Forfatter |
|
Champ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til!
Den seneste tid har jeg brugt min SU, værnepligtsløn og nu HRU-løn på lyd. Jeg har efterhånden fået samlet mig et ganske tilfredsstillende setup, så jeg ville da lige bruge et par minutter her på min fridag til at få mit udstyr frem i lyset.
Mit størst problem har været at få det hele klemt ind i mit rum, hvor skrå vægge er med til at gøre indretningsmulighederne begrænsede. Når jeg samtidig ikke vil dedikere hele mit værelse til hjemmebio'en, er det blevet en lille intim samling midt i rummet. Jeg er dog rigtig godt tilfreds med opsætningen - og når man sidder tæt på skærmen behøver man jo ikke investere så mange penge i et stort tv 
Al min opmærksomhed er rettet mod lyden. Billede kommer senere; når jeg engang får et større rum til rådighed.
Udstyret:
Surr. reciever : Harman-kardon avr 635 DVD &nb sp; : NAD S570 alternativ DVD : Kiss DP-1000 (æder ALLE formater) CD &nbs p; : Advance Acoustics MCD-203 Fronter (stereo) : Vienna Accoustics Beethoven Baby Grand Fronter (SS) : B&W DM602 S3 Center : B&W Bag &nb sp; : B&W DM600 S3 Sub &nb sp; : SVS PB12-plus
Kabelføring: Til VA'erne bruger jeg AudioQuest Bedrock. Ellers bruger jeg hele vejen rundt billigt Tara Labs kabel o.lign. Jeg føler ikke lige for at bevæge mig ind i kabel-junglen for at finde ud af hvad alle kablerne hedder 
 Som det ser ud når man kommer op på værelset.
 ...Og så har vi bio-sofaen fra den modsatte side

Billeder fra sweet-spot med og uden fronstof
 Baghøjttalerne som er placeret over min seng. Som det kan ses, har jeg monteret mørklægningsgardiner i alle 4 velux-vinduer, så der er mørke til filmen 
 Subben samt mine butt-shakers med tilhørende forstærker. Det bliver næste projekt at få dem monteret under sofaen.
 Et skud lidt på afstand...
 Filmsamlingen som jeg endnu ikke har fundet et ordentligt sted til (skrå vægge )

Et par skud af den venstre VA'er - svært at afgøre, hvad der er smukkest: Billedet eller højttaleren 

Et par af de ting jeg ikke ofrer pga. hjemme-bio'en: Bar og bordfodbold (som vist fungerer mest som klædeskab lige nu )
Det var så mit legetøj som det ser ud lige nu. Engang ude i fremtiden har jeg planer om at udskifte mit surr. system med komplet Vienna Accoustics.
Kom endelig med kommentarer! __________________ /Stefan
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanon set up!! Men kan godt se, at pladsen er et problem.. Og at der mangler en større skærm.. Kanon at se B&W i din stue.. og selvfølgelig også dine viennaer..
Hvorfor vælger du at skifte din sub??
sigaard __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
Bager Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 221
|
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget hifi du har proppet ind på lidt plads, men spændende ser det ud. Jeg må sige at jeg synes den bar og især det fodboldbord er alt for blæret. Klædeskab tsk - flere billeder af bordet i dets udfoldelse tak!
VH Bager
|
Til top |
|
|
Champ Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er efterhånden rigtig længe siden jeg har været her på hifi4all, men nu er det snart tid til at der igen skal ses lidt på hjemme bio'en...
sigaard: Jeg valgte at skifte sub, fordi jeg ikke syndes b&w'en var tilstrækkelig. Og så købte jeg SVS'en, som jeg også sagtens kan bruge når jeg engang får et større rum.
Bager: Jeg skal nok lige få taget nogle billeder engang en af gutterne kommer frivilligt forbi til en gang fodbold-tæsk!
Økonomien ser god ud lige for tiden, så nu skal jeg til at have investeret i noget mere VA-grej. Som baghøjttalere bliver det et sæt Waltz. Mit problem ligger i valget af center... Det umiddelbare valg ville være Maestro grand, som er skabt til resten af sættet. Jeg kunne dog godt finde på at ofre de ekstra penge på en rigtig god center. Spørgsmålet er så om det er pengene værd... Mht. de to 9" basser, så har jeg jo i forvejen en rimelig kompetent sub. Noget helt andet er hvordan centeren ville lyde i selskab med beethoven baby grand og waltz. Man kunne vel godt forestille sig lydbilledet ville blive lidt skævt, da der i oratorio'en sidder nogle andre enheder osv. Jeg bor et stykke fra nærmeste Vienna Acoustics forhandler - og desuden sidder jeg lige p.t. i Afghanistan - så før jeg evt. låner med hjem, kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre nogle af jeres meninger, hvis der er nogen der har noget at dele. __________________ /Stefan
|
Til top |
|
|
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
Sendt: 02 September 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor bruger du 602 som front og ikke Viennaerne?
__________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 03 September 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du 2 sub? champ...
eller har du solgt en af dem? __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Champ Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth B: Jeg bruger stadig 602'erne som front fordi jeg har villet vente med at sætte VA'erne til før jeg fik råd til resten af sættet... Det kræver også at jeg får kigget lidt kreativt på ine møbler, hvis ikke de skal komme til at stå alt for dumt.
Shack_ko: Jeg har kun SVS'en sat til. Jeg har dog begge subs lige nu, men det er kun fordi jeg ikke har fået solgt mit B&W udstyr endnu. __________________ /Stefan
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken B&W sub snakker vi om?
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
Til top |
|
|
Champ Forum Bruger

|
Sendt: 03 September 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en b&w asw 500..
__________________ /Stefan
|
Til top |
|
|
lockheed Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 26 September 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 26 September 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det gir pladsproblemer når man samtidig skal have en bar. Men den er vel uundværlig når man først har prøvet en?  Ellers noget lækkert gear... Og Plakat!  kan du koncentrere dig om at se film med den hængende? Morten
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva skal du have for din B&W sub?
|
Til top |
|
|
Champ Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saa er der keobt nyt grej: VA Oratorio samt et saet VA Waltz Grand. Jeg glaeder mig utrolig meget til jeg kan hoere det til november, naar jeg kommer hjem paa leave!
Det betyder ogsaa at jeg skal have solgt hele mit b&w udstyr. Jeg har ikke lige taenkt paa en pris, men 2000 kr. for sub'en alene synes jeg lyder fair.
Baren slipper jeg ikke igen... Den er efterhaanden uundvaerlig naar vennerne kommer forbi. Desvaerre bliver jeg noedt til at give den pladsen for enden af rummet, der ville vaere oplagt til bio. Jeg har taenkt over at faa et laerred op over bardisken, og rykke hifi-udstyret der ned, da det irriterer mig at jeg skal have min hjemme-bio klemt ind midt i rummet. Og saa kunne det ogsaa vaere super laekkert med en stoerre skaerm  __________________ /Stefan
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder lækkert med det VA champ  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
men held og lykke med at få 2000 for din Sub
|
Til top |
|
|
Champ Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet lidt nyt udstyr til:
Lexicon rt-10 afspiller Sanyo z3 projektor Quality Screen 84" gråt lærred TvIX M5000 mediecenter
Lige nu står det bare hjemme på gulvet i papkasser - sammen med mine nye VA højttalere -da jeg er i Afghanistan. Men om en uge skulle jeg meget gerne være hjemme, og jeg kan ikke vente med at bruge de første mange timer på at eksperimente med opsætning og se film. __________________ /Stefan
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder lækkert Champ  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
|
Til top |
|
|
Champ Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shack, hvis du stadig mangler en sub, så har jeg lige sat min til salg for 1300...
__________________ /Stefan
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|