Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 04:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvorfor er der surround på serioanlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har polevet noget MEGET mystisk på mit sterioanlæg en del gange efter hånden. hvis jeg sidder og ser en film hvor dvden er slået til surround sound så på en eller anden måde spiller mine højtalere også lydden som skulle komme fra baghøjtalerne og på en eller anden mærkelig måde så kommer lydden også bagfra. hvordan kan det lade sig gøre? det sker også når jeg spiller et nummer der hedder Rykketid der er lavet af Trentemøller, det er et techno nummer og den der underlige ting sker i slutningen af nummeret.

Hvad sker der og hvorfor sker det?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 August 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Det nemmeste man kan gøre, er at ændre på fasen i nummeret. Så bliver lyden diffus, og det lyder som om den ikke kommer fra højttaleren. Ellers er der også Q-sound, som jeg går ud fra virker lidt på samme måde.

http://en.wikipedia.org/wiki/Q-Sound

http://www.qsound.com/2002/demos/main1.asp

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 August 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Ja det er den effekt jeg snakker om, er der nogen måde hvor jeg kan forstærke den på?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 August 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Ja. Du kan bytte om på plus og minus ledningen på den ene af dine højttalere. Det giver samme effekt. Så er det der ved alt musik, og du skulle gerne blive træt af det ved længere tids brug, he.

Ellers køb en surround reciever og flere højttalere. Så kan du lave effekten kunstigt på den måde.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes