Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effektforstærker under 10.000 - hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amokk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 August 2006 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Efter at have nydt en Squeezebox i 14 dage har jeg fået lyst til at anskaffe en effektforstærker og sætte denne direkte til Squeezeboxen, i stedet for som nu, igennem min billige Sony 5.1 receiver. Mine fronthøjttalere er Dali Concept 6.

Da jeg er fattig studerende har økonomien en betydning. Jeg har siddet og set lidt på det, og fundet 4 intessante modeller fra HiFi-klubben...

NAD C272  - ca. 4500 kr
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/Forstaerker/N AD_C272_effektforstaerker_Graa.htm
Den ser ret neutral ud men ser ud til at yde godt (2x150W@8ohm).
Volumenkontrollen på indgangen tiltaler mig lidt, da jeg ikke ved om signalet fra Squeezeboxen er for svagt/kraftigt til at smide direkte i en effektforstærker (vil gerne kunne spille HØJT men vil også gerne undgå at spille FOR højt så jeg smadrer noget)

THULE Spirit PA100 - ca. 4500 kr
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/T HULE_Spirit_PA100_effektforstaerker_Sort_soelv.htm?aID=4071& amp; amp;amp;rID=4071
En del pænere en NADen, og på trods af der kun står 2x100W er den 2 kg tungere end NADen? - men lyder den bedre?

THULE Spirit PA150B - ca. 6800 kr
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/Forstaerker/T HULE_Spirit_PA150B_effektforstaerker_Sort_soelv.htm