth skrev:

Hejsa

Jeg har bygget mit eget mediecenter, men nu er jeg drejet på en tallerken. Jeg tror faktisk jeg sælger delene igen og køber en Dell 5150c i stedet. Den kan laves til ca. 7000,- (inkl, ,moms), og jeg synes egentligt også at både størrelsen af kabinettet og udformningen er helt fornuftig:

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=dk&am p;am p;cs=dkdhs1&kc=305&l=da&oc=d045C5&s=dhs& sbc=dimen_5150c

jeg har lige kigget på det kort ud fra linket, og jeg synes at det ser fint ud. HD er forholdsvis stor og så videre, så til prisen synes jeg bestemt ikke at der skulle være noget i vejen for sådan en "fætter". Dog synes jeg som med de fleste "pre fabrikerede" pcer, at ulemben ofte er, at man ikke selv kan bestemme lyd og grafikkort, hvilket må siges at være vigtigt, hvis det er fordi man vil bruge det til mediecenter.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005
Sendt: 12 April 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Næe, men så er man vel for f..... sikker på at skidtet virker i første omgang, må man da gå ud fra. Så kan man altid opgradere bagefter.

Har også selv overvejet at købe denne Dell, hvis jeg ikke snart får min DIY HTPC til at virke optimalt.

Til top Vis Ellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellov

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Sendt: 12 April 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Ja det ser da ok ud men der mangler da et tunerkort og noget ordenlig lyd. Og husk, at skulle du ønske at aflevere den retur, så koster det dig 750,-... Jeg tror godt du kan finde en prefabrikeret maskine til det samme pris som ikke er DELL..
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2006 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Ellov skrev:

Næe, men så er man vel for f..... sikker på at skidtet virker i første omgang, må man da gå ud fra. S

Hmm det ville jeg nu ikke være sikker på. Kender en der købte hans HTPC (den fra Aldi) færdig lavet og han har nu haft den i ca. 4-5 mdr. og har har ikke brugt den som media center endnu Der er en del fejl i den, såå man kan ikke altid vide sig sikker. Men chancen er nok større ved færdig køb

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 April 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har endnu ikke set nogen der er istand til at producere en htpc der bare kører ved levering....Man er naiv hbis man tror at dette kan lade sig gøre.....Tænk bare på fx den sure program guide.....At købe en pc i aldi ? Så efterspørger man jo nærmest selv problemerne.... Hvis du vil have en htpc der virker efter dine behov og ikke forretningens eller producentens, ja så bliver du indtil videre nød til at bide i det sure æble og lære dig selv alt om HTPC remote kontrols,sskærm opsætning osv... I de fem butikker der findes i Aalborg fx som sælger MCE systemer er der pt ingen der bare tilnærmelsesvist har sat deres demo maskine op så den virker nogenlunde. Ej heller er nogen i stand til at besvare nogle spørgsmål. 

rune4000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 12 April 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jeg ville aldrig købe en HTPC uden at se den i funktion - den Dell kan du ikke vide om støjer helt vildt! Der er heller ikke TVtuner eller remote med i prisen, så den bliver jo noget dyrere når du ligger de ting til prisen.

Du kan prøve at kigge på: http://www.mm-vision.dk/ der har de færdigbyggede HTPC med alt, og dem jeg har set i deres butik virker!

Til top Vis rune4000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune4000

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 12 April 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Må jeg spørger om hvorfor du har "vendt på en tallerken"?

Hvis man vælge at bygge en PC så er der altid risiko for at der er noget som ikke virker. Det er nu engang bare PC'ens natur (og tildels også lidt at charmen).

Jeg foretrækker helt klart selv at sætte mine maskiner sammen. Der er flere grunde til dette, den primære er dog (som tildels nævnt af andre i denne tråd) muligheden for at vælge præcis hvilke dele man kører med. En HTPC vil for mit vedkommende altid være en bestræbelse på at opnå det ypperste i kvalitet kontra pris set i forhold til resten af markedet. Hertil kommer så at det giver en nogle fede muligheder i forhold til mange traditionelle enheder.

Hvis man vil have en idiot sikker løsning så er jeg bange for at man skal holde sig fra en HTPC. Det er et relativt nyt koncept og man kan være helt sikker på at et eller andet går galt på et tidspunkt.

Hvad har du planer om at bruge din kommende HTPC til?  (det giver folk lidt bedre mulighed for at yde kvalificeret hjælp)

Jeg ville ikke selv vælge det grafikkort som den maskine har.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes