| Forfatter |
|
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er det dumt at investere i surround forstærker nu, når der kommer to nye formater når Blu-Ray og HD dvd udkommer?
Der er tale om Dolby Digital Plus og DTS-HD.
Skal man slå koldt vand i blodet?
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 13 Maj 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er hvis ikke nogle der ved hvornår de første surround forstærker komme på market med DD plus og DTS-HD
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke de kommende afspillere har indbygget dekoder til DD plus og DTS-HD også kan man jo bruge 5.1 eller 7.1 indgangen ved sin surround forstærker/receiver.
|
| Til top |
|
| |
nemligja Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere større producenter har Rc-232 til opgradering hvis der skulle komme nyt inden for kort tid men som Janwa siger er der ikke lige nogle der har varslet med de nye formater.. så kør bare på... det ville ikke afstrække mig... 
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro ikke at rc-232 kan bruges til de nye lydsystemer, da de kræver helt nye chips, da det er helt nye lyd systmer
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Hej.
Er det dumt at investere i surround forstærker nu, når der kommer to nye formater når Blu-Ray og HD dvd udkommer?
|
|
|
Det er altid dumt at invistere i snurrerund, når 2 kanal lyder meget bedre.
Hvor mange timer om dagen ser du film og lytter til musik samtidig??
vh. Henrik
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
mich1352 skrev:
Hej.
|
|
|
vh. Henrik |
|
|
Det var da et latterligt indlæg!  Ikke for at være et surt opstød, men det er jo ikke det svar han søger... Hvis du synes stereo er bedre, så lyt du til det! Hvis du gerne vil argumentere for det, så lav dog et emne hvor du kan diskutere det?  Han kan jo ikke bruge dit indlæg til noget, og hvad nu hvis han ikke ser særlig meget film, men alligevel elsker fornemmelsen af surround?  Jeg ville også turde invistere i en ny surround-reciever, for der går nok mellem 2-10 år før de to formater kommer frem! Hvilken forstærker har du i tankerne, og hvilken har du nu? __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er fordelen ved DD Plus og DTS HD ikke at lyden slet ikke er komprimeret? For hvis det ellers er sandt, kræver det jo bare at forstærkeren kan forstærke det ønskede antal kanaler. Prøv at undersøg om det er tilfældet, for er det sandt, er der ingen grunden grund til at vente.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vente. Man kan naturligvis altid vente, men når det nu er et nyt format man VED kommer, så er det begrænset hvor længe du skal vente. Jeg tror ikke noget eksisterende kan opdateres bare med software til at kunne dekode de nye formater.
|
| Til top |
|
| |
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer altid nye formater. Hvis ikke det er i lyd så er det billede. Jeg vil holde med dem der skriver at du lige så godt kan købe nu som senere. Hvis du køber brugt i en god kvalitet vil du med stor sansynlighed kunne sælge det igen og få mange af de investerede kroner igen, hvis du senere ønsker at opgradere til noget der kan fortolke de nye lydformater. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
tarup 13 skrev:
mich1352 skrev:
Hej.
|
|
|
vh. Henrik
|
|
|
Det var da et latterligt indlæg! Ikke for at være et surt opstød, men det er jo ikke det svar han søger... Hvis du synes stereo er bedre, så lyt du til det! Hvis du gerne vil argumentere for det, så lav dog et emne hvor du kan diskutere det? Han kan jo ikke bruge dit indlæg til noget, og hvad nu hvis han ikke ser særlig meget film, men alligevel elsker fornemmelsen af surround? 
Jeg ville også turde invistere i en ny surround-reciever, for der går nok mellem 2-10 år før de to formater kommer frem!
Hvilken forstærker har du i tankerne, og hvilken har du nu?
|
|
|
Det kunne måske være,at han ikke var 100% sikker på om det skulle være snurrerund, og mit indlæg gav grund til en ekstra overvejelse. Så lad være med at kalde mit indlæg for latterligt, og foreslå mig at lave nye tråde, det kan jeg sagtens selv finde ud af. Jeg kan sagtens besvare dit indlæg uden at bruge den grønne smiley.
|
| Til top |
|
| |