| Forfatter |
|
dolese1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg købte mig Marantz anlæg i Hi-Fi Klubben for lidt over 1 år siden, og er rigtig glad for det. Jeg var lige inde og kigge på Hifi-Klubbens hjemmeside, og opdagede at de ikke har Marantz produkter mere. Hvordan kan det være at de er stoppet med at sælge Marantz??? På forhånd tak. __________________ Mit H/K B&W anlæg:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16179&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke overrasket - med jævne mellemrum ryger et af hovedmærkerne, og nu er det Marantz der tilsyneladende er røget. Spørger man Hifi Klubben kommer de nok med en lam undskyldning om at Marantz´ politik var modstridende deres eller at kvaliteten var blevet elendig - sådan plejer de at gøre. En af grundende kunne være at Marantz har fundet nye jagtmarker f.eks. hvis de har ment at Hifi Klubben ikke solgte tilstrækkeligt af det, men der kan selvfølgelig også være andre forklaringer!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
netop. Jeg synes det giver HiFiklubben et troværdighedsproblem. De har altid skiftet ud i mærkerne, uden nogen rimelig grund.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon og Marantz er i dag under samme hat. Det må derfor ses som et strategisk valg fra de nye ejeres side, at man vil sprede sig lidt mere ud på markedet.
Ovenstående er ikke noget jeg kan sige med sikkerhed (udover første sætning), men det lyder da meget sandsynligt (i forhold til det jeg har lært på handelshøjskolen).
Philips har med andre ord ikke noget at gøre med Marantz længere.
|
| Til top |
|
| |
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor sælger Hifiklubben ikke karman kardon?
__________________ Søren
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke altid der kommer noget godt ud af de store mærker forlader Hifiklubben, se nu bare Infinity højtalere jeg er sikker på at de sælger mindre i Danmark nu, og de produkter de sælger er ikke noget at skrive hjem om.
|
| Til top |
|
| |
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
og hvorfor sælger hifiklubben ikke pioneer DVD afspillere, når de er så gode?
__________________ Søren
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
For et par år siden definerede Marantz at en af deres største konkurrenter på verdens markedet var Denon. De besluttede samtidig at de ikke ville dele distribution med Denon – og derfor blev Hi-fi klubben bedt om at vælge mellem Marantz og Denon. De valgte så Denon.
Hi-fi klubben har den holdning, at de kun vil støtte de mærker som Hi-fi klubben selv distribuerer. Det er en af grundene til, at de f.eks. ikke sælger Harman Kardon.
__________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Denon og Marantz er i dag under samme hat. Det må derfor ses som et strategisk valg fra de nye ejeres side, at man vil sprede sig lidt mere ud på markedet.
Ovenstående er ikke noget jeg kan sige med sikkerhed (udover første sætning), men det lyder da meget sandsynligt (i forhold til det jeg har lært på handelshøjskolen).
Philips har med andre ord ikke noget at gøre med Marantz længere. |
|
|
Du er inde på noget af det rigtige.
Både Denon og Marantz er blevet opkøbt af et stort amerikansk investeringsselskab. Samme investeringsselskab ejer også en større hotelkæde i Japan, ligesom de ejer to banker, men ligesom at det ikke betyder at Hi-Fi Klubben skal til at drive hoteller og banker så kan de ikke bare lige begynde at distribuere Marantz igen. Marantz og DENON er nemlig fortsat helt uafhængige selskaber med eget produktudvikling, ledelse, marketing afdeling og distributionsnetværk.
Der er tre ting som Marantz og DENON deles om:
1. Grundlæggende teknologi udvikling 2. Visse produktionsfaciliteter/fabrikker 3. Service netværk
Den grundlæggende teknologiudvikling er det som ses som den største fordel ved den fælles ejer da både Denon og Marantz er lidt for små til at være med i den helt grundlæggende udvikling af tunge teknologier.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
Hi-fi klubben har den holdning, at de kun vil støtte de mærker som Hi-fi klubben selv distribuerer. Det er en af grundene til, at de f.eks. ikke sælger Harman Kardon.
|
|
|
Nå, det må jeg nok sige, du udtaler dig åbenbart meget tillidsfuldt, men kan du så ikke lige forklare mig hvordan din udtalelse så hænger sammen med deres salg af B&O i bestemte udvalgte butikker (2 stk. herhjemme) ????
B&O står selv for distributionen til din orientering!

|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Jannick skrev:
|
|
|
|
Nå, det må jeg nok sige, du udtaler dig åbenbart meget tillidsfuldt, men kan du så ikke lige forklare mig hvordan din udtalelse så hænger sammen med deres salg af B&O i bestemte udvalgte butikker (2 stk. herhjemme) ????
B&O står selv for distributionen til din orientering!

|
|
|
B&O går heller ikke under deres marked. Det står hverken i deres reklame-annoncer, kataloger eller på deres hjemmeside.
At de sælger B&O i "udvalgte" butikker, lyder ikke som deres totale marked. Som var det jeg prøvede at hentyde til. Yeah I know, det glemte jeg at skrive.
Jeg tror det var det afm ville have svar på, men Harman Kardon kunne sagtens blive en realitet, hvis Hi-fi klubben vil gøre noget ved at ændre deres snævre sortiment.
|
| Til top |
|
| |
kisyla Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 18 November 2003 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifi -klubbens nye mærke bliver SONY det er jo klart !!
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kisyla skrev:
| hifi -klubbens nye mærke bliver SONY det er jo klart !! |
|
|
Tja... Du må da have lov og ønske. 
Deres nye kommende mærke hedder Argon. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cambridge er nok snarre afløseren for marentz
Jeg vil tro at man har valgt et billigere mærke for bedre at kunne markedsføre sig over for fam.DK og det er så gået ud over marentz da man samtidig ikke vil have for stort varelager/udvalg
Desuden startede de udsalget af marents modellerne på cybertaintment samtidig med at de introduserede cambridge __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
For et par år siden definerede Marantz at en af deres største konkurrenter på verdens markedet var Denon. De besluttede samtidig at de ikke ville dele distribution med Denon – og derfor blev Hi-fi klubben bedt om at vælge mellem Marantz og Denon. De valgte så Denon.
|
|
|
Hmm...Ja sådan var det i gamle dage,da der VAR klubstemning over foertagene, i dag fugere de vidst mest som alm.radioforretninger.
Mig bekendt sælger de da også Loewe og thomson har jeg også set...sååå..... __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
afm| skrev:
| hvorfor sælger Hifiklubben ikke karman kardon? |
|
|
det gør de sandsynligvis ikke af den simple grund at harman Kardon (Harman International) er så stort at de har desres eget distributionsapperat, og sælges gennem andre (umiddelbart) større forhandlere, som expert, electric city, Kt Radio mv.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cambridge er ikke en erstatning for Marantz, men snarere et produkt der dækker hullet efter NAD ikke længere har de helt billige produkter.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman/Kardon,JBL og Infinity strøg lige omkring hvor HifiKlubben og Audioscan blev slået sammen (Infinity lidt tidligere), og en af grundende var at de ikke var helt tilfreds med omsætningen, og mente at de kunne sælge mere hvis de kom ud i faghandelen, hvilket også har holdt rimeligt stik, omend sortimentet har ændret sig en del. Det var ellers skægt at lege med Harman/Kardons produkter dengang man arbejdede i AudioScan - kvaliteten på meget af det var væsentligt bedre, men lyden har ikke ændret sig markant!
Hifi Klubben i dag har været nød til at rette ind til venstre og få ting som man OGSÅ kan finde andre steder. Den eneste måde at lokke hr. og fru Danmark til at købe andre mærker end de velkendte Sony, Philips, Thomson osv. er ved at have mærker af denne slags i sortimentet, og jeg tror såmænd at det har gavnet salget af f.eks. Denon og NAD betydeligt.
På et tidspunkt var der tale om at Denon muligvis også var ved at stryge ud i faghandelen - dette kan man ikke håbe, da det trods alt er en essentiel del af Hifi Klubben! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
tChAd Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 19 November 2003 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg købte min Pm7000 (som demomodel, fordi de begyndte at sælge ud af Marantz) fik jeg at vide at det var fordi Marantz havde sat priserne op, så det var åbenbart den halve sandhed...
|
| Til top |
|
| |