| Forfatter |
|
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer..
Jeg er den lykkelige situation, at vi (min kæreste og jeg) er blevet tilbudt en rigtig lækker lejlighed...
Lykken vil ingen tage, hvis det ikke lige var for min forkærlighed for film og musik...
Problemet er, at jeg lige har investeret i en ny sub, som jeg er hamrende glad for. Dvs. at det egentligt ikke er det, der er problemet, men nærmere hvordan jeg nu undgår at naboerne også får fuld udbytte af bassen fra film og musik...
Vil det hjælpe at ligge en stor tung flise under dyret, eller skal der mere til???....
Håber på god hjælp, da jeg ikke vil vælge det ene fra frem for det andet... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
alt hvad der kan isolere fra gulvet... Det være sig flise, spikes, kork, VT-feet.. Ved ikek lgie om jeg kan komme på flere tiltag.. evt kombinere nogle af dem
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK.....
Vil det også fjerne risikoen for "vandrende" bas, så man slipper for, at naboen ringer på og spørger, om man savner sin bas, for den er inde hos ham???
at isolere den fra gulvet modvirker vel egentligt bare at gulvet "svinger" med... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil nok aldrig komme den vandre bas til livs, men jeg tror nu at du kan få det ned på et niveau som dine naboer kan acceptere. Der er super mange her inde der som har sub i lejligheden, søg evt. i mit snurrundt setup og spørg evt. nogle brugere der hvad de har gjort. Held og lykke med det.
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sivertsmed skrev:
|
OK.....
Vil det også fjerne risikoen for "vandrende" bas, så man slipper for, at naboen ringer på og spørger, om man savner sin bas, for den er inde hos ham???
at isolere den fra gulvet modvirker vel egentligt bare at gulvet "svinger" med...
|
|
|
Ja, og det er jo også det du skal undgå... Når den er "isoleret" fra gulvet er det begrænset hvor meget gulve og vægge kan resonere...
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan anbefale dig en "shaker" i sofaen til brug med film-lyd. Den duer dog ikke til hifi.
Denne holder vibrationerne til sofaen så du kun "mærker" bassen, mens du sidder i den. Naboen vil ikke mærke noget. Det kræver selvsagt at sofaen isoleres med gummifødder eller anden afkobling. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øre bøffer til dig og kærsten
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lejligheder SUCKS!!!!!!!!!
Du kan lige så godt glemme det! Uanset hvad du gør, vil dine naboer høre dig. Ørebøffer er den mest effektive løsning. Men selvfølgelig. Du kan jo også bare vælge at skrue ned  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
meil Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bas-toner er de sværeste at slippe af med. De
kan bevæge sig meget langt i beton og murværk.
De fleste lejligheder er slet slet ikke bygget
til privat-liv. Der er sparet på den slags luksus som lydisolering og beboerne
kommer til at døje med andre naboer lige indtil huset bliver revet ned.
Har tidligere boet i lejlighed og der fik min
Hi-fi interesse sig et knæk. Kunne ikke nyde min musik, når jeg vidste, at der
var mange som var generet af det.
Gør som Jan Nilsen forslå, ryk subwooferen så
tæt på som muligt og helst helt op i sofaen.
Meil
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.....
Nu har jeg kigget på alle jeres indlæg, tak for dem.....
Hvis man lægger alle svarene sammen, får jeg kun ét resultat.. den lejlighed er et "no go"..
Jeg tror da også at de fleste vil enige når jeg siger; man gider da ikke invistere tid OG penge i noget man synes er fedt, for derefter at kunne stille det hen i et hjørne... Bevares det er da pænt at kigge på, men det er bare ikke det samme....
Så beskeden må være: No baby, vi flytter på landet....... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du placerer din sub helt inde i et hjørne af rummet og har din egen lytteposition i et akustisk optimum vil du behøve den mindst mulige output fra din sub. Derefter skal du via subens reguleringer integrere dette i resten af anlæget.
Du slipper ikke for at naboen får bas, men det der det minimale han får.
Dernæst så meget afkobling til underlag som muligt, hjælper lidt, men ikke meget. Sæt så din sub på SD-fødder på afkoblingen, det hjælper meget også på lydkvliteten.
Til sidst et godt råd, jeg har sammen med min underbo et system hvor han sms'er når han er generet, til gengæld også fortæller hvornår han ikke er hjemme, så jeg har friheden til at høre, men under begges ansvar for at få det til at virke.
Hvis din underbo er generet og "brokker" sig, tænk da på at han jo egentlig bare gir dig muligheden for at tage hensyn, sig dette til ham direkte at du er glad for at han hjælper dig til at være en god nabo/overbo.
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Mercery..
Fed deal du har med din underbo.
Problemet er bare det, at der hvor vi har fået tilbudt, det er kombineret almen- og ældrebolig, og så er det en fleretages-ejendom, så vi får naboer hele vejen omkring..
Ellers er det fedt og høre, at der findes folk, som tager hensyn til hinanden på den måde som jer...
Keep up the good spirit. __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der ikke andet at gøre end at invitere hele banden rundt til Jodle Birge eller Richard Raunvald koncert og håbe på de falder i mimresøvn så du kan gi den gas  ....
|
| Til top |
|
| |