| Forfatter |
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle! Jeg har en Sony surround receiver, som jeg ikke er 100 % tilfreds med. Den er for lys i lyden, især når den parres med mine Dali Concept 6 HT'ere. Derfor tænkte jeg på at købe en brugt forstærker og bruge den som effekt til mine fronter, og bruge Sony'en som digital pre-amp. Nu er problemet bare hvordan jeg tilslutter de to apparater.  Min Sony har ikke nogle deciderede pre-out udgange, så jeg tænkte på at bruge tape-udgangen. Kan dette gå an? Skal jeg så bruge to par kabler og tilslutte både tape-out og tape-in til forstærkeren? Jeg ved at jeg evt. kan anskaffe en ren effektforstærker, hvilket ville gøre det hele nemmere. Problemet er bare at de er for dyre, ser det ud til...  På forhånd tak for Jeres svar!
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du bruger tape out vil du kun få stereo signalet ud, og ikke surround lyd...
Du skal ikke bruge tape in.
Har den virkelig kun tape out ?
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange penge har du tænkt dig at ofre??
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke bruge din tapeudgang, da den ikke vil være volumenregulerbar, men spiller med samme niveau hele tiden.
En anden ting er at det nok er dine højtalere som er lyse i lyden. de Dali'er jeg har hørt for nylig er alle ret skingre. Jeg tror ikke en anden forstærker vil kunne rette op på dette.
De fleste surroundforstærkere, inklusiv min Sony har mulighed for at indstille klangbalancen for de enkelte højtalere i surroundsetupet. Har du læst din manual til Sonyen?
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Hvis du bruger tape out vil du kun få stereo signalet ud, og ikke surround lyd...
Du skal ikke bruge tape in.
Har den virkelig kun tape out ?
|
|
|
Ja, den har kun tape out. Lidt skuffende, især når man tænker på at det er en nyere model (STR-DB895), men det havde jeg ikke tænkt på før jeg købte den. 
Den har også et par andre udgange, men de er alle stereo - noget video+audio out. Der er ikke noget decideret 5.1/6.1/7.1 pre-out.
Hvis jeg bruger tape out til fronterne, kan receiveren så ikke køre surround-HT'erne??
En anden debattør skrev at tape-out udgangen er fast, dvs. at jeg ikke kan regulere volumen på receiveren? Hvis jeg brugte en alm. stereo forstærker som effekt, ville dette jo ikke være noget problem, for jeg kunne bare regulere lyden via den, ikke? Jeg havde tænkt mig at give op til 2000 kr. for en effekt ell. forstærker til formålet, brugt.
Måske skulle jeg bare opgive sagen og købe en anden receiver/forstærker ell. andre HT'ere. Noget grej, som lyder varmere, end det jeg har nu... Måske et par KEF IQ3?? 
P.S. Jeg ved hvordan jeg justerer Bass/Treble, og har også gjort det, men vil ikke skrue alt for meget ned for diskanten, for så mister jeg også nogle detaljer i musikken. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hvis du vil bruge op til 2000kr, så ville jeg istedet se efter en anden surround forstærker. Sælge sony'en, og så bruge de 2000kr + hvad du får for sony'en, og så ellers kigge brugt markedet igennem. mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bag frontstoffet foran diskanten taper du et stykke toiletpapir fast.. seriosly.. It's worth a try..
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 03 September 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
|
Bag frontstoffet foran diskanten taper du et stykke toiletpapir fast.. seriosly.. It's worth a try..
|
|
|
Hahah, ja, man kan jo sagtens prøve det af...
Jeg synes bare at mine HT'ere er temmelig smukke uden frontstof. Toiletpapiret ville nok ødelægge deres skønhed.
Jeg prøver med et par KEF IQ3 med min Sony. Hvis det stadig lyder for lyst, køber jeg nok en anden receiver. Det er åbenbart alt for kompliceret med en effekt. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
|
|
|
|
Det kaldes: Eliminated Direct Enhanced Treble
og den anvendte teknologi (pat. pend.) er:
Transmission Absorption Paper Implanted Reactor

__________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
Mighty-boy skrev:
|
|
|
|
Det kaldes: Eliminated Direct Enhanced Treble
og den anvendte teknologi (pat. pend.) er:
Transmission Absorption Paper Implanted Reactor

|
|
|
   __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Mighty-boy Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 316
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, i missed the point, inlighten me please?!
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mighty-boy skrev:
|
|
|
|
Ok, jeg opfatter pointen at det er komplet latterligt at dæmpe diskanten med lokumsrulle. Det bidrager negativt til spredningen.......og til sidste er det ikke løsningen på at manden manger en god forstærker.
PS: Jeg har set en af Duelund disiple igang med lokumsrullen, men jeg melder altså pas, det er for avangart til mig. Jeg dæmper med modstande på printet.
PS:
Hvis man dæmper 1 db med et stykke deluxe, hvormange db dæmper man med 2 stykker deluxe?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 05 September 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få fat i en ny forstærker, salg Sonyen, og køb en mindre Denon surround eller andet, og så smid du en effekt på. Det kan gøres for 3-4k alt afhængig af hvad du skal have. En mindre rotel på 2x70 watt vil rykke dine små C6'ere godt rundt, og den burde du kunne få for under 1k, så smid 2-3k efter en ny surround receiver, så har du også rimeligt sikret til evt. opgraderinger i fremtiden .
Jeg ville holde mig fra at tape lokumspapir på dine C6'ere, det er sgu for synd at ændre på dem, fordi resten af grejet ikke kan følge med. Du ville jo heller ikke pille 2 basser ud hvis du synes bassen var for massiv eller mudret 
|
| Til top |
|
| |