| Forfatter |
|
Kjeldsen_80 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig?!
Sitiuation: min ven har i bryllupsgave fået et komplet sæt Dynaudio Contur S3.4 samt center og baghøjtere og vil nu ikke købe en tilpas "stor" (efter min mening) forstærker.
Jeg har lovet at hjælpe ham med at finde en forstærker som passer til højtalerne, men pga af uvidenhed var jeg ikke klar over hvilken klasse disse højtalere var i, før end jeg her til aften faldte over dem på nettet og fandt ud af hvor gode højtalere det var. Den forstærker han har set på er en "Sony-tilbuds-forstærker", og jeg har som sagt fundet ud af den ikke klæder højtalerne.
Jeg håber på at i har nogle argumenter til hvorfor han skal have en "rigtig" forstærker. Og ikke mindst nogle forslag til en forstærker han skal købe i stedet for, hvor man skal have i mente at han ikke vil af med alt for mange penge
Hilsen Martin
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg lade situationen blive til en rigtig Win-Win situation.....
I to gode venner er jo begge interresseret i musik og lyd, så hvorfor ikke aftale at "bruge" kvaliteten af højtalerne til at afsløre kvaliteten i forskellige klasser surroundforstærkere. Aftal at i finder 3-4 forstærkere i hver sit prisleje hvor målsætningen er at se hvor meget man kan få forpengene idag. Dette vil automatisk føre til at det er oplevelsen og overraskelsen, som sikkert vil være glædelig, som styrer det endelige valg.
Derved har du været en god kompetent ven og i har begge fået en på opleveren, plus han har et godt indtryk af hvad hans grej kan og ikke kan.
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
fordi højtalere af den kaliber virker som et forstørelses glas på lyden så hvis man bruger en ringe forstærker så vil lyden blive endnu dårligere end med nogle halvdårlige højtalere
Jeg vil anbefale noget strømstærkt evt noget primera __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen_80 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super!
Tak for svaret, kanon idé - glæder mig til at skal teste forstærkere allerede...
Martin
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og vi glæder os til at høre udfaldet....  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen_80 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber satme ikke at han bliver nærig...
Så betaler jeg sgu selv prisen hvis det er det der skal til 
Skal naturligvis nok give besked om udfaldet.
Men kom gerne med nogle konkrete bud på nogle forstærkere for vi har ikke så meget forstand på de "gode" forstærkere...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 21 Juni 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fortæl ham at det er nogle skodhøjtalre han har fået og at han kan få dine eltax højtalere i bytte mod dynaudioerne - fordi du er sådan en god kammarat - de vil også passe meget bedre til tilbuds Sony forstærkeren - som du nu overfor ham unægtelig må anerkende er sublim - når du har gennemført dette lille stunt og stolt kan se dig selv i spejlet med god samvittighed så skriv herind igen så er jeg sikker på at du får anbefalet noget ordentlig grej til dine nye højtalrere  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil forslå at han køber en seperat effektforstærker til sidehøjttalerne (altså 3.4'erne), og så lader en surround reciever om at trække resten. Så er kræfterne koncentreret der hvor der er brug for dem.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er højtalere til omkring 10.000 dollars, jeg vil tro i skal kigge på som minimum en af Sunfires integrerede kraftbørger.
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælg dem, og køb nye ht + amp for pengene, så skal han ikke punge ud så det gør ondt.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 22 Juni 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo svært at komme med konkrete forslag, hvis vi ikke har et prisloft.
Svend P's forlag er fint men kan risikere at løbe op i pris.
Evt. kunne man overveje at sælge center- og surroundhøjttalerne og så bruge pengene (og lidt til) på en god stereoforstærker i stedet.
Hvis det skal være surround vil jeg foreslå noget som denne her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=18746 - hvis altså jeg ikke selv køber den først.
|
| Til top |
|
| |